Loading...
nl

Fotolezen Sarina

JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 5 '07
Inneke, ik zeg niet dat ik niet geraakt kan worden, maar dat er maar weinig zijn die je echt kunnen raken. Zoals Sarina het verwoord heeft, is juist hoe ik het ook ervaar. Ik herken regelmatig het proces waar mensen inzitten en weet dan ook dat als ze een keer naar me "uithalen", dit komt omdat ze iets moeten doormaken. Ik zeg dus niet dat dit altijd zo voor mij is.

Daarnaast is iemand die niet geraakt kan worden, lang niet altijd een psychopaat of een narcist. Het lijkt erop dat jij een vooroordeel hebt opgebouwd naar "onraakbare" mensen.

Het andere voorbeeld van "onraakbare" mensen is de Engelmens. Of in ieder geval de eigenschap ervan:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...kt%20worden.htm

De afstandelijke houding van de Engelmens zorgt er direct voor dat de Engelmens bijna niet geraakt kan worden. Het is erg belangrijk dat de Engelmens een stabiele pilaar voor de nieuwe tijd is. Ze is het fundament van de nieuwe samenleving die de oneffenheden moet rechttrekken. Als ze niet stabiel zou zijn en snel geraakt en beïnvloed zou kunnen worden, zou dit problemen veroorzaken door machtswellustelingen. Ze kan dan worden beïnvloed en zelfs misbruikt worden voor eigen gewin. Om dit te voorkomen is de Engelmens bijna onkwetsbaar. Ze kan door niemand geraakt worden in geestelijke zin.

Het grootste risico voor de Engelmens is de liefde. De liefde is in staat haar diep van binnen te raken. De Engelmens moet daarom erg voorzichtig zijn met de keuze aan wie zij haar liefde geeft en ontvangt.
inneke
inneke dec 5 '07
I snap Nims, je hebt het me al met hand en tand uitgelegd.
En ik heb hetzelfde gedaan:
En ja, voor mij is de essentie van spiritualiteit leven vanuit liefde en dus juist wel kwetsbaar zijn. Het vaak pijnlijke proces van het afpellen van de lagen van de ui (onze persoonlijkheid)tot je bij de essentie komt en vandaaruit kunt leven.(zonder dat de persoonlijkheid oplost)
En in die zin heb ik grote moeite om 'de engelmens' te integreren in mijn gevoel van wat 'waar' is. Er zitten elementen in die me waarachtig voorkomen, maar ook elementen (die jij opsomt) die voor mij egoconstructies zijn en niets te maken hebben met spiritualiteit.
Wanneer ik er ooit anders over denk laat ik het je weten ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 5 '07
Dat is goed :)laat het vooral weten.

Ik ben wel benieuwd hoe Thomas en Sarina hier over denken.
sarina
sarina dec 6 '07
Voor mij is het zo: De engelmens is heel kwetsbaar in de liefde, omdat ze weet hoe de liefde bedoeld is. Veel mensen weten dat (nog) niet en je kunt het ze dan ook niet kwalijk nemen dat ze 'fouten' maken. In die zin laat ik me niet persoonlijk kwetsen, omdat ik begrijp dat ze niet beter weten. Maar het heeft lang geduurd voor ik dit inzicht had. Ik ben dus erg vaak verdrietig geweest over het onrecht dat mij en anderen werd aangedaan. Het gevolg was wel dat ik al vroeg leerde een dikke schil om me heen te zetten, om vooral niet te erg geraakt te worden. Dit is een tweede natuur geworden waar ik me niet meer van bewust was, tot ik op mijn cursus moest gaan tekenen. Ik kreeg de opdracht een cirkel te tekenen, en bij mij was de rand héééél dik en stevig. En toen ik moest tekenen wat er door de schil naar binnen mocht, kón ik gewoonweg niets erdoor tekenen, geen streep! Toen begreep ik pas dat ik mijn innerijke wereld (de binnenkant van de cirkel) heel erg afschermde. Maar met een goede reden, ik wilde niet meer gekwetst worden. Ik kon echter met het grootste gemak energie van binnen naar buiten laten stromen, dwars door die dikke schil heen. Deze afscherming was dus geen beperking voor het geven van liefde. Ik denk dat de engelmens op 'aards' niveau kennelijk een dikke laag nodig heeft om te kunnen functioneren. Op spiritueel niveau is hij wijs genoeg om zich niet te laten raken, omdat hij alle levenslessen al heeft doorlopen. Daarom is hij in staat onvoorwaardelijke liefde te geven. Gewoon uitdelen, zonder er iets voor terug te willen. Komen we echter weer terug op aards niveau, zijn daar weer die verwarrende emoties. Jullie hebben dus allebei gelijk. Er is geen twijfel over wat 'waar' is (bij mij niet tenminste), er zijn ego-constructies (nodig om op aards niveau te kunnen functioneren), en omdat de engelmens beide heeft is hij/ zij een steunpilaar voor deze wereld. Bij de engelmens is alles liefde, immers hij komt uit de sfeer van de liefde, kan niet anders meer. Maar omdat hij geïncarneerd is op aarde moet hij zich aanpassen anders zou hij niet anderen kunnen begrijpen en helpen. Misbruik voor eigen gewin herken ik niet zo, maar ik kan me voorstellen dat daarmee bedoeld wordt dat het stukje ego (geaardheid) groter is dan het stukje engel. Ik voel mezelf ook vaker aards dan engelachtig. Maar hoe ouder ik word, hoe makkelijker ik bij het stukje engel kom. Wijsheid komt met de jaren, ook bij engelmensen, ha ha. Ik wordt dus weer steeds kwetsbaarder merk ik, maar nu geeft het me kracht. Dat is waarom engelmensen voorzichtig moeten zijn met de keuze aan wie ze liefde geven, en van wie ze ontvangen. En ik heb dat alleen maar geleerd door gewoon ouder te worden en te ervaren. (Zoals ieder mens...) Groetjes, Sarina.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '07
Bedankt voor je inzicht Sarina! Wordt mij weer wat duidelijker over hoe ik in elkaar zit :). Verklaard inderdaad wel één en ander.
Thomas A
Thomas A dec 6 '07
Wat een schitterende topic is dit aan het worden zeg en oh oh hoe herkenbaar......

met tranen in mijn ogen.......

Thomas
inneke
inneke dec 6 '07
Sarina,
Jij kunt de dingen heel mooi samenbrengen en integreren, de 'onoverbrugbare' tegenstellingen samenbrengen zodat ze ineens helemaal niet meer zo tegengesteld zijn.
En dan denk ik 'ja, zo is het' ;-)
admin
admin dec 6 '07
Wat zie jij de dingen mooi Sarina...

Dank je wel
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '07
Wat leuk, daar is de 11:11 weer ;).
admin
admin dec 6 '07
Getal 11 Het cijfer van de dromer
Intuïtie, Mystiek
Fantasie, Idealisme
Vindingrijk, Lichtbron
Paranormaal bewustzijn
Dromer van wie de visioenen (overdag of snachts) voorspellend kunnen blijken. Begrijpt onuitgesproken motieven en bedoelingen van anderen
Zoekt naar de geheimen van de kosmos

http://home.planet.nl/~casperma/gemma/numerologie.htm

met dank aan Debiorah
Thomas A
Thomas A dec 6 '07
11; de gever
andermans geluk is mijn geluk
intuïtie
anderen aanvoelen
het zelf wegcijferen
in het geven ligt het ontvangen
rechtvaardigheid
sarina
sarina dec 6 '07
Dank jullie wel voor jullie positieve feedback! Groetjes, Sarina.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 16 '07
Hoi Sarina,

Ik ben weer even aan het fotolezen geslagen, en zag dat ik jouw foto nog niet gelezen had. Ook ik wil nog graag een lezing doen, en ik hoor graag wat er wel of niet klopt. Om niet al te bevooroordeeld heb ik nog niets gelezen van de eerdere lezingen. Dat kan dus ook betekenen dat er dingen dubbel in staan.

Ik zie een erg op de achtergrond persoon die niet echt "opvalt". Je bent vrij afwachtend en vind het moeilijk om voor jezelf op te komen. Als voorbeeldje zal je er dus niets van zeggen als iemand voordringt in de rij. Nou heeft dat er ook mee te maken dat jij "wel beter weet" en dat jij vindt dat die persoon het maar zelf moet uitzoeken als deze zo wilt leven. Dat je er niet gelukkig van wordt, is jou niet onbekend.

Je bent een heel evenwichtig persoon, met weinig ups en down. Je leven is wat dat betreft heel stabiel. Wat mij betreft iets te veilig en te voorzichtig, maar voor jou is dat helemaal prima. Toch ben je hierdoor wel een enorm gewoontedier geworden die eigenlijk helemaal niet zo van veranderingen houdt. Welke conclusie je eruit moet trekken voor jezelf, weet ik niet, dus als je er geen last van hebt, vooral zou houden!

Ik zie ook een grote gevoeligheid voor de hogere sferen, maar ook hierin speelt je voorzichtigheid een grote rol. Nou is dat ook wel heel goed, aangezien de mensen die jij helpt, wel een hele betrouwbare reading hierdoor krijgen, omdat jij je eigenlijk concentreert op de zekerheden. Toch zie ik dat je hierin een stukje van je potentie laat liggen, en zeker nog verder kan groeien, en daardoor meer zekerheid op te bouwen.

Je bent een echte mens-mens die geinteresseerd en zorgt voor de mede-mens. De hulpverlening is dan ook echt iets voor jou (als je daar al niet in zit). Je haalt echt voldoening uit het helpen van mensen.

Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik zie ook een zekere onhandigheid bij je. Gaan er veel dingen mis? Of lukt niet altijd alles zoals je ze bedoeld had? Ergens in dat vlak zie ik iets.

Ok dit was mijn lezing. Ik hoor graag of ik het nog een beetje juist had. Groetjes Julien.
sarina
sarina jan 30 '08
Hoi Julien, las nu pas dat je mijn foto hebt gelezen. Een erg late reactie dus.... Je lezing klopt, ik herken mezelf in de dingen die je opnoemt. Voor mezelf opkomen vind ik niet zo moeilijk, maar wat jij voelt is inderdaad dat ik andere mensen graag in hun waarde laat, dus ook in hun ideeën over mij. Ik heb geen zin (meer) om mensen te overtuigen. Wel ben ik nog steeds verbaasd over het feit dat zo weinig mensen mij echt begrijpen... Een beetje eenzaam voel ik me soms wel.... Ik moet zo vaak dingen uitleggen die voor mij vanzelfsprekend zijn, maar voor anderen (kennelijk) niet.... Ik hang wel naar zekerheid, daar heb je gelijk in, maar tegelijkertijd zoek ik uitdaging, anders verveel ik me dood. Ik zou het bijvoorbeeld moeilijk vinden mijn baan op te geven, maar zoek wel telkens nieuwe uitdagingen... Na drie jaar kleuters (ik ben juf) heb ik het helemaal gehad, en wil ik bovenbouw.... En zelfs dat is niet meer wat me compleet gelukkig maakt, dus ik zoek naar meer.... (binnen de veilige grenzen, ha ha). Heb je een suggestie? Ik moet inderdaad ook leren meer te vertrouwen op mijn gevoeligheid, maar ik ben ook erg rationeel... (heb je die zekerheid weer). Ik zou graag helderziend, helderhorend of helderruikend willen zijn (ben ik allemaal heel af en toe een beetje) maar ik ben helderwetend.... Pff dat valt niet mee. Ik zoek dus bevestiging en moet meer leren te vertrouwen. En tot slot, die onhandigheid, ha ha daar moet ik mee leren leven.... is wel eens genant, maar ik hoop inderdaad dat mensen toch begrijpen dat ik het uiteindelijk altijd goed bedoel.... Dank je wel voor je lezing, sorry voor de late reactie, groetjes, Sarina.
gast
gast jan 30 '08
 Origineel bericht van: Karin
Getal 11 Het cijfer van de dromer
Intuïtie, Mystiek
Fantasie, Idealisme
Vindingrijk, Lichtbron
Paranormaal bewustzijn
Dromer van wie de visioenen (overdag of snachts) voorspellend kunnen blijken. Begrijpt onuitgesproken motieven en bedoelingen van anderen
Zoekt naar de geheimen van de kosmos

http://home.planet.nl/~casperma/gemma/numerologie.htm

met dank aan Debiorah

mijn geboortegetal is 11. Ik geloof dat het grotendeels wel klopt wat hier boven staat. Mooi getal dat gekkengetal ;)
sarina
sarina jan 30 '08
Dit gedicht heb ik gemaakt over het geboortegetal 11:

Je bent van jezelf een bijzonder geval,
dubbel en dwars is jouw getal.
Je voelt de dingen als geen ander aan,
dus zul je intenser in het leven staan.
Wat er ook gebeurt, jij gaat door,
want je levensdoel daar ga je voor.
Anders dan anderen, zo is jouw leven,
dat is wat je iedereen mee kunt geven.

(Om het voor kinderen samen te vatten en begrijpelijk te maken heb ik de kenmerken van elk geboortegetal in een gedichtje gezet.)

Sarina.
gast
gast jan 30 '08
Dankjewel Sarina :)
sarina
sarina jan 30 '08
Graag gedaan, het is zo leuk, numerologie....
liesanne
liesanne jan 30 '08
Hoi Sarina
Ik ben wel benieuwd naar jouw gedicht over geboortegetal acht....
-als het niet te veel moeite is hoor-

groet Liesanne
sarina
sarina jan 31 '08
Geen enkele moeite hoor, hier komt 'ie:

Jij bent een leider, dat ben je echt.
Je zorgt dat anderen doen wat je zegt.
Praktisch en nuchter, je spreekt klare taal.
Systemen en geld, je doorziet het helemaal.
Respect is voor jou een belangrijk gegeven,
daar doe je het voor, dat is jouw leven.
Als alles goed loopt ben je tevreden en blij.
Purper is je kleur, die hoort daarbij.

groetjes, Sarina.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy