Het nieuwe jaar begint goed!!
We hebben Nikay zijn kamer geschilderd en in eerste instantie schrokken we ons rot van de kleuren toen we de emmers open deden. Ik schoot in de lach en zei.... ik dacht dat de andere kleuren (oranje en Lime) te fel waren, maar dit is nog veeeeel erger!!!
Nikay wist precies te vertellen welke muur welke kleur moest krijgen en heeft volop meegeholpen
In plaats van zijn grote (blauwe) kledingkast heeft hij nu een dressoir en dan maakt zijn kamertje een stuk ruimer. Samen met hem alles op zijn plaats gezet en zijn kamer in de lavendel wierrook gezet.
Hij was al aardig tevreden, maar stuurde me toch nog maar even naar de "stenen winkel" om een mooie kristal en amethist voor hem te halen .... en niet van die kleintjes hoor mam!!!!
Toen zijn kamertje helemaal ingericht was bleken de kleuren eigenlijk heel erg rustgevend te zijn en verbaasde het me dat het dit effect had.
ja en toen........ Nu moest hij er ook gaan slapen he?? Dat heeft toch wel even wat moeite gekost... Een goede vriendin van ons kwam hier slapen en Nikay vondt dat zij eerst maar eens een nachtje op zijn kamer moest slapen en hem dan vertellen hoe zijn kamer "sliep". Dat heeft ze gedaan en ze vertelde hem dat het inderdaad rustiger was om te slapen dan in zijn oude kamer!!!
sinds het weekend slaapt hij dus op zijn eigen kamer!! nog niet alle nachten helemaal door, maar het begin is er. Vaak stapt hij in de loop van de nacht nog over op zijn "grondbedje" dat bij ons op de kamer ligt, maar hij speelt nu wel heel veel op zijn kamer.
gisteren bracht ik hem naar bed en toen zei hij: weet je mam... de wezens komen niet meer nu ik mijn ijzeren harnas aanheb, maar nu zijn er engelen die voor me zorgen!!!
JEETJE...... wat een vooruitgang.
Ik ben blij dat er s'nachts over hem gewaakt wordt en dat hij zich er prettig bij voelt....
liefs Daan