Het probleem ligt niet bij jullie liefjes, maar bij jullie zelf.
Begrijp me goed, ik snap precies wat jullie bedoelen hoor!
Misschien heeft jouw lief het expres niet verteld Jo omdat hij juist bang was voor deze reactie.
Weet je , als je echt hulp nodig hebt dan is het vaak veel makkelijker om je "rotzooi" bij iemand neer te leggen die je niet kent én die geen partij kan trekken omdat hij buiten jouw wereldje staat.
Voor veel mensen die moeite hebben met maatschappelijk of psychiatrisch werk is het enorm moeilijk om toch die stap te maken.
Waarom zou je jaloers zijn? Omdat zij jonger is? Omdat hij haar wél "vertrouwt"?
Snap ik wel een beetje, aan de andere kant kun je ook erg blij zijn dat hij iemand heeft waar hij zijn ei wél kwijt kan en waar hij de hulp krijgt die hij zo hard nodig heeft.
Hij gaat daar naartoe om zijn leven weer terug op de rails te krijgen, om te helen, daar kan jullie leven samen wel door veranderen, jij en hij hebben de keus of dat ten goede van je relatie komt. Als je gaat "emmeren" over de persoon die hem behandelt ben ik een beetje bang dat je een averechts effect bewerkstelligt.
Mijn lief heeft ook psychiatrische hulp na een hele zware tijd.
Heeft zelfs een zelfmoordpoging gedaan waar ik en de kinderen bij waren nog niet zo heel lang geleden.
Dus ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik enige ervaring heb met een "zieke" partner.
Ga ens kijken waar die jalouzie vandaan komt, meestal is dat toch een seintje dat je erg onzeker bent over zijn liefde voor jou.
Ga dat eens bespreken en laat de psychiater even in het midden.
Bespreek waarom hij jou niet de waarheid verteld als jij vragen stelt over deze dame. Dat hij om de waarheid heendraait helpt jou niet om hem serieus te nemen en hem te vertrouwen.
Als jullie niet gewend zijn om samen onderwerpen te bespreken zoals jullie partners dat bij de hulpverlening doen, ga daar dan aan werken.
Waarschijnlijk doen jullie het zelf ook niet, waardoor je partner ook niet durft en dan kom je in zo´n lekker kringetje te zitten waarbij je allebei om de brei heendraait terwijl je dan geen stap verder komt.
Het is heel moeilijk, want op het moment dat je echt je zieltje blootgeeft wordt je heel kwetsbaar, toch kan dat juist voor je partner de reden zijn om ook zijn zieltje bloot te geven, niet meteen misschien, maar de kans dat dat gebeurt is wel groter.
Belangrijk blijft de vraag of het vertrouwen tussen jullie en de band zo sterk is dat je dat aandurft.
Ik hoop dat ik geen boze gezichten krijg nu, mijn verhaal is niet negatief bedoelt, maar juist in dit soort situaties moet je opletten. Probeer door de ogen van de ander te kijken naar je eigen gedrag en gedachten, misschien helpt dat ook een beetje.
Heel veel sterkte, liefde en licht, met de nadruk op liefde...