dan moeten vriendjes maar niet op foute momenten bellen
Dag 5: bijna weekend!
Maar eerst nog economie en Chemie!
Mijn hoofd stond gisteren niet naar leren dus ik schoof al enigszins onzeker aan mijn tafeltje (na eerst nog even met mijn vriendin te hebben gepraat wel te verstaan) en had al meteen ruzie met dat rotding. Ik ga die baren er toch een keer onderuit schoppen. Moet ik wel aan mijn printer vragen niet te veel te bewegen! Dat ding palmde overigens aardig wat plek in vandaag máár ik heb hem terug gedreven! Net zoals de Britten dat in 1944 met de duitsers deden! Nouja, niet naar Afrika, maar iig toch terug naar zijn deel van de bank!
Economie ging vrij goed! Een oefening kwam een beetje gek uit maar mijn vriendin sms’te me rond diezelfde tijd of ze bij mij ook niet raakte dus ik vermoed dat mevrouw gewoon een ‘’foutje’’ gemaakt heeft.
Ach al doende leert men mevrouw! Nog een jaar of tien. (ja je mag het niet zeggen, maar leerkrachten zijn eigenlijk gewoon oude leerlingen die het nog altijd niet gelukt is om af te studeren) en dan kom je er wel!
Na wat torentjes gebouwd te hebben mochten we naar buiten.
Eigenlijk worden we behandeld als peuters. We moeten om half negen allemaal braaf met het gezicht naar de voorkant gericht op ons stoeltje zitten tot de juf de papieren heeft uitgedeeld. En dan moeten we maken wat we de dag er voor geleerd hebben!
Hoe dan ook, in de pauze werd er niet veel nagekeken. De drukste examens zijn er door en eigenlijk lezen we nu nog nauwelijks na. Ik sta ’s morgens ook niet meer vroeger op om na te lezen. (Ik raak toch niet uit mijn bed. Zeker niet met dat warme puppenlichaampje naast me dat zich zo behaaglijk tegen me aan genesteld heeft! Het is zooooo moeilijk om haar wakker te maken met dat onschuldige en ongelooflijk vermoeide koppie van der!)
En daarna wandelen we naar binnen voor Chemie. Ik plof nog even langs mijn pestkop neer om hem een beetje moed in te praten. Herhaal de leerstof die ik zo uit mijn hoofd nog weet tot hij ineens zegt dat hij alles weer terug heeft! Zo kan je een black-out dus ook oplossen! (Mijn moeder vroeg me overigens al of ik klas-psychologe was) en daarna rustig op mijn plek gaan zitten en gewacht tot ik mijn examen kreeg. Mijn printer had ook een leuk examen dus ik heb af en toe eens meegelezen met hem om tijd te rekken. Eenmaal klaar voelde ik in mijn zakken nog mijn latje zitten dat ik gisteren een beetje vermoord heb. Nu zijn dat allemaal kleine vierkante stukjes (iig de helft, een helft is nog heel) en gezien ik nog een half uur had ben ik maar gaan puzzelen! Puzzelen is leuk! Latjes puzzelen is overigens minder makkelijk dan je zou denken! Maar het is gelukt. Toen ik daarmee klaar was kreeg ik een mooi wit blad. (het blad met de uren van ouderavond) met een prachtige blanco achterkant die in no-time niet meer zo blanco was.
*grijns* we zijn echt kleuters…Na de opdrachten mogen we puzzelen en kleuren! Het was mijn pestkop kennelijk toch gelukt en na nog wat te praten met de jongens van EM en een ex-klasgenoot. (de enige die ik eigenlijk een beetje mis in mijn huidige klas) zijn we dan toch onze logboeken gaan in orde maken. Het moest binnen de week gedaan zijn en gezien het vrijdag voor 12 uur was (11:58 om precies te zijn) waren we dus op tijd!
Overigens schijn ik een pitbull te zijn. Dat verklaart waarom die jack hier blijft vechten met me.
Bovendien heeft een klasgenote van me haar tafel wederom afgebroken. Nope, ik ben niet de enige die constant ruzie heeft met die krengen.
Nu gaan we een heeerlijk weekend tegemoet en de laatste 2 examen dagen! Jeij!