Laat ik eerst iets uitleggen over mijn opmerking naar kath en phaser voor het voor elkaar praten. Niet iedereen weet hier, dat zij samen een relatie hebben. Daarbij viel het mij op dat zodra ik een vraag aan kath stelde, phaser met een antwoord kwam, en zodra ik aan phaser een vraag stelde, kath met een antwoord kwam. Voor mij was dit nogal raar, aangezien ik de énè een vraag stelde, en antwoord kreeg van de ander. Dat jullie ook gewoon zelf kunnen praten
is me wel opgevallen en ben ik er mee eens dat ik het anders had moeten verwoorden. Het was niet mijn bedoeling om ook maar iemand uit de discussie te halen door deze opmerking te plaatsen. Het was gewoon iets dat mij opviel, en vandaar mijn opmerking.
Goed, aangezien er ondertussen al weer veel meningen de revu gepasseerd hebben, sinds mijn laatste reactie zal ik proberen zo kort, duidelijk en tot de kern proberen te reageren. Anders gaan jullie nog denken dat ik expres maar een overweldigend antwoord geef zodat iedereen het gewoon met me eens is.
@Lpchip: Wat jij aangeeft is dat er een belangrijk verschil zit, tussen de goedgelovige en de kritische mens. Ik vind mezelf een kritisch mens, en jij bent goed gelovig (no offense). Dat het voor 2 verschillende mensen dan moeilijk communiceren wordt is dan een feit. En dat is door verschillende onderwerpen hier op het forum dus ook gebleken. De grote vraag die ik jou dan ook wil stellen: Mag ik niet meer kritisch zijn? Is het zo slecht om kritisch te zijn naar je eigen veronderstellingen, of die van een ander? Ook heb jij het over bewijs hebben van de engelmens. Er zit een groot verschil tussen bewijzen en begrijpen. Voor mij is het belangrijker om te weten hoe iets werkt, dan dat het daadwerkelijk werkt. Noem me een fylosoof, of zelfs een onrealist, dat is je goed recht. Dus je hebt helemaal gelijk en goed gezien dat hier het verschil zit. Ik hoor graag jouw oplossing in dit verschil.
@Kath: Inderdaad kath, ik heb je bewust woorden in de mond gelegd omdat er iedere keer weer een zijspoor bij je verhaal ontstaat, waaruit ik niet meer kan afleiden wat je op dit moment eigenlijk aan het doen bent. Is het voor jou belangrijk dat ik mijn gezicht hier verlies? Wil je dat ik een lesje leer? Denk je dat ik mezelf teveel wijsheid heb toege-geigend?
@Lena10: Ik weet niet of ik het allemaal kan bewerkstelligen zoals je hier zegt, maar ik kan alleen maar merken dat het wel een aantal keer gebeurd is, dat mensen hun masker hebben verloren. En ja, het is inderdaad een verantwoordelijkheid waar je zorgvuldig mee moet omgaan. Enige wat ik me afvraag, als iemand deze verantwoordelijkheid heeft, mag deze dan geen fouten maken? En wat is er nu eigenlijk goed of fout? Op het moment dat iemand zijn / haar masker verliest, doet dat erg pijn. Maar achteraf gezien, is het juist beter. De boodschapper is vaak de boeman, so don't shoot the messenger
. Misschien begrijp je nu iets meer waarom ik sommige uitspraken hier doe op het forum naar bepaalde mensen toe. Ik hoor graag wat je van deze uitleg vindt.
@Phaser: Om even samen te vatten wat je zegt, komt het erop dat de meeste mensen worden afgeschrikt door mijn bewoording en de argumenten die ik nodig heb om mijn punt te maken. Dat door mijn manier van "communiceren" de mensen om mij heen een minderwaardigheidscomplex krijgen omdat ze het op een gegeven moment niet meer begrijpen. Ze klappen dicht (of toe) door het feit dat ze me niet meer kunnen volgen. Om het simpel te maken, ik leg een kleuter de wiskundige ABC-formule uit. Alleen praat ik in de wiskundige taal die mij zo eigen is. Ze begrijpen het niet meer, en houden dan maar hun mond dicht.
Ik ga dat helemaal met je eens zijn. Alleen als ik nu heel reeel naar dit onderwerp kijk, vind je het dan terecht dat ik hiervan de volledige schuld in mijn schoot geworpen krijg? Zijn de leerlingen niet net zo schuldig als de leraar? Wie vragen stelt, krijgt antwoorden. Wie zwijgt, stemt toe. Klinkt simpel, maar is wel wat er in praktijk gebeurd. Ik keur het niet goed, maar kom maar eens met een oplossing.
Ik vind het bijna grappig dat mij wordt kwalijk genomen een slechte leeraar te zijn, die zijn "studenten" niet meekrijgt in de theorie die ik te vertellen heb. Laat het bij deze dan ook geen verrassing meer zijn, dat ik helemaal geen leraar ben. Daarbij zijn sommige zaken voor mij zo enorm bekend, dat ik makkelijk voorbij ga aan het feit dat anderen dit nog helemaal niet weten. Kun je mij dit dan serieus zo enorm kwalijk nemen zoals jullie hier nu doen?
@Inneke: Dat er "opstand" is ontstaan tegen mijn manier van communicatie kan ik goed begrijpen. Toch sta ik wel degelijk achter de dingen die ik zeg, het is alleen de bewoording die anders kan. Wat ik alleen erg jammer vindt, is dat er enkel en alleen in mijn richting wordt gewezen, terwijl ik toch het idee heb dat dit niet helemaal terecht is. Uiteraard is dit voor een aantal mensen de uitgelezen kans om bepaalde dingen uit het verleden weer eens naar boven te halen, maar of ik het ook echt zo verdiend heb, dat weet ik niet.
Dan over Merudi. Ik heb geen behoefte aan erkenning en macht, als ik morgen er niet meer zou zijn, zou Merudi nog steeds blijven bestaan. Merudi zijn jullie allemaal en daar mogen jullie best eens trots op zijn. Ik ben het in ieder geval wel, en voor het geval je denkt dat er geen licht schijnt op Merudi, kijk dan vooral eens in de spiegel. Iedereen die eerlijk kijkt, kan dan zeggen, ja er schijnt inderdaad licht op dit forum. Niet dat het forum het licht is, maar de mensen die erop komen wel. En dat is wat ik ermee bedoelde en niets anders.
Ik ben gewoon trots op wat er hier gebeurd. Kun je dat niet zien
?
@De rest: Volgen jullie het nog?
. Anders leg ik het met plezier nog een keertje uit.