LPChip
Ik hoop niet dat ik het je lastig heb gemaakt met mijn vragen, dat was niet mijn bedoeling.Ik probeer(de) heel erg te zoeken naar redenen waarom jij bepaalde -voor mij harde uitspraken- kon doen. Ik snap dat ik misschien vragen stelde waar jij ook geen antwoord op weet, maar jouw 'stelligheid' triggerde mij op bepaalde punten.
Nee hoor. In tegendeel. Het heeft mij juist de kans gegeven om eens lekker mijzelf te kunnen uiten. Ik mag dan gevoeliger zijn dan de meeste mensen, en daarbij het gevoel hebben met een reden hier op aarde te zijn, als ik dat bij mijzelf laat heeft het in feite nog steeds geen nut. Langzamerhand begint het voor mij tijd te worden om mijn mogelijkheden te benutten, en daar is dit er 1 van. Ik weet dat ik harde uitspraken doe soms, maar als ik soft doe, dan sla ik het punt volledig mis.
En wat betreft de storm: gaan er al niet heel veel 'stormen' over de wereld als we even verder kijken dan ons eigen landje...
Ach het is allemaal ook al gezegd geloof ik...
Groeten Liesanne
True. Het enige verschil is dat tot nu toe de meeste stormen in Nederland niet zo hevig zijn als in andere wereld delen. De ergste vorm van een storm die Nederland kent is de overstroming, die meestal bij bepaalde wateren gebeurd. De mensen daar zijn voorbereid op een overstroming, en verder? Men denkt: oh, dat gebeurd niet hier in NL, en dat is nou juist de reden dat ik zo'n heibel maak van dit feit.
Een aantal maanden terug hebben we een voorproefje gezien van wat er gaat komen. Een storm die op vele plekken bomen heeft doen omwaaien, en dakpannen van de daken heeft gerukt. Een storm die voor Nederlandse begrippen groot was. Helaas is deze storm gezien de orkaan waar het andere topic over 11-24-07 over gaat niets vergeleken met wat nog komen gaat. (met name de orkaan)
Maar goed, we dwalen eigenlijk flink af van het oorspronkelijke vraagstuk: wat te doen als je alleen met een aantal over blijft. De enige reden wat ik met dit topic wilde bereiken, was dat mensen gingen nadenken over mogelijke opties. Ben je immers voorbereid, dan kun je andere situaties die misschien ergens een vorm van overleving vereisen, veel makkelijker overwinnen.
Mensen zeggen vaak: oh, ik ga wel kijken als het zo ver is, en dat is zo fout. Ik probeer jullie juist een beetje na te laten denken zodat jullie meer voorbereid zijn. Ik weet zelf ook niet precies op wat, maar als ik om mij heen kijk en naar mijn gevoel luister, dan hebben we deze voorbereiding nodig.