Loading...
nl

droom van halverwege oktober

es
es nov 15 '07
Okee, hier komt die droom waar ik het over had. Hij zou het goed doen in een aflevering van startrek ofzo, haha! De datum weet ik niet meer, maar ik heb dit om kwart over 4 's nachts op zitten schrijven. Ik neem het over zoals het er staat, het zal dus een beetje warrig zijn, excuses daarvoor! Ik weet niet wat ik er van moet vinden, fantaseer ik gewoon te veel in mijn droom, lees ik teveel op dit forum? Maakt niet uit, komtie aan, de quotes die ik opschrijf zijn mijn weergave van wat ik me herinneren, dus niet helemaal letterlijk nemen:

*** Ik ben net wakker. Heb enorm gedroomd. Ik herinner me veel beelden maar weet de verbanden niet meer. Ik kan me deze opmerking herinneren: 'De vorige keer dat we een mensenverbeteringsprogramma deden mislukte het helemaal. Maar we hebben enorm gelachen, die apen zijn heel leuk geworden.

Het begon met mensen die leefden. Ze bleken te leven op een vuilnisbelt, en alles stortte op een gegeven moment in. Sommigen wisten zich te redden in een soort kamertjes tussen het vuil. Woningen. Een van hen kreeg het besef hoe dingen werkten (edit: hij besefte dus hoe alles werkelijk in elkaar stak). Hij 'paarde' met iemand, (edit: ze zaten naast elkaar, deden iets met de handen? de persoon naast hem werd zwanger)die persoon (vrouw?) had het idee dat het om 'zomaar' sex ging, maar dat was niet zo.
Er werd een kind geboren die logischerwijs 'het kind van god' werd genoemd, Jezus.
Op een gegeven moment werd duidelijk dat er in de chaos toch een aantal nieuwe mensen waren, die de nieuwe richting begrepen. Ze verzamelden zich. Elk van hen vertegenwoordigde een kernbegrip, 'donder', dat is de enige die ik nog weet. Misschien karaktertrekken? En er was een soort secretaresse bij. Ze waren allemaal unieke wezens, geen een leek op de ander.
Op een gegeven moment (volgens mij een enorme knip in de tijd) waren 'God en Jezus' steeds samen en werd erop ze gejaagd, door de 'reptielen'. Ze hadden een soort apparaatje waarmee ze hun tegenstander die hen zocht verblindde (met groen licht) waardoor die hen niet zag en verder zocht.
Jezus draaide zich om en lette niet op. Hij werd gevonden. God zat op de grond naast hem en gebruikte zijn groene licht om zich nog te verstoppen. Hij wist om het 'reptiel' (zag eruit als een gewoon mens) heen te komen. Hij 'beschoot' hem met een soort zwarte dingetjes in zijn hoofd, er kwamen een soort groene lichtstraaltjes tussen, als een soort groen haarnetje. :)
Jezus en God wisten te vluchten. Er waren 5 van die 'reptielen'/mensen die ze blijkbaar wisten te raken, en deze gingen achter Jezus en God aan. Langzamerhand kregen ze de informatie over hoe alles werkelijk in elkaar zat en veranderden ze in een soort tussenvorm. Ze waren blij dat ze 'gered' waren van de ondergang door God en Jezus, blij met wat ze nu wisten en blij met hun nieuwe uiterlijk. (Dat van de bekende 'aliens' met die grote bolle ogen).
Ze gingen naar buiten, verstopten zich niet zoals Jezus en God en de anderen. Ze werden met nieuwsgierige blikken bekeken terwijl ze blij over straat huppelden.

Toen werd ik wakker.

Jee wat een droom.

Herinner me dit ook nog, een soort computers waarmee ze contact hadden. Internet, maar dan anders. En dat ze met mensen moesten wachten tot een van hun soortgenoten de laatste dinosaurus had 'gedownload' als huisdier, en die dood was.
Toen die opmerking over die apen en dat verbeteringsprogramma.
Terwijl we langs die dino liepen (het waren een soort huisdieren voor de mensen) werden we bijna gebeten, moesten snel doorlopen! Toen die laatste dino dood was konden ze beginnen met het programma (het verbeteren van mensen).

De mensen buiten deden maar, leefden in een opgepoetst plaatje bovenop een enorme laag vuilnis. Door een soort van aardbeving stortte die wereld in. Sommigen leefden door door zich te verstoppen in kamertjes/ ruimtes onder het vuilnis. De rest ging dood? Weet ik eigenlijk niet.

Er waren verschillende groepen.
-Die 'heldere' mensen die alles wisten en zich verstopten.
-De 'reptielen' die op hen joegen.
-De mengvorm tussen hen, de 'aliens'.
Jezus is een mix tussen God en een persoon in de afvalberg buiten.

De aliens gingen naar buiten tussen mensen die gerelateerd waren aan die 'reptielen'. Ze werden volgens mij wel geaccepteerd daar, terwijl ze zo anders waren, met een beetje nieuwsgierigheid bekeken, verder niets.

- Er waren nog de dinosaurussen, een soort huisdieren voor de eerste soort, waarvan een van hen God werd.

Jee wat een droom! ***


Okee, dit was wat ik 's nachts dus heb opgeschreven. Ik rook niet, drink niet, snuif niet, hahaha! Geen idee wat ik ervan moet denken. Ik werd dus tijdens die droom begeleid op sommige momenten door die stem van linksachter, dat gebeurt zo af en toe. Herinner me ook een droom over mijn dochter waarin dat gebeurde.
Wat denken jullie? Teveel startrek gekeken? :-D
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 15 '07
Jemig wat een vreemde droom. Alles komt een beetje bij elkaar. Tijdloos, dinosaurussen, internet, aliens, god, jezus en de verbetering van de mens. Zou dit een voorbode zijn van wat komen gaat?
dragon
dragon nov 15 '07
wow E,

het duizelt me.
Ik weet even niets te zeggen!

Bedankt voor het opschrijven.
es
es nov 16 '07
Ik heb geen idee NiMs, we zullen zien. Het kan ook zo zijn dat ik mijn zorgen en het lezen hier op de forum op die manier verwerk 's nachts....

Esther
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 16 '07
Dat zou misschien wel kunnen. Op dit forum worden die onderwerpen inderdaad wel aangesneden.
sefewet
sefewet nov 28 '07
nou ik hoop niet dat de reptillians winnen,nee dank je... :P.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki