Loading...
nl

ver-anderen..........

Thomas A
Thomas A nov 15 '07
Veranderen………

Ver-anderen; zelf-dichtbij?
Dichtbij het zelf?

"Be the change you want to see in the world"
[Mahatma Ghandi]

Ik weet dat ik anderen zal willen bijstaan wanneer zij het moeilijk hebben en ik geloof ook dat ik altijd deze mens zal willen zijn. Niet door te duwen of te trekken, maar even een liefdevolle aanwezigheid zijn. Misschien verduidend, dan weer een arm, dan weer een reading of healing…..
In een relatie is er maar een weg - zeg ik nu na jaren – voorbeeld zijn en de ander de vrijheid en ruimte geven om te mogen veranderen. Ver-anderen? In een relatie wordt de afgescheidenheid het meest duidelijk. Hoe dichterbij, hoe duidelijker, maar ook hoe in en aangrijpender de confrontaties. Een kans om te veranderen dus, omdat zichtbaar (voelbaar) wordt wat er bij je aan de hand is.
De verantwoording bij jezelf houdend stelt je in staat het eigen deel te zien. Het is blind en onnozel vingerwijzend t.o. de ander te gaan staan. Verpersoonlijk iemands afgescheiden (levens)houding niet. Bovendien ben je het niet voor niets met die iemand aangegaan; het zegt ook iets over jou immers. …………… er is een energie gelijkend en welke, dat is aan jezelf dit uit te zoeken. Een stukje lastiger waar te nemen dan de mens buiten je tegen wiens gedrag je aan kunt kijken.

Spiegeltje...........
Spiegeltje...........

Hoe liefdevol zijn wij zelf? Kunnen we onvoorwaardelijk liefdevol blijven zodra de ander in afgescheidenheid dis-harmonisch of afgesloten raakt. Voor mij een harde levensles zodra iemand heel dichtbij kwam. Hoe zou dat nu zijn? Verpersoonlijk ik de pijn van de ander – de nog niet getransformeerde liefde nog?
Kan ik dan niet beter al-een een liefdevol voorbeeld zijn?
In volledige liefde naar mijzelf staan; opdat een ander zich veilig voelt?

Zo simpel is het niet helemaal. Maar het is wel zo, dat zodra ik mijzelf onvoorwaardelijk liefheb, ik ver-anderen kan. Gewoon omdat ALLES wat er in me is gezien mag worden en dat wat niet meer past hierdoor zichtbaar is en losgelaten zal worden, omdat het alleen in liefde te zien is…………..

Thomas
Delen:
Dilani
Dilani nov 15 '07
Dat de weg vol struikelpaden is mag duideljk zijn.
Dat het moeilijk is te zien wat bij jezelf hoort of bij de ander is vaak een feit.
Maar de intentie om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en iig te proberen in liefde te blijven staan is al een heel kostbaar iets.

Wees soms ook zacht naar jezelf toe .

Je bent een mooi mens Thomas.

Liefs
Dilani
inneke
inneke nov 15 '07
Een slimme dame zei me onlangs dat we niet constant in ons midden kunnen blijven staan, dat 'leven' betekent dat je uit het midden getrokken wordt- om dan weer de beweging naar het midden toe te maken...als een slinger- in beweging...

Jezelf toestaan om mét je emoties contact te maken met de ander, om dis-harmonisch te zijn, om dan telkens terug te keren naar de onvoorwaardelijke liefde en mededogen in jezelf. Zodat je de gekwetstheden van jezelf en van de ander kunt zien zoals ze zijn en ze liefdevol kunt accepteren....dan màg transformatie- maar moet het niet.

Liefs,
Inneke
dragon
dragon nov 15 '07
mooi gezegd heer en dames!

Lieve Thomas, je weet me altijd te raken en ik ben je er dankbaar voor.

XXX Dragon
Dilani
Dilani nov 15 '07
Damn...Inneke dat was een wijze vrouw.


Hoe vaak ik niet gemopperd heb op mezelf omdat ik weer uit balans was en weer niet volledig in mezelf stond.
En nu kan ik het zien als een zuchtje wind, dat me soms noodzakeljkerwijs even uit balans haalt. Als les, als reminder, als uitdaging, of juist om me te laten zien hoe mooi het is weer bij mezelf te komen. En in die liefde ook bij de ander te mogen zijn.

Sorry Tommie...hij is niet helemaal on toppic, hoewel, maar wilde er toch even op reageren.

Txs Inneke voor de reminder.

ps Dragon weet je dat ik je nog steeds een heerlijk ding vindt, jouw reacties her en der geven mij altijd het gevoel van een dartel draakje in het veld. Heerlijk.
Thomas A
Thomas A nov 15 '07
Ja Inneke maar toch - voor als je het zien wilt - beschrijf ik het amper anders dan jij.........
inneke
inneke nov 15 '07
Dat weet ik Thomas,
Jij in jouw woorden...die dan weer woorden losmaken bij mij.
Thomas A
Thomas A nov 15 '07
Dragon gaaf, maar ik weet dan dat het kennelijk ook zo een beetje levend is voor jou.........

op weg naar innerlijke sereniteit?
inneke
inneke nov 15 '07
Lieve schattebollies,

Het kleine meisje in me met de piekhaartjes staat te springen iets te zeggen...

Ik 'zie' jullie graag! :D
dragon
dragon nov 15 '07
Hai Thomas,

dat zie je helemaal goed. Het is niet een beetje levend, mijn leven is ervan doordrenkt :)
Ik ben begonnen in te zien dat de relatie met mezelf de meeste inspanning vereist en dat vind ik confronterend en pijnlijk. En dit besef is pas het begin...mijn hemel!
Dankbaarheid en woede wisselen elkaar af, twijfel, onzekerheid, schaamte, trots en schuld en oh, wat is het makkelijk om te wijzen, of om me bezig te houden met iemand anders pijn.......
De theorie is niet zo moeilijk, maar nu de praktijk nog.

En dan ben jij daar, Thomas die het allemaal zo prachtig verwoord. En daar word ik helemaal stil van. Ik wil wat zeggen, maar ik ben stil.....wow!
dragon
dragon nov 15 '07
... een kusje voor het meisje met de piekhaartjes :)
dragon
dragon nov 15 '07
en dankjewel Dilani ... dartel...dartel...
inneke
inneke nov 15 '07
Gniffel gniffel, spring spring, jubel jubel
schaterlach
Thomas A
Thomas A nov 15 '07
zie je wel dat het allemaal reuze meevalt...............
admin
admin nov 15 '07
Getverdegetver en ik was al zo´n emotioneel "wrakje", de tranen rollen weer over mijn wangen.
Wat zijn jullie toch een schatten allemaal!!!
Debiorah
Debiorah nov 15 '07
Wat mij betreft zijn jullie ook de verandering die ik in de wereld zou willen zien. Ik proef hier zoveel liefde en positiviteit! Ik word erg blij met jullie als spiegeltjes!
Dilani
Dilani nov 15 '07
zucht......wat is het leven toch mooi he.
dragon
dragon nov 15 '07
....kippevel...
Lena
Lena nov 15 '07
Zo simpel is het niet helemaal. Maar het is wel zo, dat zodra ik mijzelf onvoorwaardelijk liefheb, ik ver-anderen kan. Gewoon omdat ALLES wat er in me is gezien mag worden en dat wat niet meer past hierdoor zichtbaar is en losgelaten zal worden, omdat het alleen in liefde te zien is…………..

En dan ontmoet je misschien wel de ware liefde! ;)
Lena
Lena nov 15 '07
Kan ik dan niet beter al-een een liefdevol voorbeeld zijn?
In volledige liefde naar mijzelf staan; opdat een ander zich veilig voelt?

Volgens mij ben je dit al,en doe je dit al!

En om met jouw woorden te aftesluiten:Met een lach,fijn medemens!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki