Loading...
nl

Spiegelstaren

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 26 '07
Doe de deur van je kamer op slot en ga voor een grote spiegel zitten. Het moet donker zijn. Plaats dan een kaarsje naast de spiegel, maar zo dat de kaars niet rechtstreeks weerspiegeld wordt. Alleen je gezicht wordt in de spiegel weerkaatst, niet de vlam. Blijf dan in de spiegel in je eigen ogen kijken. Knipper niet. Doe dit veertig minuten per dag, dan ben je binnen twee of drie dagen in staat het zonder te knipperen te doen.

Het geeft niet als er tranen komen, laat ze komen, maar zorg dat je niet knippert en blijf in je eigen ogen staren. Verander je starende blik niet. Als je in je eigen ogen blijft kijken, word je binnen twee of drie dagen iets heel vreemds gewaar. Je gezicht gaat er anders uitzien. Dat beangstigt je misschien. Het gezicht in de spiegel begint te veranderen. Soms verschijnen er in de spiegel volkomen andere gezichten dan die je van jezelf kent.

Maar echt, dat zijn allemaal jouw gezichten. Het onderbewuste komt nu tot uitbarsting. Die gezichten, die maskers, zijn van jou. Soms kan er zelfs een gezicht opdoemen dat je in een vorig leven hebt gehad. Als je een week lang veertig minuten per dag ononderbroken staart, zie je in de spiegel een stroom van gezichten, als een film van gezichten. Talloze gezichten komen en gaan. Na drie weken herinner je je door al die gezichten die je hebt zien komen en gaan, niet meer wat je eigen gezicht is.

Als je doorgaat, gebeurt er na drie weken plotseling iets vreemds: plotseling zie je geen gezicht meer in de spiegel. De spiegel is leeg, je staart in de leegte. Er is helemaal geen gezicht te zien. Dit is het moment: doe je ogen dicht en ga de ontmoeting aan met het onbewuste.

Je bent naakt – volkomen naakt, zoals je bent. Alle zelfbedrog is ten einde.

Bron: http://www.osho.nl/New-Osho-NL/Meditatie-uitleg/Erkenn%20jezelf.htm
Delen:
admin
admin nov 26 '07
Vreemde oefening, ben benieuwd of iemand zich hier aan waagt.
Ik in ieder geval niet :)
dragon
dragon nov 26 '07
Hai Nims,

deze heb ik ook ergens op Internet zien staan, maar ik durf dat niet hoor! En 40 minuten per dag is lang.
Heb jij het zelf uitgeprobeerd?
jo
jo nov 26 '07
Nims ik heb geleerd dat er dan mensen komen die overleden zijn en ook je gids en 40 minuten per dag is ook wel erg lang..
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 26 '07
Ik heb het niet geprobeerd, maar alleen gelezen en vond het wel interessant. Ik weet ook niet of ik dit wil uitproberen eigenlijk.
Grunie
Grunie nov 26 '07
Nou, ik had vorige week een rare ervaring. Ik stond in de badkamer mijn tanden te poetsen en toen keek ik mijzelf recht en diep in de ogen en ik kon niet blijven kijken! Ik moest mijn blik wegdraaien.... ik durfde mijzelf niet in mijn ogen te kijken. Was heel eng, maar ja, ik had het druk moest weer verder, dus kon er op dat moment niet zo veel mee...moet het nog verder onderzoeken.

Grappig dat jij nu met deze oefening komt.....
Debiorah
Debiorah nov 26 '07
Euhh...ja das wel heel erg lang om te ontdekken dat je eigenlijk naakt en leeg bent ;)
admin
admin nov 26 '07
Anne
Anne nov 26 '07
''Doe dit veertig minuten per dag, dan ben je binnen twee of drie dagen in staat het zonder te knipperen te doen.'''''''

''Na drie weken herinner je je door al die gezichten die je hebt zien komen en gaan, niet meer wat je eigen gezicht is.''''''''

Deze oefening vind ik eigenlijk onzin hoe hun het schrijven is onzin. Niemand kan 40minuten in de spiegel kijken zonder met je ogen te knipperen en het is ook niet goed om dit 40minuten 3 weken lang te doen.

''Als je doorgaat, gebeurt er na drie weken plotseling iets vreemds: plotseling zie je geen gezicht meer in de spiegel. De spiegel is leeg, je staart in de leegte.'''''''''

Als je dit wil doen moet je het niet op deze manier doen.
Je moet het rustig aan doen iets van 10 minuten per dag. Ga dan voor de spiegel zitten en kijk diep in je ogen op een gegeven moment ga je vanzelf staren. Staren duurt miscchien hooguit 1 minuut maar in die ene minuut als je diep in je ogen blijft kijken kan je je gezicht zien veranderen. Na 1minuut ga je vanzelf weer knipperen met je ogen en probeer het dan als je uitgeknipperd bent weer dan zie je sneller het veranderde gezicht weer en ga zo door 10 minuten lang niet te lang echt geen 40 minuten. Niemand hoeft toch echt gek te worden??

Ik heb dit eigenlijk per toeval ondekt dat ik dit kan. Ik keek een keer in de spiegel en het voelde niet als mezelf ik vond mezelf heel anders ik ging langer in me ogen kijken en ik werd er beetje bang van. Het kan in het begin beangstigend zijn omdat je jezelf niet herkent en het voelt niet als jezelf. Dat is ook het gekke ervan. Nu vind ik het nog steeds een beetje eng om lang in me ogen te kijken in de spiegel.
Laatst kwam ik erachter dat ik op fotos ook gezicht kan zien veranderen als ik maar lang genoeg in de ogen van die persoon kijkt. Maar niet bij iedereen gaat het.
Ik heb mezelf afgevraagd wat het kan zijn. Ik denk dat het mensen uit vorige levens kunnen zijn die je bent geweest. Of geesten die bij je zijn.

Ik weet ook niet of iedereen dit kan maar ik denk het eigenlijk niet. Maar als jullie het proberen doe het dan geen 40 minuten lang. Doe het 10 minuten en het moet geen obsessie worden.

Groetjes aNNe
dragon
dragon nov 26 '07
LOL om Debiorah!!!!!
inneke
inneke nov 26 '07
maar ze heeft wel groot gelijk!
Ons ware gelaat...
dragon
dragon nov 26 '07
Zeker Inneke!
Anne
Anne nov 27 '07
dus wie gaat er spiegelstaren??? :P
admin
admin nov 27 '07
Ik niet, ik vind het doodeng...
Beschermengel
Beschermengel nov 28 '07
Ik heb het 1 keer gedaan..en ik veranderde in een heel oude vrouw..en heb het nooit meer gedaan.
Ik vond het een beetje eng eerlijk gezegd..die vrouw was niet ik!
Dennis
Dennis nov 28 '07
Ik denk dat ik dit niet durf.. Of vertrouw..
Lena
Lena nov 28 '07
Volg je gevoel Dennis,

Als je dit al denkt, of niet vertrouwt!
Hoort het misschien niet bij je.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki