Even een kort uitlegje over het "Beheerder" zijn. Ik zie mezelf eerder als iemand die de rust sfeer en uitstraling in de gaten houdt. We begeleiden het gesprek, maar niet de inhoud ervan. Ik voel me daarom ook niet verantwoordelijk voor de uitlatingen van anderen, maar voel wel de verantwoordelijkheid om anderen te wijzen op hun uitlatingen (niet omdat ik beheerder ben, maar omdat ik dat persoonlijk wel belangrijk vind). Dat gezegd, ga ik weer on topic. Tenminste zoals het nu ongeveer gedraaid is.
Kath: Om even terug te komen op wat je zegt dat Realisme wit is, en een ilusie zwart is. Daarin heb je dus de aanname gedaan dat er echt een realiteit bestaat. Ik ben hier helemaal niet van overtuigd, en dat is de korte samenvatting van mijn vorige lange verhaal. Het probleem met de realiteit, is dat dit altijd een interpretatie van iemand is, die denkt dat dit de realiteit is. Daarom heb ik ook de conclusie getrokken dat de realiteit eigenlijk gewoon een ilusie is. Een denkbeeld van wat wij denken dat de realiteit is. Daarom is de realiteit helemaal niet wit, maar gewoon zwart.
Over je overtuiging. Er zijn op deze wereld meer mensen te vinden die NIET in 2012 geloven dan die er wel in geloven. Toch vind ik het heel goed dat je hier aangeeft waar een groot gevaar zit, het blind volgen de visie van een ander. Misschien merk je dat er hier inderdaad mensen zijn, die veel dingen voor de waarheid aannemen. Ik heb het idee dat daar juist onze verantwoordelijkheid ligt, om deze mensen kritisch naar hun aannames te laten kijken, in plaats van ze te laten meelopen met de rest.
Het onderwerp over de Storm was hier een mooi voorbeeld van. Op een gegeven moment was de relativering ver te zoeken en werd er mee gegaan in blind volgen van een gevoel, dat niet door iedereen kritisch werd bekeken. Dit is geen verwijt naar iedereen hier hoor, maar lijkt me eerder juist een goede les en herinnering dat iedereen hier, ook kritisch moet blijven en de waarheid moet blijven zoeken.
Waarom 2012? De grote vraag die ik lees uit jouw verhaal is dat je er niet echt van overtuigd bent dat 2012 wel iets bijzonders zal zijn, of dat er ook echt wat veranderd (correct me if i'm wrong). Ik ben dat ook wel met je eens, als je alleen maar kijkt naar de mogelijke toekomst die er op vele plaatsen (ook deze) worden geschetst. Toch heb ik wel een overtuiging opgebouwd naar 2012 doordat ik vooral ook heb gekeken naar de gebeurtenissen in het verleden. Ik zal voor mij een paar bevestigingen opsommen, waaruit ik deze conclusie heb kunnen trekken:
-De verscheidene voorspelling over de gehele wereld over het jaartal 2012. Ik noem de maya's, egyptenaren, aztecten, nostradamus, chinese astrologie.
-De oudheid van deze voorspelling. Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat er 6000 jaar geleden een maya kalender is ontwikkeld, die zo accuraat de evolutie van de mensheid heeft vastgelegd, dat het bijna geen toeval meer kan zijn.
-Alle nieuwetijdse kinderen die er worden geboren. Als zij geen missie hadden gehad, wat doen ze hier dan?
-De openheid van Paranormale / Spirituele zaken. Slecht voorbeeld, maar Neem Astro-tv. Het feit dat zoiets nog niet van de buis gehaald wordt, geeft duidelijk aan, dat het niet meer uit het dagelijks beeld valt weg te denken.
-2700+ bezoekers per dag op de Merudi website. Blijkbaar is er toch veel behoefte aan Merudi, en zoeken de mensen duidelijkheid. Voor mij is het een bevestiging dat het verhaal achter Merudi, goed is.
-Mijn eigen gevoelens, stemmingen, die mij een doel voor ogen hebben gegeven.
Ik vind het heel goed dat je kritisch bent, en ik hoop dat iedereen dat is. Het enige wat ik hoop dat iedereen hier voor zichzelf ontdekt waarom die iets wel / of waarom die iets niet geloofd. Pas als je dat weet, kun je de waarheid leren kennen. Als je niet kritisch bent, zoek dan uit waarom je dat niet bent, zou ik bijna zeggen
.