Loading...
nl

Nieuwe tijd, nieuwe kans. [Speculatie topic]

admin
admin nov 17 '07
Angst om dood te gaan is niet hetzelfde als doodsangst, je bedoelde de eerste zeker Inneke.

Quote:
Ik snap jou niet Nims. Eerst steun je me met bepaalde bewijzen zoals nieuwsberichten, en nu probeer je me de grond in te boren?

Ben ik met je eens Lp, ik begrijp dit ook niet.

Btw, de eerste mensen zouden volgens allerlei onderzoekers de mensen uit Afrika zijn, zoals hier over "bosjesmannen" wordt gesproken voelt voor mij erg kleinerend, en stuit mij heel erg tegen de borst.
admin
admin nov 17 '07
Toch raak je daar wel degelijk iets Inneke, angst voor de dood.

Gisteravond werd mij duidelijk dat dat de grootste angst is die uit deze voorspelling voort komt.

Wie gaat er wel en wie gaat er niet..
In mijn beleving verandert er feitelijk niets anders dan de leefwereld hier beneden, de aarde dus.
Het proces van dood gaan is er al zolang wij de aarde bevolken en zelfs daarvoor al, dat is dus niets nieuws.

De wereld van de doden en de levenden liggen naast elkaar en lopen ook door elkaar heen, dat wij haar niet kunnen zien wil niet zeggen dat ze er niet is.
Ook na de eventuele verandering zal dit nog steeds zo blijven.
Als ik al die sites afstruin waar word gesproken over die grote verandering is er 1 ding dat ik steeds weer tegenkom.
Alleen de mensen die blijven vasthouden aan hun foute waardes en vernietigingsdrang zullen overgaan, maar zelfs in de hemel krijgen ze weer opnieuw de kans om mee te gaan in de verandering.
Of dat al die mensen in stormen en natuurrampen zullen gaan weet ik niet, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een tsunami niet om de ene mens heengaat en de andere laat staan.
Het is zeker een tijd van bewustwording, het christusbewustzijn speelt hier ook een enorm groot deel in denk ik.
Maar in het overgaan zal geen verschil zijn, en zelfs al ga je wel over dan nog ben je niet van de wereld afgesneden.

Kijk dat er natuurrampen komen daar hoef je geen voorspeller voor te zijn, de aarde is gewoon naar de kloten.
"proef" de energie van de aarde van de laatste tijd maar eens, die is compleet vervuild en op hol geslagen, zo voel ik het tenminste.

Ik merkte deze afgelopen twee weken wel, dat als ik echt in die angst en onrust ga zitten het contact met boven nihil is/word.
De angst komt dus niet van boven maar van hier, van binnen in mij. Blijf je in dat gevoel hangen raak je het contact met boven en dus ook met jezelf kwijt. Je kunt dan niet in je eigen kracht blijven iets wat juist heel belangrijk is nu, juist in die tijd van bewustwording.
Ik vind het wel een heel goed ding dat deze voorspellingen zoveel los maken, het bied ons kansen om weer te gaan graven in onszelf.

Als je het heel simpel bekijkt zijn we eigenlijk allemaal kinderen die de toorn van hun ouders vrezen omdat ze hun "wereld" kapot gemaakt hebben.
We vergeten echter dat deze "ouders" niet hetzelfde zijn als onze wereldse ouders....onze echte ouders komen tot ons in liefde zelfs bij de hele stoute kinderen.

Ayasha
Ayasha nov 17 '07
Karin lieve schat je zal toch moeten wennen aan die manier van praten want dat is wie ik ben. Ik zeg het nu eenmaal allemaal vrij droog en dat ga ik niet veranderen voor een forum.

Lp; ik denk dat die storm er zeker wel komt, maar ik betwijfel ten zeerste of hij dood en verderf zal zaaien ;)
inneke
inneke nov 17 '07
Ik vind het heel mooi en waardevol wat je schrijft Karin.
Ik bedoelde de fundamentele angst om te sterven en ja dat is het sterven van ons kleine ik-je dat vasthoudt aan de materie...
Onze ziel weet beter, ons ik-je verliest zich in angst, zoals jij het beschrijft.
En dan gaan mensen verkondigen wie moet gaan en wie mag blijven...Dit is de geschiedenis die zich keer op keer herhaalt.
LPChip
LPChip nov 17 '07
 Origineel bericht van: kath
Lp; ik denk dat die storm er zeker wel komt, maar ik betwijfel ten zeerste of hij dood en verderf zal zaaien ;)

Ik moet bekennen dat ik het met je eens ben. Ik heb het onhandig geformuleerd nu ik het zo teruglees.

Wat ik wilde zeggen is dit: De storm zal veel groter zijn dan wij in Nederland gewend zijn, en ik denk daarom dat er een grote kans is dat er mensen om zullen komen. (hoeven er niet veel te zijn)
LPChip
LPChip nov 17 '07
 Origineel bericht van: inneke
Er is een enorme chaos in de wereld: oorlog tegen terrorisme, kapitalistisch systeem dat zichzelf opblaast, de aarde die onze exploitatie ervan niet meer aankan, dieren die massaal met uisterven bedreigd zijn, welvaartsziektes...
Dat er ooit 'n snel een kantelpunt moet komen, daar ben ik van overtuigd- voor mij is de storm al jaren aan het woeden.

Wat Nims zegt over de 'oorzaak' van je voorgevoelens is zeker iets om over na te denken. 'Doodsangst' is iets wat bijna iedereen heeft en het kan op verschillende manieren naar boven komen. Ik heb de indruk dat psychologische processen en spiritualiteit hier door elkaar gehaald worden.

Ik weet dat het bij mij geen angst is, omdat ik nagenoeg voor niks bang ben. En voor de dingen waar ik wel bang voor ben, dat zit in een heel andere hoek dan dit soort stormen enzo. Sterker nog, ik ben totaal niet bang voor de storm. Als het mijn tijd is, dan ga ik toch wel, met of zonder deze storm.
LPChip
LPChip nov 17 '07
 Origineel bericht van: inneke
Ik vind het heel mooi en waardevol wat je schrijft Karin.
Ik bedoelde de fundamentele angst om te sterven en ja dat is het sterven van ons kleine ik-je dat vasthoudt aan de materie...
Onze ziel weet beter, ons ik-je verliest zich in angst, zoals jij het beschrijft.
En dan gaan mensen verkondigen wie moet gaan en wie mag blijven...Dit is de geschiedenis die zich keer op keer herhaalt.

Mooi gezegd.

Misschien was het ook niet handig van mij om gehoor te geven aan de vraag: maar wie blijven er dan over? Want eerlijk gezegd weet ik dat ook niet, en heb ook ik alleen maar mijn ideeen en gevoelens.
admin
admin nov 17 '07
 Quote:
Karin lieve schat je zal toch moeten wennen aan die manier van praten want dat is wie ik ben. Ik zeg het nu eenmaal allemaal vrij droog en dat ga ik niet veranderen voor een forum.

Lieve Kath, blijf alsjeblieft zoals je bent, het is iets van mij, niet van jou.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand....
Ayasha
Ayasha nov 17 '07
lpchip dat zal wel meevallen, denk dat de vrees groter is dan de storm zelf ;)
liesanne
liesanne nov 17 '07
lieve mensen

Ik ervaar dat hier wel iets goeds/moois in gang is gezet.....ondanks de 'voorspelling van de storm',die voor mij totaal niet 'goed' voelde.
Ik vind het heel waardevol (voor mij) wat hier allemaal uit voort is gekomen...de angst (voor de dood) is een groot item in mijn leven. Ik was (vannacht) bezig mijn eigen verhaal hierover op papier te zetten.

Ik leer van jullie ,maar ervaar ook een soort van kracht om bij mezelf te blijven.
Ik ben er blij mee!!!!

liefs Liesanne :)
liesanne
liesanne nov 17 '07
Misschien was het ook niet handig van mij om gehoor te geven aan de vraag: maar wie blijven er dan over? Want eerlijk gezegd weet ik dat ook niet, en heb ook ik alleen maar mijn ideeen en gevoelens. [quote LPcip]

LPChip
Ik hoop niet dat ik het je lastig heb gemaakt met mijn vragen, dat was niet mijn bedoeling.Ik probeer(de) heel erg te zoeken naar redenen waarom jij bepaalde -voor mij harde uitspraken- kon doen. Ik snap dat ik misschien vragen stelde waar jij ook geen antwoord op weet, maar jouw 'stelligheid' triggerde mij op bepaalde punten.

En wat betreft de storm: gaan er al niet heel veel 'stormen' over de wereld als we even verder kijken dan ons eigen landje...
Ach het is allemaal ook al gezegd geloof ik...

Groeten Liesanne
LPChip
LPChip nov 17 '07
 Origineel bericht van: liesanne

LPChip
Ik hoop niet dat ik het je lastig heb gemaakt met mijn vragen, dat was niet mijn bedoeling.Ik probeer(de) heel erg te zoeken naar redenen waarom jij bepaalde -voor mij harde uitspraken- kon doen. Ik snap dat ik misschien vragen stelde waar jij ook geen antwoord op weet, maar jouw 'stelligheid' triggerde mij op bepaalde punten.

Nee hoor. In tegendeel. Het heeft mij juist de kans gegeven om eens lekker mijzelf te kunnen uiten. Ik mag dan gevoeliger zijn dan de meeste mensen, en daarbij het gevoel hebben met een reden hier op aarde te zijn, als ik dat bij mijzelf laat heeft het in feite nog steeds geen nut. Langzamerhand begint het voor mij tijd te worden om mijn mogelijkheden te benutten, en daar is dit er 1 van. Ik weet dat ik harde uitspraken doe soms, maar als ik soft doe, dan sla ik het punt volledig mis.

Origineel bericht van: liesanne

En wat betreft de storm: gaan er al niet heel veel 'stormen' over de wereld als we even verder kijken dan ons eigen landje...
Ach het is allemaal ook al gezegd geloof ik...

Groeten Liesanne

True. Het enige verschil is dat tot nu toe de meeste stormen in Nederland niet zo hevig zijn als in andere wereld delen. De ergste vorm van een storm die Nederland kent is de overstroming, die meestal bij bepaalde wateren gebeurd. De mensen daar zijn voorbereid op een overstroming, en verder? Men denkt: oh, dat gebeurd niet hier in NL, en dat is nou juist de reden dat ik zo'n heibel maak van dit feit.

Een aantal maanden terug hebben we een voorproefje gezien van wat er gaat komen. Een storm die op vele plekken bomen heeft doen omwaaien, en dakpannen van de daken heeft gerukt. Een storm die voor Nederlandse begrippen groot was. Helaas is deze storm gezien de orkaan waar het andere topic over 11-24-07 over gaat niets vergeleken met wat nog komen gaat. (met name de orkaan)

Maar goed, we dwalen eigenlijk flink af van het oorspronkelijke vraagstuk: wat te doen als je alleen met een aantal over blijft. De enige reden wat ik met dit topic wilde bereiken, was dat mensen gingen nadenken over mogelijke opties. Ben je immers voorbereid, dan kun je andere situaties die misschien ergens een vorm van overleving vereisen, veel makkelijker overwinnen.

Mensen zeggen vaak: oh, ik ga wel kijken als het zo ver is, en dat is zo fout. Ik probeer jullie juist een beetje na te laten denken zodat jullie meer voorbereid zijn. Ik weet zelf ook niet precies op wat, maar als ik om mij heen kijk en naar mijn gevoel luister, dan hebben we deze voorbereiding nodig.
liesanne
liesanne nov 17 '07
11-24-07 duurt hopelijk nog even... :P
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 18 '07
 Origineel bericht van: LPChip
Ik snap jou niet Nims. Eerst steun je me met bepaalde bewijzen zoals nieuwsberichten, en nu probeer je me de grond in te boren?

Sorry hoor, maar daar heb ik geen zin in.

Ik heb geen bewijzen geleverd, maar alleen enkele relevante nieuwsartikelen toegevoegd aan het topic. Daarna ben ik ingegaan op wat er hier is gezegd. Zoals je ziet is het gesprek ook gedraaid van de storm, naar wat er gebeurt in 2012. Jij zegt zelf wat je ervan denkt, en ik zeg dat ik het er niet mee eens ben.

In mijn ogen boor ik niet de grond in, maar laat ik je zien dat je moet uitkijken met de manier waarop jij in dit topic zit. Je doet het overkomen als een zeker weten, terwijl je ook zegt het via via gehoord te hebben. Als ik je hierop wijs, heb ik het dan gedaan?

Ik heb echt niet de intentie om je de grond in te boren, dus als je dat wel zo ervaart dan spijt mij dat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 18 '07
 Origineel bericht van: LPChip

Ik weet dat het bij mij geen angst is, omdat ik nagenoeg voor niks bang ben. En voor de dingen waar ik wel bang voor ben, dat zit in een heel andere hoek dan dit soort stormen enzo. Sterker nog, ik ben totaal niet bang voor de storm. Als het mijn tijd is, dan ga ik toch wel, met of zonder deze storm.

Dan zou ik graag eens willen waarom jij wel vindt dat andere mensen er wel bang voor zouden moeten zijn. Want ook al ben jij er zelf niet bang voor, breng je het op een manier die angst zaait.
LPChip
LPChip nov 18 '07
Zoals ik al eerder zei, ik heb hier geen zin in, want met jou een discussie voeren heeft geen zin. Niet omdat je geen discussies kan voeren, maar omdat het altijd wetenschappelijk moet, en dat kan niet bij dit onderwerp.
es
es nov 18 '07
Laten we gewoon genieten van het mooie weer, van deze week, bereid je voor op welke manier je voor jezelf nodig vind en laten gewoon gaan kijken wat er gebeurt. Meer kunnen we in mijn ogen niet doen.
Ik merk dat het voor mijzelf gewoon niet goed is om allerlei speculaties te bedenken. Gewoon afwachten. Meer kunnen we volgens mij niet doen....
Mimi*
Mimi* nov 18 '07
Helemaal mee eens es!
ome willem
ome willem nov 20 '07
Gas erop als lichtwerker, de economie stort in dat is de rampspoed... 1991 is de echte "ramp" al gebeurd.. de 144.000 zijn allang weg, een nieuwe planeet is wordt gecreeeerd.

Op dit moment wordt een nieuwe groep van 144.000 wakker. Zij begegeleiden op hun manier iedereen naar een nieuw beuwstzijn.

Als je dat vertaald naar nederland, zijn er dat 365.
Iedere dag een persoon.. Ja er gebeuren mooie dingen hier
es
es nov 20 '07
Leg eens uit Willem, ik begrijp hier helemaal niets van :))

esther
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske