Loading...
nl

voel me ff rot

Grunie
Grunie nov 28 '07
iets heel kleins misschien: je kinderen...ze zijn nog wel heel klein....maar geef ze jouw vertrouwen. Ik vind het zelf moeilijk en het lukt mij zeker niet altijd maar probeer in je hoofd te herhalen: jullie zijn mijn kindjes, ik hou van jullie, ik vertrouw jullie helemaal o.i.d. probeer, als ze iets vragen vanuit je vertrouwen te antwoorden.

Ik zeg niet dat je dat al niet doet maar in de waan van de dag, met je moeheid en alles, kan het maar zo zijn dat je anders reageert dan dat je zou willlen (dat doe ik in ieder geval wel)

Als ik dat doe dan reageren mijn kindjes weer anders (positiever) waardoor ik ook weer blijer word. Wat ik al zei, het lukt mij ook niet altijd.....
inneke
inneke nov 28 '07
Evelyn, hebben jullie al gedacht aan gezinstherapie? Obv contextuele therapie? Dan krijgt iedereen en elk verhaal een plaats en kunnen jullie samen als gezin groeien. Jullie willen de kinderen sparen en op de eerste plaats zetten, maar dat lukt niet als je zelf alle twee niet goed in je vel zit. Jullie kinderen voelen dat feilloos aan en lijden samen met jullie mee, hoe goed je ook je best doet. En dat doe je!

Verder wil ik zeggen dat ik besef dat ik (samen met alle anderen hier)heel erg aan het 'raad geven' ben en dat dat misschien helemaal niet is waar je nu behoefte aan hebt? Wel een begrijpend luisterend oor en een knuffel. MAar dat is moeilijk via deze weg :-)

Ik denk dat we allemaal met je meevoelen en je dolgraag willen helpen, en dat kunnen we niet. DAt kan alleen jijzelf, door de keuzes die je maakt. MAar ik hoop dat je iets hebt aan alles wat er al geschreven is aan goede raad, zodat je terug mogelijkheden kunt zien ipv onmogelijkheden... Dat is moeilijk als je zo 'op' bent, maar ik wens je de kracht en liefde toe om beweging te brengen in de situatie. Ik hoop dat je een goede dokter hebt. Succes! x
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 29 '07
 Origineel bericht van: Grunie
iets heel kleins misschien: je kinderen...ze zijn nog wel heel klein....maar geef ze jouw vertrouwen. Ik vind het zelf moeilijk en het lukt mij zeker niet altijd maar probeer in je hoofd te herhalen: jullie zijn mijn kindjes, ik hou van jullie, ik vertrouw jullie helemaal o.i.d. probeer, als ze iets vragen vanuit je vertrouwen te antwoorden.

Ik zeg niet dat je dat al niet doet maar in de waan van de dag, met je moeheid en alles, kan het maar zo zijn dat je anders reageert dan dat je zou willlen (dat doe ik in ieder geval wel)

Als ik dat doe dan reageren mijn kindjes weer anders (positiever) waardoor ik ook weer blijer word. Wat ik al zei, het lukt mij ook niet altijd.....

Nou mijn vertrouwen gaat heel ver, ook als ze zeggen dat ze lief blijven slapen en als ze wakker worden naar me toe komen..

Vannacht was het 01.30 toen ik wakker werd van... juist. 2 grote meiden die hun hele slaapkamers overkop hebben gehaald flink lawaai maken en dan nog het lef hebben om fel te protsteren als ik vriendelijk zeg dat het afgelopen is en ze naar hun eigen kamers gaan en moeten gaan slapen.

Vanmorgen was het 7.00 toen ze weer wakker waren met flink lawaai, veel claimen, 'mama ik moet dit, mama ik moet dat, mama mama mama'...

Ik heb degene die naar school en psz moesten naar hun bestemming gebracht en nu zit ik helemaal kapot aan tafel. Met het vooruitzicht dat ik over een uurtje de eerste alweer kan ophalen.. Voor de rest doet m'n mannetje alles. Meer dan zitten doe ik eerlijk gezegd niet.

Ik ben blij dat ik vanmiddag naar de dokter kan. En wat daaruit komt is afwachten.

Iedereen alvast bedankt voor de goede adviezen, ook al kan ik er nu niets mee. Of anders gezegd, ik kan het niet opnemen in m'n hoofd, die zit veel te vol met van alles en nog wat.

Nog maar 5 uurtjes.. gelukkig.
inneke
inneke nov 29 '07
ik stuur je een fris zijden doekje met lavendelgeur om op je hoofd te leggen...;-)

Ik wens je veel opluchting toe bij de dokter.
Zucht ***
Lena
Lena nov 29 '07
Lees nog even je persoonlijke tekst onderaan:

Don't judge a thing untill you know what's inside it.
Don't push me I'll fight it.
Never gonna give in, never gonna give it up no.

Misschien goed om je hier aan vast te houden?
Sterkte.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 30 '07
Nou ben gisteren bij de huisarts geweest,.
Heb een doorverwijzing gekregen voor de psych.

Maar thuis is het nog steeds ellende.

de wachttijd is nu ongeveeer 8 weken voor het intakegesprek..
Sneller kan wel, moet de huisarts even bellen enz enz enz
Lena
Lena nov 30 '07
Ja die verschrikkelijke bureaucratie, balen hoor!
Ben je wel wat opgeschoten bij de huisarts, ik bedoel voor je gevoel dan? Had hij begrip voor je situatie?
Hoop dat het wat sneller gaat voor je.
Daan
Daan nov 30 '07
hoi evelyn maureen

Als je huisarts een fax naar de GGZ stuurt ben je veel sneller aan de beurt.. vaak wordt je binnen een dag of 3 al gebeld voor een eerste afspraak.

kijk anders eens in je zorgverzekeringspolis. veel polissen vergoeden ook een aantal sessies bij een psycholoog die niet aan de GGZ verbonden zijn en die hebben vaak veel kortere wachtlijsten.

succes meid...

*voor jou even een knuffel*
inneke
inneke nov 30 '07
Mijn ervaring is dat therapeuten die niet aan Centra voor Geestelijke Gezondheidszorg verbonden zijn soms 'beter' zijn.
Ik weet niet of je zelf de keuze hebt, maar ga zeker bij iemand die niet enkel psycholoog is maar zeker ook psychotherapeut.

Sterkte Evelyn!
Grunie
Grunie nov 30 '07
 Origineel bericht van: Evelyn Maureen

Vanmorgen was het 7.00 toen ze weer wakker waren met flink lawaai, veel claimen, 'mama ik moet dit, mama ik moet dat, mama mama mama'...

Evelyn wat kan ik zeggen, ik voel met je mee, ik weet een beetje waar je over praat. Ik voel me soms een politieagent of een commandant (van commanderen). Wanneer hier 3 kinderen door de tent stuiteren dan helpt alleen commanderen als in een militaire operatie.... dan is er geen ruimte voor inbreng of overleg dan is het mond dicht en gehoorzamen....maar leuk is dan anders en wat kost dat een energie....(o, en als het ergens rust, reinheid en regelmaat is dan is het bij ons wel!)

Los van het feit dat alle kindjes ook altijd allemaal tegelijk een beroep op je doen....

Mijn moeder zei altijd: ik kon jullie wel eens achter het behang plakken, nou, da's de understatement van het jaar gebleken!

Probeer elk minuutje rust te pakken en stofzuig eens een keer niet! Héél veel sterkte en rust!

P.S. voor alle mensen die iets denken: het zijn wel mijn schatjes hoor, en toch de allerliefste kindertjes van de hele wereld! En owee degene die kwaad over ze spreekt!
proost
proost nov 30 '07
Er zijn inderdaad "vrij gevestigde psychiaters, psychologen en psychotherapeuten" en sommige psychologen en psychotherapeuten daarvan vallen onder de WMO, Wet Maatschappelijke Ondersteuning, van de gemeente. Kun je niet bij het gemeentehuis van je woonplaats vragen hoe dat bij jou geregeld is? In de stad, waar ik woon valt ook de verslavingszorg mede onder de WMO. Je hebt echt maatschappelijke ondersteuning nodig en hoop dat je hier via deze topic zo'n maatschappijtje vindt, waar je lief gehad wordt.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 1 '07
Ik had bij het maken van de afspraak al gezegd waar het om ging.
Krijg ik de vervanger van mn eigen huisarts..

Ik had een briefje gemaakt met dingen die door mn hoofd spoken.

'ik ben moe' 'alles is mijn schuld' 'ik heb nergens zin in'

Wel benadrukt dat ik de taken wel doe, maar het is niet leuk meer..
Ze vroeg nog wel of ik zelfmooedneigingen had.. NEE die heb ik niet.

Kreeg ook geen antidepressiva oid. Als je daar aan begint kom je er moeilijk weer af.. Heeft ze gelijk in.

Advies: rust, regelmaat en reinheid...

Dus ik slaap veel sta op tijd op en maak mn huis schoon :P

Gisteren was trouwens echt niet leuk.. Na het 1.30 avontuur van de meiden ging ik gisteren morgen de kamers luchten enz... Heeft Ashley al het behang van de muur getrokken..

Nadat ik geweest ben, ging het eigenlijk ook wel weer wat beter. Lugt op om even te praten tegen iemand die niet midden in de situatie zit.

Ik mocht trouwens wel mijn eigen psych. kiezen. maar bij het centrum hier voor psych hulp is een wachttijd van 8 weken.. Dus we kijken even verder.

De kids zijn ook schatjes, maar soms......
Soms zou ik willen dat ze een uitknopje hadden..
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420