Loading...
nl

Nieuwe tijd, nieuwe kans. [Speculatie topic]

liesanne
liesanne nov 16 '07
Ervaring is het enige wat hier kan tellen, en tja... dat zal met der tijd wel komen denk ik. [quote LPChip]

Jouw 'ervaring' hiermee is het feit dat je een 'gevoel' hebt t.a.v. de voorspelling van de orkaan en dat je informatie van een helderziendehierover hebt gekregen, klopt dat?
Is dat voor jou voldoende om er zeker van te zijn? (voor mij zou dat te weinig ervaring zijn)

nog een andere vraag: de mensen die niet het niet 'redden', waar gaan die volgens jou naartoe, of wat gebeurt er met die mensen?
liesanne
liesanne nov 16 '07
[quote=sefewet]voor zelfde geld gebeurt er totaal iets anders dan dat iedereen denkt. transformatie maar dan misschien op een andere manier, en dat de hele wereld uitverkoren is en niet een dun aantal mensen. zwak of sterk iedereen is gelijk, eigenlijk is niemand echt zwak ook iedereen heeft zijn goede en slechte dingen.

Dat is voor mij precies zo,Sefewet! :)
inneke
inneke nov 16 '07
Voor mij ook!
En wat Willem zegt houdt voor mij ook steek.
Transformatie is een proces van lange adem en het proces is al lang bezig.
We helpen de wererld in een razendsnel tempo om zeep, het kapitalistisch systeem blaast zichzelf op...het kan zo niet verder. Voor wie compleet op deze buitenwererld gericht is en voor wie dat de enige werkelijkheid is, is de wereld aan het vergaan en blijft er niets over.
Voor wie naar binnen keert en de maatschappelijke werkelijkheid niet de enige echte is,kan het einde van de maatschappelijke werkelijkheid waarin we nu leven een nieuw begin zijn...
Dood en geboorte gaan hand in hand.

Ik geloof echt niet dat er een storm gaat losbarsten die keurig mij spaart en mijn onderbuurman laat sterven...:-)(of omgekeerd).
Volgens mij zit het allemaal iets complexer in mekaar en is het enige wat we kunnen doen onze eigen weg gaan en Liefde en zorg geven aan de aarde, onze medemensen,onszelf en het universum.
LPChip
LPChip nov 16 '07
 Origineel bericht van: liesanne
Ervaring is het enige wat hier kan tellen, en tja... dat zal met der tijd wel komen denk ik. [quote LPChip]

Jouw 'ervaring' hiermee is het feit dat je een 'gevoel' hebt t.a.v. de voorspelling van de orkaan en dat je informatie van een helderziendehierover hebt gekregen, klopt dat?
Is dat voor jou voldoende om er zeker van te zijn? (voor mij zou dat te weinig ervaring zijn)

Ik heb leren luisteren naar mijn gevoel, en ben daardoor een stuk gevoeliger geworden. Maar trek je geen blaam. Als je er niet in gelooft, dan zij het zo. Ik weet waar ik in geloof en mijn enige motivatie is om dit met jullie te delen, niet om het je op te leggen.

nog een andere vraag: de mensen die niet het niet 'redden', waar gaan die volgens jou naartoe, of wat gebeurt er met die mensen?

Ik denk dat die overlijden, vervolgens in de hemel komen, en opnieuw incarneren nadat de transformatie gedaan is zodat hun de transformatie krijgen op de plek waar ze het wel kunnen bevatten.

Ik denk namelijk ook, dat zodra de overgang compleet is, men zich zal gaan herinneren wat er in vorige levens is geweest, en dat we op die manier ook in staat zullen zijn om bij het incarneren onze herinneringen mee te nemen. Misschien zelfs dat we na de transformatie rechtstreeks in contact met de mensen uit de hemel staan zodat ze niet hoeven te incarneren om bij ons te zijn, maar dat als keuze zelf kunnen bepalen.

Nogmaals, 2012 is niet iets ergs, maar de weg ernaar toe is alleen erg. Er moeten veranderingen komen, en dat zal gaan via rampen, oorlogen, economieen die instorten etc...

Zover als ik weet zullen het aantal spirituele mensen steeds meer stijgen, waardoor de mensen die niet kunnen/willen transformeren steeds eenzamer en jaloerser worden. Hun zullen daarom op gegeven moment dingen als oorlogen enzo beginnen puur om te proberen de spiritueel sterken zwakker te gaan maken (wat ze natuurlijk niet lukt)
LPChip
LPChip nov 16 '07
 Origineel bericht van: inneke
Voor mij ook!
En wat Willem zegt houdt voor mij ook steek.
Transformatie is een proces van lange adem en het proces is al lang bezig.
We helpen de wererld in een razendsnel tempo om zeep, het kapitalistisch systeem blaast zichzelf op...het kan zo niet verder. Voor wie compleet op deze buitenwererld gericht is en voor wie dat de enige werkelijkheid is, is de wereld aan het vergaan en blijft er niets over.
Voor wie naar binnen keert en de maatschappelijke werkelijkheid niet de enige echte is,kan het einde van de maatschappelijke werkelijkheid waarin we nu leven een nieuw begin zijn...
Dood en geboorte gaan hand in hand.

Ik geloof echt niet dat er een storm gaat losbarsten die keurig mij spaart en mijn onderbuurman laat sterven...:-)(of omgekeerd).
Volgens mij zit het allemaal iets complexer in mekaar en is het enige wat we kunnen doen onze eigen weg gaan en Liefde en zorg geven aan de aarde, onze medemensen,onszelf en het universum.

Vergeet niet, dit is de eerste echte storm dat een teken is van de veranderingen die komen gaan. De schade zal niet zo veel zijn nog, dus als jij bespaart blijft, dan blijven jouw onderburen dat ook enz.

In een later stadium kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je op vakantie gaat, en bij terugkomst merkt dat er opnieuw een storm was die wél jouw onderburen te pakken hebben genomen. (om maar een voorbeeld te noemen.

Deze storm zal nog wel meevallen, maar het zal voor Nederlandse begrippen een grote storm zijn.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 16 '07
Als het maar niet onder water loopt, daar ben ik *als moeder met 4 kleine kinderen, die nog niet kunnen zwemmen* wel bang voor in Flevoland.

Maar als het niet anders is, dan is het niet anders. En ik vertrouw op mijn gevoel en intuitie als het moment daar is. En op dit moment houd het me wel enigszins bezig. Maar het overheerst niet.

We plannen nog steeds voorbij eind november, sinterklaas en kerst. Verjaardagen. Ik wil niet dat het te overheersend word. Ik wil er niet van uit gaan, maar wel voorbereid zijn. Ik wil niet in een leegte vallen na eind november als er niets aan de hand lijkt te zijn. Maar het mijn kinderen ook niet aandoen om als het zover is in een complete chaos te vallen met lege handen. Geen eten bijv, of kleding, warmte.

Ik krijg nu ineens een spoedcursus, communiceren, je gedachten uitspreken, assertief zijn.. Zou dat de transformatie zijn die bezig is?...
liesanne
liesanne nov 16 '07
Evelyn maureen,
Waarom -wat maakt- dat je in een leegte zou vallen als er niets aan de hand blijkt te zijn...?
liesanne
liesanne nov 16 '07
[quote LPChip] Maar trek je geen blaam. Als je er niet in gelooft, dan zij het zo. Ik weet waar ik in geloof en mijn enige motivatie is om dit met jullie te delen, niet om het je op te leggen.

Dat snap ik en is voor mij het punt ook niet, het mag duidelijk zijn dat ik er niet in geloof, ik wil wel graag de discussie hierover aangaan.

[quote LPChip]
Ik denk dat die overlijden, vervolgens in de hemel komen, en opnieuw incarneren nadat de transformatie gedaan is zodat hun de transformatie krijgen op de plek waar ze het wel kunnen bevatten.

Misschien zelfs dat we na de transformatie rechtstreeks in contact met de mensen uit de hemel staan zodat ze niet hoeven te incarneren om bij ons te zijn, maar dat als keuze zelf kunnen bepalen.

Als ik het goed begrijp maakt het dan eigenlijk niet zoveel uit: uiteindelijk komt alles en iedereen weer bij elkaar -mijn buren en ik- ?

En dan nóg weer een vraag:
Wat als deze voorspelling niet uit gaat komen, het op 24 november een stralende dag is, of dat er een 'gewone' storm komt die weinig schade aanricht, hoe is dit dan voor jou...

bedankt hoor voor je antwoorden! ;)
es
es nov 16 '07
Ha! Ik weet het wel. Ik ga de 24ste voor het eerst in jaaaaaaren een weekendje weg met mijn lieftallige echtgenoot. Ik heb het een paar weken geleden geboekt. Daarna hoorde ik van de storm. Dus ja, van mij hoeft die storm niet zo, ik heb wel zin in een nachtje in een superdeluxe kasteel. Heb oppas voor de kids geregeld, maar wel verteld dat als het gaat stormen wij gewoon thuisblijven.
Maar stormt het niet, dan zijn wij de hort op! :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 16 '07
Ik reageerde op het bovenstaande bericht over de superstorm.

Als die niet zou komen (de superstorm) en je gaat daar helemaal van uit. Dat er dan een groot natuurevenement plaats vind dat half Nederland bij wijze van spreke zou kunnen wegvagen. En dat gebeurd niet, dan val je in 'een leegte in je gedachten, verwachtingen enz' en dat wil ik voorkomen bij mezelf.

Maar ik denk dat soms zo'n leegte best nodig is, maar zo'n leegte ervaar ik alleen als ik een les heb geleerd. En het is nu volgens mij nog niet de tijd om die af te ronden.. Maar ja wie weet wat morgen brengt, 't kan maar zo ineens de tijd zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 16 '07
Voor een speculaastopic is de grote vraag die hier speelt, wat gebeurd er na 2012 en vooral op wat voor manier wordt dat in gang gezet. Als ik LPChip's visie volg lees ik nu dat hij het volgende denkt:
1. De wereld wordt uitgedunt op allerlei verschillende en verschrikkelijke manieren.
2. De overlevenden zullen de nieuwe wereld opbouwen.
3. De overledenen zullen opnieuw incarneren om verder te kunnen in de nieuwe wereld.
4. Er ontstaat een happy family.

Ik heb hierover een totaal andere visie die volledig aansluit bij Merudi, en is ook wat je uit de berichten kan halen:
1. Steeds meer mensen krijgen inzicht in de transformatie naar de nieuwe mens.
2. Er worden steeds meer nieuwetijdse kinderen geboren, die de kennis van de nieuwe mens al in zich hebben.
3. De ouders van nieuwetijdse kinderen komen langzamerhand steeds meer tot inzicht.
4. De eerste vaste zielenkoppelingen gaan ontstaan, en blijven ook intact.
5. Er ontstaat een groot zielen-netwerk waarin de verschillende dimensies overbrucht kunnen worden.
---- 2012
6. Het directe contact met de bron is een feit.
7. De nog niet aangesloten mensen gaan gewoon verder met hun leven, maar dit zullen er steeds minder worden, aangezien er alleen nog maar nieuwetijdsen worden geboren.
8. Andere entiteiten uit andere stelses zoeken contact met het zielen-net.

Verder weet ik het niet. Maar dat er een dramatisch eind aan vele levens komt, dat geloof ik eigenlijk niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 16 '07
p.s. We werken al meer dan 160.000 jaar naar dit moment toe. Daar is nog nooit haast bij geweest, dus waarom zou er nu opeens wel haast bij zitten?
inneke
inneke nov 16 '07
Nims,
Ik geloof dat ik voor een keer jouw visie grotendeels deel :-)

En die storm op 24-11? Dat is gewoon omdat ik dan precies 6 jaar een paartje vorm met een tovenaar die het die dag gaat laten waaien.;-)

Euh,
slaapwel
Ayasha
Ayasha nov 16 '07
Eerlijk gezegd vind ik dat 2012 overschat word en snap ik nog altijd niet hoe iemand zo zeker kan zijn van iets wat voorspelt is door een stel bosjesmannen...

Waarom zou de wereld ineens zo'n ommekeer maken? als ze al 160.000 jaar de tijd hebben gehad om de mens te veranderen, waarom zou er dan nu, vlak voor 2012 ineens chaos moeten heersen (want er zou toch eerst een tijd van chaos komen) Daar hebben ze dan al 160.000 jaar de tijd voor gehad, en nu, 4/5 jaar vóór de complete verandering denken ze 'oh verrek vergeten, er moet nog een periode van chaos komen'

Imo lijkt het me logischer als er een periode van chaos komt die rond die tijd opgelost zou zijn waardoor de wereld beter lijkt als voorheen maar niet per definitie beter is. Dat gewoon de problemen weer opgelost zijn.

Dat de mens zou vergaan zijn de....jehova's? al aant voorspellen zolang ik me herinner. (jaar of 13 dus, daarvoor kan ook maar dat weet ik niet) en dat zeggen ze elk jaar op nieuw. Dus LPChip, ik ben niet echt geneigt om te geloven dat ze in 2012 plots gelijk zouden krijgen (hoewel, je kan het ook bekijken als eindelijk gelijk krijgen)
LPChip
LPChip nov 16 '07
Stel dat jullie gelijk hebben, en dat er inderdaad geen nare dingen gebeuren, hoe verklaren jullie dan het feit dat ik mijn hele leven al het gevoel heb dat er op een zeker moment iets ergs gaat gebeuren, en dat dat de reden is waarom ik leef?

En hoe verklaar je tevens dat ik niet de enige ben met dit gevoel?

Ik heb het graag verkeerd hoor, maar helaas heeft mijn gevoel het al vaker goed gehad.
LPChip
LPChip nov 16 '07
En dan nóg weer een vraag:
Wat als deze voorspelling niet uit gaat komen, het op 24 november een stralende dag is, of dat er een 'gewone' storm komt die weinig schade aanricht, hoe is dit dan voor jou...

bedankt hoor voor je antwoorden! ;)

Mocht het inderdaad zo zijn dat er geen storm komt, dan bied ik natuurlijk mijn excuses aan, maar ben ik wel blij dat ik er naast zat, maar nogmaals, mijn gevoel zegt dat die storm er gaat komen. Ik weet zelf niet wanneer, maar die datum heb ik van via via gehoord.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '07
 Origineel bericht van: LPChip
hoe verklaren jullie dan het feit dat ik mijn hele leven al het gevoel heb dat er op een zeker moment iets ergs gaat gebeuren, en dat dat de reden is waarom ik leef?

Dat is toch een hele rare vraag? Wij kunnen toch niet verklaren waarom jij een bepaald gevoel hebt? Daarnaast is het feit dat jij dit gevoel al je hele leven hebt, geen enkele garantie dat het daadwerkelijk gebeurd. Misschien heeft dit gevoel wel een oorzaak die in je eigen verleden ligt (doodsangst toen je zelf nog maar een baby was, of de relatie met je moeder die je wil verlaten) etc. Jouw gevoel is dus geen enkele maatstaf voor de feiten waarmee je het hebt gekoppeld. De enige die het kan verklaren ben jezelf.

En dat je nu zo stelt dat het de reden is dat je leeft vind ik heel vreemd. Wat voor invloed heeft jouw leven in hemelsnaam op de storm waarover jezelf nu spreekt?

En hoe verklaar je tevens dat ik niet de enige ben met dit gevoel?

Ook dat is weer een vraag naar dezelfde strekking. Er zijn vele redenen te vinden waarom al die mensen om je heen hetzelfde denken. Misschien herrinner je je nog de heissa om het jaar 2000 en dat iedereen dacht dat de wereld verging. Helemaal toen er speciale kitjes te koop waren met een overlevingspakket erin.

Dus stel jezelf eens de vraag. Waarom is het relevant wat de rest ervan vindt? Verklaar eerst je eigen gevoel voordat je het ophangt aan de wereld.

Ik heb het graag verkeerd hoor, maar helaas heeft mijn gevoel het al vaker goed gehad.

Mijn gevoel heeft het toch erg vaak goed ;)en in dit geval maak ik me helemaal geen zorgen :). Voor deze storm ben ik niet bang.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '07
Mocht het inderdaad zo zijn dat er geen storm komt, dan bied ik natuurlijk mijn excuses aan, maar ben ik wel blij dat ik er naast zat, maar nogmaals, mijn gevoel zegt dat die storm er gaat komen. Ik weet zelf niet wanneer, maar die datum heb ik van via via gehoord.

Dit is toch veel gevaarlijker? Via via via via iets bekend maken, de nodige paniek veroorzaken zonder dat je enige vorm van Bron-checking hebt gedaan. Ik wil niet vervelend doen nu, maar ik vind dat je wel enige verantwoordelijkheid moet hebben voordat je een regelrechte paniek actie hier begint.
LPChip
LPChip nov 17 '07
Ik snap jou niet Nims. Eerst steun je me met bepaalde bewijzen zoals nieuwsberichten, en nu probeer je me de grond in te boren?

Sorry hoor, maar daar heb ik geen zin in.
inneke
inneke nov 17 '07
Er is een enorme chaos in de wereld: oorlog tegen terrorisme, kapitalistisch systeem dat zichzelf opblaast, de aarde die onze exploitatie ervan niet meer aankan, dieren die massaal met uisterven bedreigd zijn, welvaartsziektes...
Dat er ooit 'n snel een kantelpunt moet komen, daar ben ik van overtuigd- voor mij is de storm al jaren aan het woeden.

Wat Nims zegt over de 'oorzaak' van je voorgevoelens is zeker iets om over na te denken. 'Doodsangst' is iets wat bijna iedereen heeft en het kan op verschillende manieren naar boven komen. Ik heb de indruk dat psychologische processen en spiritualiteit hier door elkaar gehaald worden.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420