Loading...
nl

Spiritualiteit en geld

inneke
inneke nov 14 '07
Euh...'t is niks :-)
Grunie
Grunie nov 14 '07
Natuurlijk, je moet ook kunnen leven. Dus als mensen geld vragen voor hun tijd, vind ik dat geen probleem. Wel als mensen véél geld vragen.

Het is pas sinds kort dat ik me met het spirituele bezig houd en 1 van de dingen waar ik aan werk is het beteugelen van mijn 'aardse' behoeftes van altijd maar meer willen (b.v. dat zoveelste leuke blousje etc.). Het afvragen waarom ik dat wil etc. etc.

Voor mij is het een blijk van groei wanneer je tevreden kunt zijn met wat je hebt, wanneer je kunt leven in en met liefde. Wanneer je andere mensen helpt puur en alleen uit liefde en de behoefte die daaruit onstaat. Volgens mij heb je dan niet veel nodig en zul je ook niet veel vragen. Of ga ik nou te kort door de bocht?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 14 '07
Leuk dat jullie financieel willen bijdragen aan Merudi, maar dat vind ik helemaal niet nodig. Ik heb liever een bijdrage van jullie door jullie berichtjes, je visie en vooral ook verpsrijding van deze website aan andere mensen. Ik vind het veel belangrijker dat de boodschap bij iedereen bekend is, voordat het Internet straks niet meer functioneerd, dan dat ik er financieel beter van wordt.

p.s. willem als je kaartje op zijn, laat het me weten, dan stuur ik je nieuwe op.
ome willem
ome willem nov 15 '07
Nims, je bent een prachtig mens als ziel !!

Is goed vraag ik je wel. Ik zie ook in dat de titel van deze discussie mag zijn "spiritualiteit en geld", wil je dat veranderen.

Dan kunnen we in een ander item elkaars waarheid over spiritualiteit in essentie delen. Wat overigens gebeurd over de hele site, dus tja... Misschien mag het zo wel blijven. :/
sefewet
sefewet nov 15 '07
wat ik ook gehoord heb regeringen merken dat spiritualiteit en al bekender worden en ze proberen ook maar eerder achter onze rug om een beetje daar ook handel acties mee beginnen, want ja het is populair aan het worden en ja uiteindelijk kennen ze er geld uit halen.
zowiezo veel van die lui die ook heel veel geld ervoor vragen geloof ik ook niet 1 2 3 met wat ze doen heb vaak genoeg verhalen gehoord van ik moest 250 euro betalen en die gast is een oplichter...
wat ik zelf altijd doet als ik dingen wil leren ga ik gewoon zelf opzoeken en zelf leren, zitten wel wat nadelen aan ook, maarja ik heb altijd iemand die me wel tips geef als ik er echt zelf totaal niet meer uit komt.
maarja ik leer liever die dingen zelf aan andere mensen zodat als ze dezelfde probleem hebben zelf kunnen oplossen,
het is leuk iemand steeds te helpen maarja er zit ook weer het nadeel aan diegene ken misschien afhankelijk van je worden en dat is weer ook niet de bedoeling.
ome willem
ome willem nov 16 '07
Tja en om de aardse manier te kijken, kijk welke verzekeraar, paranormale therapie vergoed. http://www.vag.nu is een voorbeeld hiervan.

Draai het om is mijn advies, kijk welke verzekeraar jouw hulp kan bieden. (voor de meeste in ons geval een spiritueel coach), zoek de behandelwijze die bij je past. daarna de therapeut, en dan pas de instantie die het vergoed.

De hulp is gratis op deze manier, maar je MOET zelf uitzoeken hoe dat zit in jouw situatie.
ome willem
ome willem nov 16 '07
Gisteren nog een mooie discussie over gehad, met de stucadoor aan de bar.

We willen binnenkort een nieuw prijs principe hanteren. Op basis van je fiscale jaarafgifte van verleden jaar wordt jouw uurtarief bepaald. Dus een advocaat zal bij ons 5 a 6 keer zoveel betalen als een bijstandsmoeder.

We kwamen op dit idee over de verwondering dat het kleinste land ter wereld met +/- 900 inwoners, een land was van louter miljonairs als ze hun vergaarde boedel die ze in de loop der eeuwen hebben vergaard gaan verkopen.
ome willem
ome willem nov 16 '07
Goed gedacht met zijn allen...
Positief resultaat. Kijk vandaag naar een discussie op RTL Zakelijk. Het in de ban zijn van geld mag doorbroken worden is de boodschap.

Het balletje is gaan rollen met onze bezorgdheid!
Hard gewerkt allemaal op dit vlak!!!

Ik ben blij met ons (ja en ook een beetje trots)

Kan ik eindelijk dit topic loslaten en weer ff rusten, maakte teveel adreline aan. Ik ga een cadeautje kopen voor mezelf en een dutje doen.


Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki