Origineel van Acheliah:
...mijn dochter ziet geesten en mijn zoon ziet gekleurde ballen allebei en vooral mijn zoon is heel druk en heeft adhd, ook is hij heel emotioneel vooral als je hem niet begrijpt, heeft vreselijk moeite met rekenen, schrijven en lezen hij schrijft sommige cijfers achterste voren. heeft moeite met de motoriek en heeft een zeer rijke fantasie. Hij kan wel goed slapen en is volgens mij niet bang.
Mijn dochter is druk met praten, ziet kinderen (geesten) heeft ook dyslectie volgens mij want schrijft ook alles in spiegelbeeld vooral cijfers net als haar broer. Ze slaapt goed en is niet bang om te gaan slapen er is wel een tijd geweest dat ze het eng vond om alleen te slapen en allebei mijn kinderen waren geen huilbaby. Ik heb horen vertellen dat je aan hun geboorte jaar kunt zien of ze het zijn...
lieve achelia,
ga er maar van uit dat je kinderen nieuwetijdskinderen zijn, niet om ze in te delen naar soort of kwaal, maar omdat ze gevoelig zijn voor 'paranomale' dingen (nog een tijdje en deze dingen zijn niet meer 'para', maar gewoon geaccepteerde waarnemingen en kwaliteiten).
het enige belangrijke aan hun leeftijd is dat ze er nog niet volledig mee uit de voeten kunnen, vooral om het te vertrouwen en om het uit te kunnen leggen.
neem ze alsjeblieft serieus, stel ze gerust en laat weten dat ze erover kunnen praten als ze dat willen, dat je voor ze open staat. laat ze weten dat ze ongewenste gevoelens, gedachtes of geesten weg kunnen sturen met een sprankje liefde en licht, net als met een toverstokje. er staan vast wel meer tips op internet over hoe je kinderen kunt leren zichzelf veilig te voelen.
toen ik klein was (ben nu 26), schreef ik alles in spiegelbeeld! waarom? geen idee. behoeft geen stempel. ik kan het nog steeds, maar nu ook prima van links naar rechts, hihi!
ik was (ook geen huilbaby), als peutertje heel rustig, dus kan je daarin geen advies geven.
behalve dat ik waarschijnlijk niet direct n kind 'normale' (chemische) medicatie zou toedienen, ook al geeft een huisarts een diagnose adhd. er zijn diverse natuurlijke middelen/therapieën die zouden kunnen helpen, totdat ze zelf aan kunnen geven wat ze prettiger vinden.(maar is mijn eigen visie hì¨)
een kennis van me is (als volwassene nog steeds) ontzettend druk, praat vaak ongecontroleerd en/of emotioneel en heeft moeite met schrijven, fijne motoriek en metaforen.
uit onderzoek is gebleken dat hij NLD heeft, een naam voor een scala aan bijzonderheden in het rijtje dyslectie en adhd. (zijn tip:
www.orthopedagogiek.info/nld)
uiteindelijk is hij sociaal-pedagogisch-hulpverlener geworden, omdat hij heeft geleerd hoe woorden, gedrag en emoties over kunnen komen en vindt rust in sport en meditatie.
maak je geen zorgen over je kids, ze hebben geen kwaaltjes of handicaps, ze zijn speciaal!
met vallen en opstaan zullen ze hun kwaliteiten en vaardigheden leren ontwikkelen en hun eigen plekje vinden in de wereld.
toch begrijp ik heel goed dat je op zoek bent naar benamingen, zodat je kunt leren over hun gedrag en hoe je er mee om kunt gaan.
sterkte en veel plezier op jullie groei-reis!
liefs, rinke.