Loading...
nl

Het mooiste hart

Dilani
Dilani dec 8 '07


Het mooiste hart.


Op een dag stond een jonge man in het midden van een stad te beweren dat hij het mooiste hart van gans de vallei bezat.

Een grote menigte schaarde zich rond hem om zijn hart te bewonderen omdat het zo perfect was.

Ja,allen gingen ze ermee akkoord dat dit het mooiste hart was dat ze ooit hadden gezien.
Er was geen enkel schrammetje of enige oneffenheid aan te zien.

De jonge man was zeer trots en begon nu nog luider te roepen dat hij het mooiste hart van de ganse vallei bezat.

Toen verscheen een oude man opeens vooraan in de menigte en zei :"Wel,jouw hart is nog zo mooi niet als dat van mij".

De menigte en de jonge man keken de oude man aan en bekeken zijn hart.
Het klopte héél sterk,maar stond vol littekens.

Het had plaatsen waar er stukken waren verwijderd en er andere stukken waren in geplaatst, maar die stukken pasten niet helemaal en veroorzaakten zo oneffen kanten.
In sommige plaatsen waren zelfs complete stukken verdwenen en lieten ze een groot gat achter.

De menigte staarde hem aan :" Hoe kan hij zeggen dat zijn hart mooier is?" dachten ze.

De jonge man keek naar de oude man zijn hart en de staat waar het zich in bevond en lachte luidop :" Je denkt zeker dat je de grappigste bent?

Vergelijk je hart met het mijne,het mijne is perfect,terwijl het jouwe vol littekens en gaten zit."

De oude man antwoordde hem :" Ja,het jouwe ZIET er perfect uit,maar ik zou nooit met jou willen ruilen.

Kijk,ieder litteken stelt een persoon voor aan wie ik mijn liefde gaf.
Ik scheur een stuk uit het mijne en geef het aan hen.

Soms kreeg ik een stuk van hun hart terug om de lege plaats opnieuw te vullen,het paste echter niet altijd en veroorzaakte zo die oneffen kanten op mijn hart.

Ik koester deze littekens en oneffenheden,want ze herinneren mij aan de liefde die we samen deelden.

Soms gaf ik een stuk van m'n hart aan iemand,maar kreeg ik geen stuk terug om de lege plaats te vullen,dit zijn dan de gaten die je ziet in m'n hart.

Liefde geven is een risico dat je neemt.

Deze gaten zijn het pijnlijkste,ze blijven open,toch hoop ik echter dat ze mij op een dag die liefde zullen teruggeven waar ik op wacht.

Begrijp je nu wat echte liefde is jonge man?"

De jonge man stond er nu heel stilletjes bij,terwijl de tranen over z'n wangen rolden.

Hij wandelde naar de oude man toe,greep in zijn perfect,jong en mooi hart en scheurde er een stuk uit..

Hij bood het aan met trillende handen aan de oude man.

De oude man aanvaarde het stuk,stak het in z'n eigen hart,scheurde een stuk uit z'n oude toegetakelde hart en plaatste dit stuk in de gapende wonde van de jonge man zijn hart.
Het paste,maar niet zo perfect,zodat het een oneffenheid achterliet.

De jonge man keek naar zijn hart,niet meer perfect,maar mooier dan ooit omdat nu ook de liefde van de oude man in zijn .....hart stroomde.

Ze omhelsden elkaar en gingen zij aan zij heen….


Auteur onbekend
Delen:
admin
admin dec 8 '07
Wat een mooie verhalen allemaal..
Thomas A
Thomas A dec 8 '07
Ja mooie methafoor...........

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki