Loading...
nl

allerlei dingen in de wereld

sefewet
sefewet nov 16 '07
dit is best wel grappig deze link, wereld kaart en al vaak zie je dingen er al op voordat ze op het nieuws komen zowiezo en wat mij opvalt op het nieuws komt zo weinig tevergelijken wat je hierzo op ken zien iedere dag...

http://visz.rsoe.hu/alertmap/index.php?smp=&lang=eng
hopelijk doet de link het bij iedereen.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 16 '07
De link werkt goed. Wel bijzonder om te zien hoeveel er eigenlijk wel niet gebeurd allemaal en hoever het eigenlijk bij je vandaan is.
dragon
dragon nov 16 '07
Hai Sefewet,

interessant!
Klopt wel wat je zegt. Het is maar waar ze heisa over willen maken. In andere landen zie je soms hele andere nieuwsbeelden.

Ik ben zelf niet zo'n nieuwsvolger eerlijk gezegd....
sefewet
sefewet nov 16 '07
ik ook niet eigenlijk maar als ik nieuws ziet, dan merk ik het gelijk wel. ik loop ook vaak tegen mijn oma te zeuren van kijk nou dit wist ik wel 2 WEKEN geleden...
Debiorah
Debiorah nov 16 '07
Wow er gebeurd echt veel waar je hier niks over hoort! Bedankt voor het delen, interresant maar aan de andere kant ook verontrustend!
Lena
Lena nov 16 '07
Misschien wordt er wel bewust dingen wel of niet verteld in het journaal, de mens onwetend houden of voor dom verslijten!
Nagatief ik weet het, maar kan het ook niet positief ervaren.
inneke
inneke nov 17 '07
Absoluut, het beeld dat we krijgen van de werkelijkheid wordt gestuurd door de belangen van de media, overheid en is heel selectief...
We worden onwetend gehouden, gesust, gedrogeerd...:-)
ome willem
ome willem nov 17 '07
Leuke link !!
Denk je toch weer even na..
admin
admin nov 17 '07
 Quote:
We worden onwetend gehouden, gesust, gedrogeerd...:-)

Zo zal het voor velen wel voelen, toch heb ik dan het gevoel dat we daar zelf ook een grote rol in spelen.
Immers nemen we veel dingen zelf ook klakkeloos aan en vaak nemen we de moeite niet om bij onszelf te checken ,hoe het voelt voor onszelf.
Dat kan niet bij alles dat weet ik wel, maar het voelt voor mij verkeerd om alle schuld bij een ander te leggen..
Zo zou je ook de verantwoording bij de ander kunnen leggen terwijl ik van mening ben dat de verantwoording voor de dingen die wij doen toch echt wel bij onszelf ligt.
Je kunt kiezen, en als je niet weet wat je wel of niet moet kiezen ga je op onderzoek uit.

Maar das mijn persoonlijke mening.
inneke
inneke nov 17 '07
Dat is helemaal waar Karin. Ik voel me ook niet gesust, ik heb geen tv en luister zelden nog naar de radio..Maar niet alle mensen zijn zich bewust dat ze zelf kunnen kiezen, dat ze kritisch mogen/moeten zijn. Veel mensen slikken omdat ze niet beter weten...en ja, dat zullen dan volgens de voorspellingen diegenen zijn die overgaan?;-)

Kritische mensen zijn potentieel lastige burgers omdat ze niet zomaar willen buigen voor de machten en krachten in onze maatschappij. Maar er gebeurt heel veel in de wereld dat het daglicht niet mag zien, waar enorme belangen mee gemoeid gaan...

Mij is op de middelbare school en op de universiteit ingepeperd welke krant(en) ik moest lezen om bij de verstandige en bewuste mensen te horen, maar die kranten geven ook weer een heel politiek gekleurde visie op een stukje geselecteerde werkelijkheid.

En dat is mijn persoonlijke mening ;-)
Mimi*
Mimi* nov 18 '07
Wow nu pas besef je hoeveel er eigenlijk wel niet gebeurd in de wereld!
dragon
dragon nov 18 '07
Karin en Inneke,

ben het helemaal met jullie eens!

tralalala

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies