Loading...
nl

Wakker worden op bepaalde "opvallende" tijdstippen

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 28 '07
Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat die wakker werd op tijdstipppen die opvielen. Normaal is het niet zo erg, totdat je ineens een aantal nachten / ochtenden achter elkaar op hetzelfde tijdstip wakker wordt. In de natuurgeneeskunde hebben deze tijdstippen een betekenis en zal ik hier geven.

In principe staat elk tijdstip voor een bepaald orgaan waar je last van hebt. Nou moet je dat niet te letterlijk nemen, maar kijken naar de geestelijke gedachten achter dit orgaan, en waarvoor ze dus staan. Zo zijn de longen bijvoorbeeld het leven, je darmen zijn de indrukken, en je lever zijn je herinneringen etc.

Dit lijstje geld dus als je onnatuurlijk steeds op bepaalde herhalende tijdstippen wakker wordt om bijvoorbeeld te gaan plassen of gewoon wakker schrikt.

Tussen 21:00-23:00 Warmte (energie)
23:00-1:00 Galblaas
1:00-3:00 Lever
3:00-5:00 Longen
5:00-7:00 Dikke darm
7:00-9:00 Maag
9:00-11:00 Milt
Delen:
dragon
dragon nov 28 '07
he, wat leuk!

Kan je wat dieper ingaan op waar de lichaamsdelen voor staan?

ik dacht namelijk dat darmproblemen duiden op onderdrukte emoties.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 29 '07
Helaas nog geen goede lijst gevonden. Dus als iemand anders wel zo'n lijst weet? Graag!
inneke
inneke nov 29 '07
ga eens kijken bij chinese geneeskunde, accupunctuur...en idd de organen staan voor verschillende emoties.
lever in ieder geval voor ontgifting, woede, stress, onzekerheid...
Anne
Anne nov 29 '07
Ik word heel vaak wakker en dan is het 22.22
wat bedoel je dan met warmte/energie
Grunie
Grunie nov 29 '07
Mijn acupunturist legt ook deze verbanden. In de acupuntuur gaat het over lever energie etc. idd als je altijd op dezelfde tijd wakker wordt dan kan dat met dat orgaan te maken hebben en het niet goed functioneren van de yin en yang energie van dat orgaan.

Ik heb elke dag om 2 uur mijn energie dip (standaard) en dat heeft dus met de leverenergie te maken. Door middel van o.a. voeding kun je dan proberen meer evenwicht te krijgen.

Hieronder een kort schema. Het roept misschien meer vragen op dan antwoorden... de theorie is zeer uitgebreid en complex.

Yin-orgaan Yang-orgaan Emoties
Lever galblaas drift, grootmoedigheid,
tolerantie
Hart dunne darm vreugde, intelligentie, intuitie
Milt maag verstand, stabiliteit, piekeren
Longen dikke darm bedroefdheid, vertrouwen,
rechtvaardigheid
Nieren blaas angst, moed, bescheidenheid

Bron: voeding volgens de vijf elementen van Barbara Temelie.
Ayasha
Ayasha nov 29 '07
Word elke weekdag wakker om stipt 7:45...betekent dat ook wat?
proost
proost nov 30 '07
Kath, dat betekent m.i. dat je biologische klok perfect loopt.
Wat merk je bij het overschakelen van zomertijd naar wintertijd en van wintertijd naar zomertijd?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '07
 Origineel bericht van: kath
Word elke weekdag wakker om stipt 7:45...betekent dat ook wat?
Als het van je wekker is, betekend het weinig ;). Anders kan het iets met je maag te maken hebben. Hierin zitten vooral spanningen en stress. Een maagzweer is bijvoorbeeld een fysieke uiting hiervan. Als jij dus stipt vanzelf wakker wordt om 7:45, ook als je niet weg hoeft (anders is het idd zoals proost zegt, je biologische klok) zou ik in die hoek gaan zoeken. Stress en spanning van de dag. Kijk eens of je ook wakker wordt op die tijdstippen, als je ontspannen en rustig bent.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '07
 Origineel bericht van: Anne
Ik word heel vaak wakker en dan is het 22.22
wat bedoel je dan met warmte/energie

Ik denk (dus ik weet het niet!) dat het te maken heeft met een obalans in je energie systeem. Kijk eens of al je chakra's open zijn, en of je energiebanen (merudianen) wel goed doorstromen. Vraag me niet hoe dat moet ;)dat weet ik ook niet.
liesanne
liesanne nov 30 '07
 Origineel bericht van: kath
Word elke weekdag wakker om stipt 7:45...betekent dat ook wat?


dat je moet opstaan........???

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki