Loading...
nl

Wazigheid

Meoi Aislin
Meoi Aislin nov 22 '07
Hey allemaal.

Vandaag heb ik de hele dag al last van een ontraceerbare lusteloosheid.
Er is geen energie om iets te bedenken om dingen te doen enzo.
Hoewel ik vanochtend heel de ochtend heb staan schoon te maken etc. want daar had ik de energie wel voor.

Ik voel me gewoon leegjes.. Ik kan me nergens op concentreren.
Gewoon alsof niets boeit.
Heb ik eens een dag vrij, kan ik die nog niet eens benutten.
Mn ouders zijn wel blij nu, want het huis is schoon..

Hier heb ik overigens wel vaker last van.. Soort van concentratiestoornis..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Liefs Meoi
Delen:
LPChip
LPChip nov 23 '07
Ik heb het ook wel eens.

Dit kan verschillende redenen en oorzaken hebben.

Als je te veel aan je hoofd hebt (bezig met diverse dingen die je wil/moet doen) dan kun je daar al je energie instoppen zodat je je moeilijk kan concentreren of gewoon geen zin hebt om iets anders te doen. Je kan dit tegengaan door je ideeen op te schrijven zodat je ze niet hoeft vast te houden. Geef ze desnoods een datum zodat je jezelf kan opleggen niet ernaar te kijken tot die datum gepasseerd is, omdat je tot die datum toch niet aan dat idee/bezigheid kunt werken.

Het kan ook zijn dat je aan het groeien bent. Ik heb af en toe gewoon behoefte om lekker niets te doen en tot mijzelf te komen. Ik ga dan op bed liggen en afhankelijk van de situatie ga ik wel of geen muziek luisteren. Probeer het eens! (dit helpt overigens ook om gewoon je gedachten vrij te maken. Ga lekker op bed liggen en denk alles uit wat in je hoofd op komt. Als je bijvoorbeeld eens een idee hebt gehad om iets te maken, ga het dan in je hoofd helemaal bedenken zodat je visualiserend het ding gemaakt hebt. Als je het eindresultaat dan in je geheugen laat of je schrijft het op, dan weegt dit veel en veel minder zwaar, en het stelt je in staat om het weer terug te denken naar een begin situatie zodat je het ooit een keer echt kan maken.)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki