Loading...
nl

paranormaal voelend, denkend enz,

Acheliah
Acheliah aug 25 '06
Wie kan mij helpen:

Hoe weet je of je kind paranormaal begaafd is wat zijn de kenmerken enz,
Ik hoor het wel

Liefs Dieneke
Delen:
LPChip
LPChip aug 26 '06
Das een hele goede en lastige vraag.

Ik denk vooral dat je moet letten op afwijkend gedrag.

Als hij/zij reageert op iets waar geen oorzaak voor te bedenken is (omdat hij/zij iets kan zien wat verder niemand kan zien).

Verder kan hij/zij aandringen iets beter te weten zonder daar een goede achterliggende reden voor te hebben.

Voorbeeld: "morgen gaan we vissen" "nee dat moeten we niet doen." "ach, schei uit, jawel is leuk" "nee, moeten we niet doen" "waarom niet?" "weet ik niet. gewoon niet doen"

Kan om hele kleine dingen gaan die niet echt opvallen.

Let ook op emoties die niet te verklaren zijn: ineens huilen/bang/rillerig/etc.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 26 '06
Kijk eens op de hoofdsite onder het hoodstuk nieuwe-tijdse kinderen. Daarin staat steeds een kopje met "hoe herken je ze". Veel kenmerken kun je teruglezen, om te bepalen of je kindje een nieuwetijdse kindje is.
Acheliah
Acheliah aug 26 '06
Dank je allebei

Dikke Kus Dieneke
yannick
yannick sep 19 '06
Een lijst met kenmerken

Ze huilen vaak als baby
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
Ze benaderen alles vanuit hun emotie
Ze leven vanuit de eigen wijsheid
Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken
Ze hebben moeite met de motoriek
Ze zijn dromerig
Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
Ze reageren sterk intuïtief
Ze hebben soms paranormale ervaringen
Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie
Ze hebben vaak voedselintoleranties
Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen
Ze hebben soms astma
Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging
Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden
Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig
Ze zijn soms hoogbegaafd
Gewenst gedrag naar Nieuwetijdskinderen toe

Behandel ze met respect., erken hun rol in de familie
Help ze om hun eigen disciplinaire oplossingen te creëren
Geef ze altijd keuzes, in alles
Betuttel ze nooit en lach ze nooit uit
Leg altijd uit waarom ze dingen moeten doen. Als het voor jezelf belachelijk klinkt dan doet dit het ook voor hen. Verander het dan, ze zullen dit respecteren. Ze weten direct wanneer je eerlijk bent dus probeer geen dingen te verzinnen en zeg gewoon dat je er vandaag geen zin in hebt omdat je moe bent
Word partners van ze in hun eigen opvoeding
Vanaf baby, leg alles uit wat en waarom je het aan het doen bent. Ze zullen je niet direct begrijpen maar voelen wel dat je hun bewustzijn respecteert. Het helpt ze enorm wanneer ze gaan praten
Als er toch problemen ontstaan ga dan ook naar iemand die ze begrijpt voordat je ze medicijnen geeft
Alle Nieuwetijdskinderen reageren bijzonder goed op Homeopathie, Bach-remedies en Reiki. Als dit door therapeuten wordt gedaan waar ze zich thuis voelen kan men in korte tijd verbijsterende resultaten zien
Geef ze onder alle omstandigheden hulp en voorkom negatieve kritiek. Laat altijd weten dat je ze ondersteunt in hun proces. Ze zullen je vaak direct tegenspreken of hun commentaar laten weten. Geniet en vier de successen. Laat ze dingen doen zonder overdreven aanmoediging
Vertel ze niet wie ze nu zijn of wat ze later zullen worden. Ze weten al precies wat ze gaan doen. Laat ze zelf beslissen waar ze in geïnteresseerd zijn. Forceer ze niet in een familiebedrijf. De kinderen zijn beslist geen volgers.
Acheliah
Acheliah sep 19 '06
Allereerst welkom op dit forum

Ten tweede mijn dochter ziet geesten en mijn zoon ziet gekleurde ballen allebei en vooral mijn zoon is heel druk en heeft adhd, ook is hij heel emotioneel vooral als je hem niet begrijpt, heeft vreselijk moeite met rekenen, schrijven en lezen hij schrijft sommige cijfers achterste voren. heeft moeite met de motoriek en heeft een zeer rijke fantasie. Hij kan wel goed slapen en is volgens mij niet bang.
Mijn dochter is druk met praten, ziet kinderen (geesten) heeft ook dyslectie volgens mij want schrijft ook alles in spiegelbeeld vooral cijfers net als haar broer. Ze slaapt goed en is niet bang om te gaan slapen er is wel een tijd geweest dat ze het eng vond om alleen te slapen en allebei mijn kinderen waren geen huilbaby. Ik heb horen vertellen dat je aan hun geboorte jaar kunt zien of ze het zijn

Groetejs Dieneke
Ayasha
Ayasha okt 2 '06
wanneer het meisje jonger is dan de jongen, kan het zijn dat zij haar cijfers ook achterstevoren schrijft omdat haar broer (haar grote voorbeeld) dat doet. :)
Acheliah
Acheliah okt 2 '06
Nee het meisje is groter en nee dit konden ze van elkaar niet weten. Mijn zoon is dan ook geboren met een flinke achterstand niet dat hij niet slim is maar langzamer en ja ik denk dat hij hetzelfde heeft als zijn grote zus maar toen ik erachter kwam was haar broertje nog een babytje vandaar

Liefs Dieneke
LPChip
LPChip okt 2 '06
Er is een reden voor het mogelijk omdraaien van cijfers.

Zeker in de huidige tijd.

Alles om ons heen wordt gecombineerd in nederlandstalig en engelstalig, en van jongs af aan leer je ook engels.

Als je goed kijkt naar nederlandse nummers en engelse nummers, zie je dat dit gedraaid is.

36 = zes en dertig, thirty six.

Dit kan een oorzaak zijn. Maar natuurlijk kan dyslectie ook een oordeel zijn.
Ayasha
Ayasha okt 2 '06
sorry dieneke dat wist ik niet :)Die achterstand kan hij nog steeds inhalen (meisje uit mijn klas had dat ook maar heeft deze ondertussen ingehaald)

wat LPChip zegt kan! Zelfs ik slaag daar nog geregeld in :+
Acheliah
Acheliah okt 3 '06
Geeft niet hij is gewoon zo geboren. Hij heeft adhd en heeft er sinds kort medicijnen voor en die werken perfect. Alleen of het helemaal goed komt weet ik niet hij is nu eenmaal zo wat ik wel leuk vind van thomas is dat hij een intertaimend is want dat zeggen ze daar ook. Hij zag wel altijd gekleurde ballentjes maar of dat van de medicijnen is of omdat hij een gave heeft weet ik niet ze zeggen dat mijn dochter het ook heeft.

Groetjes Dieneke
Debiorah
Debiorah nov 4 '06
Paranormaal is een ruim begrip. De vorige tips kun je als richtlijn gebruiken. Maar ik denk dat je vooral je kind goed moet observeren. Misschien kun je een soort dagboekje bij houden met zaken die je opvallend vind.
Ik hoop niet dat het door de medicijnen komt. Vind je het trouwens wel goed voor ze dat ze medicijnen krijgen? Of geef je ze homeopathische?
Medicijnen kunnen namelijk voor nieuwetijdskinderen erg schadelijk zijn.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt, en dat je snel je antwoorden krijgt.
RinkyRainbow
RinkyRainbow nov 29 '06
 Quote:
Origineel van Acheliah:
...mijn dochter ziet geesten en mijn zoon ziet gekleurde ballen allebei en vooral mijn zoon is heel druk en heeft adhd, ook is hij heel emotioneel vooral als je hem niet begrijpt, heeft vreselijk moeite met rekenen, schrijven en lezen hij schrijft sommige cijfers achterste voren. heeft moeite met de motoriek en heeft een zeer rijke fantasie. Hij kan wel goed slapen en is volgens mij niet bang.
Mijn dochter is druk met praten, ziet kinderen (geesten) heeft ook dyslectie volgens mij want schrijft ook alles in spiegelbeeld vooral cijfers net als haar broer. Ze slaapt goed en is niet bang om te gaan slapen er is wel een tijd geweest dat ze het eng vond om alleen te slapen en allebei mijn kinderen waren geen huilbaby. Ik heb horen vertellen dat je aan hun geboorte jaar kunt zien of ze het zijn...
lieve achelia,
ga er maar van uit dat je kinderen nieuwetijdskinderen zijn, niet om ze in te delen naar soort of kwaal, maar omdat ze gevoelig zijn voor 'paranomale' dingen (nog een tijdje en deze dingen zijn niet meer 'para', maar gewoon geaccepteerde waarnemingen en kwaliteiten).
het enige belangrijke aan hun leeftijd is dat ze er nog niet volledig mee uit de voeten kunnen, vooral om het te vertrouwen en om het uit te kunnen leggen.

neem ze alsjeblieft serieus, stel ze gerust en laat weten dat ze erover kunnen praten als ze dat willen, dat je voor ze open staat. laat ze weten dat ze ongewenste gevoelens, gedachtes of geesten weg kunnen sturen met een sprankje liefde en licht, net als met een toverstokje. er staan vast wel meer tips op internet over hoe je kinderen kunt leren zichzelf veilig te voelen.

toen ik klein was (ben nu 26), schreef ik alles in spiegelbeeld! waarom? geen idee. behoeft geen stempel. ik kan het nog steeds, maar nu ook prima van links naar rechts, hihi!
ik was (ook geen huilbaby), als peutertje heel rustig, dus kan je daarin geen advies geven.
behalve dat ik waarschijnlijk niet direct n kind 'normale' (chemische) medicatie zou toedienen, ook al geeft een huisarts een diagnose adhd. er zijn diverse natuurlijke middelen/therapieën die zouden kunnen helpen, totdat ze zelf aan kunnen geven wat ze prettiger vinden.(maar is mijn eigen visie hì¨)

een kennis van me is (als volwassene nog steeds) ontzettend druk, praat vaak ongecontroleerd en/of emotioneel en heeft moeite met schrijven, fijne motoriek en metaforen.
uit onderzoek is gebleken dat hij NLD heeft, een naam voor een scala aan bijzonderheden in het rijtje dyslectie en adhd. (zijn tip: www.orthopedagogiek.info/nld)
uiteindelijk is hij sociaal-pedagogisch-hulpverlener geworden, omdat hij heeft geleerd hoe woorden, gedrag en emoties over kunnen komen en vindt rust in sport en meditatie.

maak je geen zorgen over je kids, ze hebben geen kwaaltjes of handicaps, ze zijn speciaal!
met vallen en opstaan zullen ze hun kwaliteiten en vaardigheden leren ontwikkelen en hun eigen plekje vinden in de wereld.

toch begrijp ik heel goed dat je op zoek bent naar benamingen, zodat je kunt leren over hun gedrag en hoe je er mee om kunt gaan.

sterkte en veel plezier op jullie groei-reis!
liefs, rinke.
RinkyRainbow
RinkyRainbow nov 29 '06
oh, en een toevoeging:
tot ongeveer mijn 7e zag ik ook geesten, maar dit werd door mijn ouders afgedaan als 'dromen' en 'fantasie', het is ze vergeven, maar dit heeft mij (denk ik) meer blokkades en angsten opgeleverd dan wanneer mijn ouders me er op een minder afwijzende manier in hadden bijgestaan.
nu voel ik ze nog wel, maar dit roept vaak nog vervelende gevoelens in me op, ook al weet ik nu wel beter..
geruststelling: geesten hoeven niet perse onprettig of spookachtig te zijn hoor, er zijn ook lieve entiteiten, maar je hoeft er ook niet voortdurend mee in gesprek! (ze zijn er om duizend redenen, maar dat hoort weer bij een heel ander onderwerp)

het is nooit te laat om iets te leren
Tamara26
Tamara26 nov 30 '06
Hoi!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die duizenden redenen...... (bloos)
hestia
hestia dec 28 '06
hoi allemaal,
nou ik heb dus een zoontje van 6,
hij was te vroeg geboren en voor de keizersnee hebben ze me gezegt dat mijn zoontje niet levend op de werled zou komen,toen hji op de werled kwam.................was hij zo klein hij woog 900 gram en het wonderbaarlijke was dat hij geen apperetuur of niks nodig hadt geen zuurstof niks,
tja dat was op zich al een wonder maar we dachten er verder niet over naar,
hij was behoorlijk krachtig zo klein als hij was,hij draaide rond in zijn couveusse en trok alles los en kapot,was ook al apart voor zo een kleine mannetje,maar goed nog niet verder na gedacht,
tot dat hij 2 was en hij al redelijk kon praten en ons begon te vertellen over opa,die al meer dan 30 jaar overleden was,
en zo kwam er steeds meer bji hij begon te praten over mensen die hij zag en wij niet,
via een medium hebben we gehoord dat hij op deze wereld is gekomen om de mens te helpen,
hij kan een hele hoop al weten wij nog net precies wat allemaal,
maar op dit moment hebben we zoiets het is een kind,hij is nog maar 6,laat hem eerst maar lekker kind wezen en als hij wat ouder is dan kan hij de dingen doen waar hij voor op de wereld gekomen is!!!!!
zo kwamen wij er dus achter over de gave van onze zoon :)
RinkyRainbow
RinkyRainbow dec 29 '06
hoi hestia,
je zoon is nog maar zes en tegelijkertijd al zes.
lekker kind zijn is belangrijk en verder weet hij waarschijnlijk zelf wel aan te geven wat hij wil en/of nodig heeft. sta er open voor. het is goed.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '06
Zolang hij maar de volledige ruimte krijgt om zijn gaves te ontwikkelen dan lijkt het me geen probleem te zijn. Ik heb wel de indruk dat hij dat ook gewoon kwijt, want anders was je hier niet te vinden. Heb je al gekeken of je zoontje een sterren kindje / indigo / kristal kind is eigenlijk? Alle info staat op de hoofdsite bij Michael.
hestia
hestia dec 29 '06
 Quote:
Origineel van NiMS:
Zolang hij maar de volledige ruimte krijgt om zijn gaves te ontwikkelen dan lijkt het me geen probleem te zijn. Ik heb wel de indruk dat hij dat ook gewoon kwijt, want anders was je hier niet te vinden. Heb je al gekeken of je zoontje een sterren kindje / indigo / kristal kind is eigenlijk? Alle info staat op de hoofdsite bij Michael.
hoi ik hbe dat inderdaad allemaal al door gelzen en hij is een indigo kindje!!
we staan helemaal open voor alles en we luisteren goed naar hem en geven hem advies,
hij heeft een hele sterke innerlijke ik (godzijdank)hji heeft al best wel veel mee moeten maken,toen er demonen in ons huis zaten heeft hij ze gewoon gezien,en hij was er niet bang voor!!!ze hebben hem proberen in te palmen en dingen gevraagd(de demonen)ik zag hem vaak boos nee schudden in die periode,
en vanaaf die tijd eet damian geen vlees meer!!
hij zegt ons ook dat hij ons heefdt uit gekozen als mama en papa in ons vorige leven,
en dat hij voor jezus werkt,hij heeft een deur die opent naar jezus!!
ik geloof mijn kind voor de volle 100%,we zijn er voor hem we luisteren naar hem en we helpen hem zo waar het kan!!!
en ik weet dat als de tijd daar komt dat hij de mens zal helpen,
dat heeft hij zijn hele leven al gedaan,in al zijn levens hielp hij de mens en dier!
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '06
Dat zou me ook niets verbazen. Hij heeft de juiste ouders uitgezocht, dat is wel duidelijk :).
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki