Loading...
nl

Fotolezen Sarina

sarina
sarina nov 15 '07
Graag zou ik mijn foto willen laten lezen.
Delen:
Thomas A
Thomas A nov 20 '07
Dag Sarina

Ik zal je lezen een dezer dagen

groet

Thomas
sarina
sarina nov 29 '07
Ik ben benieuwd, groetjes, sarina.
Thomas A
Thomas A nov 29 '07
voor zondag lees ik je foto Sarina.......

Thomas
sarina
sarina nov 30 '07
Ik ben echt benieuwd naar wat je ziet. Fijn dat je mijn foto zo snel gaat lezen.Ik hoor het wel, groetjes, Sarina.
Star
Star dec 1 '07
Ik oefen slechts, hoop dat je dat niet erg vindt....
Het eerste wat in me opkomt is slimme, lieve vrouw.
Totaal niet dominant of kattig, eerder vriendelijk. Je zet je zelf wel eens achter anderen, hebt veel voor een ander over en vergeet jezelf dan wel eens.
Best aardig wat meegemaakt, een paar dierbaren verloren. Ik voel ook iets van onrecht aangedaan binnen een relatie, misschien niet met je partner maar met een ander dierbaar iemand?
Lichamelijk ben je zeer krachtig denk ik.
Je wilt graag iets bereiken, houdt je graag zinnig bezig.
Bent niet heel druk in doen en laten, rustig aanwezig.
sarina
sarina dec 1 '07
Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn foto te lezen. Je bent er ook goed in, want ik kan me aardig vinden in jouw omschrijving. Ik sta vaak voor anderen klaar, soms doe ik dan mezelf een beetje tekort. Maar ik ben heel gelukkig in mijn huidige relatie en met mijn gezin. Onrecht is me aangedaan in mijn vorige relatie, dus dat heb je goed gevoeld! Dank je wel!!! Lees je vaker foto's? Ga er vooral mee door en blijf oefenen, want ik merk dat je het kunt!
Thomas A
Thomas A dec 2 '07
Ha Sarina
Hierbij jouw fotolezing.
Met plezier voor je gedaan.

Anderen

De wereld……….

Kind

Flarden

Anderen; je hebt veel voor anderen over. Mensen zullen niet snel voor niets bij je aankloppen. Wanneer anderen een beroep op je doen, zul je er ook echt voor hen zijn. Je steekt een helpende hand uit zodra daarom gevraagd wordt. Je kunt goed luisteren en heb een goed gevoel voor je medemens. In het verleden heb jij anderen wel eens iets te veel over jouw grenzen laten komen. Toch deze les is geleerd en je bent beter in staat je grenzen te beschermen. Soms idealiseer je mensen en hierdoor komen ze er “beter” uit dan ze in werkelijkheid voor je zijn. Ook hierin ben je wat terughoudender geworden, echter zonder afstandelijk te zijn geworden.
Je hebt een ander veel te geven. Je bent fijngevoelig, beschaafd, warm aanwezig, empatisch, niet veel eisend, onderhoudend, spontaan en vaak vol humor. Jouw omgeving stelt jouw aanwezigheid zeer op prijs.

De wereld; Als jij de wereld geschapen zou hebben, dan was het niet zo een zelfzuchtige en liefdeloze toestand zoals deze nu voor velen zo is. Mensen hielden meer rekening met elkaar en het was een stuk socialer dan dat het op dit moment in de wereld is. Hebzucht bestond niet, oorlog al helemaal niet! Ook was het bestaan hier, een stuk eenvoudiger. Je hebt je gedachten hierover vaak gehad en er ook gevoelens van onmacht bij ervaren. Toch Sarina, bedenk je dat het voldoende is om zelf die serene mens te zijn en zelf een zo zuiver mogelijk leven te leven en dat doe je. Jouw fijngevoeligheid gaat je hierin voor……………….

Kind; je kunt zalig lekker kind zijn wanneer dit zo uitkomt. Ook heb ik het gevoel dat je nog veel leuke her-inneringen uit je kindertijd koesterd. Je hebt veel van de spontane gedragingen van destijds meegenomen naar het nu. En ondanks de uitdagingen en tegenslagen die er op je pad kwamen, geef je nog altijd jouw (innerlijk) kind de ruimte om te laten zijn. Je hebt ook iets met kinderen in de zin dat je ze erg goed begrijpt en ook kinderen in jouw omgeving weten dit.

Flarden; en aantal trefwoorden die ik bij je zie. Fijne motoriek, soms heel verstrooit kunnen zijn, eenvoud, warmte, eerlijkheid, onzelfzuchtigheid, naaste liefde, (meestal) openheid, goed ontwikkeld ge-weten, soms eigen gevoel niet be-grijpen, intuïtie, beschermengel besef, geduldig met anderen (meer dan met jezelf), zachtaardig, bescheiden, verzorgend, rechtvaardig………..

Je bent iemand die er graag voor anderen is en zorg dragen kan. Jouw motto zou kunnen zijn; “In het geven ligt het ontvangen……….”

Met respect

Thomas
sarina
sarina dec 2 '07
Ha Thomas, ik ben echt onder de indruk. Je hebt precies weergegeven hoe ik ben. Heel erg bedankt, het is fijn om zo (h)erkend te worden. Ik vind Merudi overigens een heel fijne website, voor mij is heel veel duidelijk geworden. Ik ben soms inderdaad in de war over mezelf, en mijn taak vanuit de kosmos. In principe ben ik altijd eerlijk en open, maar ik heb geleerd dat niet iedereen daarmee om kan gaan. Soms help je mensen meer met een beetje waarheid, want vaak bevatten ze niet dat wat ik begrijp, ik moet dus vaak 'vertalen' om mensen te helpen. Kinderen begrijpen veel meer, en ik vind het heerlijk om met ze te werken en er voor ze te zijn. Mijn onmacht ligt vaak in het botsen met structuren die niet zinvol meer zijn. Ze gaan tegen mijn natuur in, maar zijn nog nodig voor veel mensen. Ik vind het altijd fijn om met mensen te praten die dit begrijpen, want dat heb ik ook wel eens nodig. De boodschappen van Gabriël en Michaël waren voor mij heel belangrijk, ik begrijp nu weer veel meer van mezelf, en mijn taak hier. Nogmaals heel erg hartelijk bedankt, ik zou graag wel weer willen van Merudi, in de zin van hoe het is ontstaan, en hoe jij daarbij betrokken bent geraakt. (of lees je alleen foto's?) groetjes, Sarina.
Thomas A
Thomas A dec 2 '07
Ja Sarina, je taak vanuit de kosmos en het zelf kunnen inderdaad 2 verschillende dingen zijn om te ervaren. Toch hoeft dit niet zo te zijn. Dan krijg je de lange weg naar zuivering en het aangaan daarbinnen met zelfzucht (ego).

Nee niet iedereen kan omgaan met waarheid (ook ik soms niet) en in mijn opinie ook anderen niet wanneer ik er mee aan kom zeilen. Het doet een groot beroep op takt en inlevingsvermogen om jezelf verstaanbaar te maken soms.

Hoe ik op Merudi terecht kwam? Tijdenlange speurtochten naar verhalen en berichten over de ziel deden me hier neerstrijken. Ergens vorig jaar zomer was dat. Met het fotolezen ben ik gewoon spontaan begonnen op een dag. Voor mij net zo leerzaam als voor de ander. Ik schrijf vanuit afstemming. Het is niet gemakkelijk om open te zijn zonder al te veel te kleuren. Uiteindelijk komt veel van wat ik neerschrijf toch uit 'mijn' informatie centrum en afstemming.
Nee ik lees niet alleen foto's, neem ook aan topic's deel of open er zelf regelmatig een.

Ik vind Meudi leuken onderhoudend en ook niet te zwaar in de zin van ingewikkeldheid. Er is hier altijd een zekere luchthartigheid en redelijke openheid en dat vind ik prettig.

Fijn dat je wat met de lezing kan.

Thomas
sarina
sarina dec 3 '07
Bedankt voor je reactie. Je kunt je erg goed afstemmen vind ik. Dat is niet iedereen gegegeven! Ik vind het met foto's moeilijk, ik moet mensen in levende lijve om me heen hebben. Ik hou ook van openheid, was dus blij dat je gewoon met je eigen naam op dit forum stond. Het voelde meteen goed toen je aangaf mijn foto te willen lezen. Het zal wel zo bedoeld zijn vanuit de kosmos. Nogmaals bedankt, ik hoop dat we in contact blijven en veel van elkaar kunnen leren. Groetjes, Sarina.
Thomas A
Thomas A dec 3 '07
De openheid gebied me te vertellen dat ik geen Thomas maar Raymond heet. Thomas is de meisjesnaam van mijn moeder en ik gebruik 'm eigenlijk als een soort schrijversnaam. Ik heb daar indertijd voor gekozen dit zo te doen, omdat ik onder mijn eigen naam een soort bekend had, die mij met iets heel anders verbond. Daar wilde ik los van kunnen werken en ik vond het wel gemakkelijk om een "nickname" te hebben.
Her en der staan op verschillende websites schrijfsels van me onder de naam Thomas Andreas
sarina
sarina dec 3 '07
Wat grappig dat je voor de naam Thomas hebt gekozen. Vanuit de bijbel immers de man die eerst wilde 'zien' en dan pas kon geloven.... Andreas is overigens ook een bijbelse naam, maar ik weet niet zo goed wat zijn betekenis is. Ik begrijp dat je soms beter onder een 'nickname' kunt schrijven. Thomas past wat mij betreft goed bij je, en zegt ook iets over dat wat je doet. Wellicht zelfs til je deze naam op een ander niveau, omdat jij voornamelijk gelooft in dingen die je niet letterlijk 'ziet'. Of had je daar nooit over nagedacht?
Thomas A
Thomas A dec 3 '07
Jeetje nee zo op die manier niet over nagedacht nee. Dat zien heeft veel met voelen te maken, een innerlijk voelen. Nou toch ben ik best wel iemand die het ook eerst wil zien, maar dat hoeft niet altijd uiterlijk aanwezig te zijn, iets visualiseren kan ook tot zien/waarneming/beleving leiden. Ik kan het eigenlijk niet helemaal goed verwoorden merk ik.
sarina
sarina dec 3 '07
Ik begrijp je wel, ik zie 'zien' ook heel breed, bijvoorbeeld inzicht krijgen in iets, of zoals jij zegt, iets visualiseren waarna het zich manifesteert! (op wat voor niveau dan ook). Bij Thomas was zijn tragiek dat hij eigenlijk pas durfde geloven dat Jezus was 'opgestaan' nadat hij Jezus zelf had 'gezien'. Daarmee haal je dus een stukje van 'het geloven' weg, namelijk het 'blind' durven vertrouwen. En dat is nou juist de pijler van ons universum.... en mijn idee is dat jij juist wel erg veel vertrouwen hebt in de kosmos, toch?
Thomas A
Thomas A dec 3 '07
klopt, ik heb ook niks met zoals deze wereld nu is. Heb inderdaad meer vertrouwen in het kosmische.

Heb jij het Thomas evangelie wel eens gelezen? Voor mij enorm belangrijk geweest dit te gaan lezen.

Google naar de verklarende woorden van het Thomas evangelie / Lao Tze (van die laatste toevalig vandaag een heleboel gelezen)
sarina
sarina dec 3 '07
Ik heb me nog nooit verdiept in het Thomas evangelie, ga dat zeker doen. Je hoort nog van me! Groetjes, Sarina.
sarina
sarina dec 3 '07
Heb het Thomas evangelie gelezen. Het is net zo mooi als de evangeliën waar ik mee opgegroeid ben. Was al langer van plan de gnostische evangeliën eens door te nemen, maar het kwam er niet van. Veel teksten komen overeen met teksten uit de bestaande evangeliën, dus er was voor mij aardig wat herkenning. Waar het op neerkomt is de authenticiteit van Jezus, wat heeft die man het goed begrepen, en al zo vroeg in de geschiedenis. Wat zal hij eenzaam geweest zijn in zijn wijsheid. Het blijft bijzonder inspirerend zijn teksten (met deze uitleg) te lezen. Ook heel mooi is het begin, Thomas wordt door Jezus in vertrouwen genomen, kennelijk is hij er meer aan toe dan de andere leerlingen... Wellicht verklaart dat zijn moeite met het 'onvoorwaardelijk geloven', hoe meer je weet, hoe groter je verantwoordelijkheid, en ook wellicht je twijfel... Het schept namelijk inderdaad verantwoordelijkheid als je 'begrijpt' en dat is niet gemakkelijk.... Bedankt voor je tip, dit was een mooi begin van mijn ochtend. Ik hoor wel weer van je, groetjes, Sarina.
Thomas A
Thomas A dec 3 '07
http://thomasevangelie.fol.nl/taoteching.html

Had je deze link Sarina?
In mijn jeugd lette ik niet zo goed op in de kerk, dus heb ik veel gemist van de verhalen van destijds.
Het Thomas evangelie schijnt anders te zijn, in die zin dat het niet in handen van de kerk is gekomen en dus in zijn oorspronkelijke vorm is te lezen. Als ik goed geinformeerd ben, dan had Jesus en bijzondere band met Thomas.

Ik weet niet of wijsheid eenzaam maakt, zou best kunnen. Kan het me eigenlijk niet goed voorstellen. Misschien wel omdat ik niet zo wijs ben.

Nee be-grijpen is niet altijd gemakkelijk.........

De verhalen van Lao Tze lopen behoorlijk synchroon met de wijsheid van Jesus, maar ook met die van Mahatma Gandi.

(linker kolom Tao Te Ching)
sarina
sarina dec 3 '07
Wat een prachtige tekst. Zo waar, ontroerend gewoon. Ik kende deze tekst niet, maar door de eeuwen heen is deze waarheid door veel grote leraren verkondigd. Ik heb het meest met Jezus omdat ik dat in mijn opvoeding heb meegekregen. Alleen als kind al voelde ik dat de uitleg van de bijbel niet zuiver was. Het begrijpen op latere leeftijd heeft mij zo veel vervulling gegeven! De 'verlichting' waar zoveel mensen naar op zoek zijn is gewoon dat wat de Tao verkondigt, je leven leven naar je natuur en in respect met de mensheid. Wat ik er zelf aan toevoeg is vooral het aspect dat ware 'verlichting' begint met aarding. De theorie in praktijk brengen dus. En dan ontstaan er conflicten, want je 'naasten' in het leven begrijpen er soms geen snars van. Dus moet je aanpassen (uit respect voor je naaste) om niet als een eenzame lantaren op de korenmaat te eindigen. En aanpassen betekent dus ook dingen moeten doen of laten waarvan je weet dat ze niet met je natuur overeenkomen. Maar altijd ten dienste van het proces van je naaste. Dat maakt eenzaam en soms verdrietig. Maar het is aan de andere kant ook wel fijn om te zien dat je anderen op hun stukje 'wijsheid' (want iedereen heeft het) toch kunt helpen. Kun je me nog volgen? Ik hoor wel weer van je, bedankt voor je link, het was echt heerlijk om dit te lezen, groetjes, Sarina.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420