Transcedente Meditatie.
Daar beginnen ze mee als ze 5 zijn 'het woordje van wijsheid.'
als ze een jaar of 10 zijn gaan ze daarin verder.
Afgelopen week een gesprekje gehad met de Juf. Zoald het nu gaat is het erg 'slopend'. Op school stoort Michelle de kinderen in de klas, maar ze wil wel graag naar school en werkjes doen. Maar in de groep lukt dat niet. Thuis komt alle opgespaarde 'van alles' eruit. Omgangsvormen zijn ver te zoeken 'ik wil... ik moet...' en als dat niet gebeurd word ze agressief, boos en vergrietig. Ze heeft Megan vorige week zo hard *met opzet* geduwd omdat ze in de weg stond, 2 tandjes door haar lip, blauwe plek. jillian moest het ook ontgelden die werd ook aan de kant geduwd.
Als dat elke keer zo is als ze naar school is geweest, gaat de lol er voor ons en voor haar er snel vanaf.
Eind mei mag ze op gesprek bij de psych. Hopelijk mag ze begin volgend schooljaar naar het speciaal onderwijs.
Ik weet zeker dat ze het daar veel beter gaat doen. Ik kijk er nu al naar uit dat ze elke dag naar school mag, op een plek waar ze wat met haar kunnen, ze is zo slim en bij de hand haha dat komt er nu helemaal niet uit op school (mede door de kiesmomenten, ze komt 2x per week op school en bijna altijd speelt ze alleen in de poppenhoek, das wel weer erg jammer)
Maarrrr ze mocht afgelopen vrijdag met een vriendje mee thuis spelen! was niet afgesproken, werd geregeld op het schoolplein, ging helemaal goed die middag
ben zo blij.