Loading...
nl

niets lijkt me nog te boeien of te motiveren

Dennis
Dennis nov 12 '07
Hey iedereen,


Ik heb al een paar jaren problemen met bepaalde eigenschappen van mezelf en ik hoopte dat jullie deze eigenschappen herkennen of er oplossingen voor hebben.

Ik heb al jaren er zoveel problemen mee om mezelf te motiveren voor school. En ik weet dat dat opzich niet zo raar is, maar ik heb het ook met andere dingen.

Alles lijkt soms wel nutteloos en sommige dingen kunnen me niet genoeg boeien. Spiritualiteit dan weer wel en alles daaromheen. Dat is 1 van de redenen dat ik vaak pas om 1 uur slaap ofzo terwijl ik er om 7 uur weer uit moet..
Vrijwel elke jongen die 18 is graag een rijbewijs wilt halen mis ik gewoon het verlangen om dat ook te doen. Ik wil um wel graag hebben maar ik mis een soort energie.
Dat heb ik ook met een baan die ik later wil hebben. Het kan me gewoon niet boeien en ik wil dit veranderen. Ik weet dat je het niet kan dwingen maar ik mis momenteel echt een soort levenslust / kracht in bepaalde dingen. En dit terwijl ik het prima naar mn zin heb in mn leven!

Ik weet niet of dit ook maar ergens op slaat, maar ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen.

Gr Dennis
Delen:
Anne
Anne nov 12 '07
Hej dennis,

Ik ben al 20 en ik ben ook nog niet begonne met me rijbewijs ofzo. Het zit niet in me hoofd om daar nu mee te beginne ik wil het wel halen maar later. Ik weet zelf goed hoe ik ben en dat ik het wel ga halen maar het moet eerst in me hoofd zitten en nu gaat het niet ookal zegen veel mensen moet je je rijbewijs niet halen dit dat. Terwijl ik er nog geen gevoel bij heb...

Misschien is het bij jou ook zo dat je er nog geen gevoel bij hebt.... je mist het gevoel om iets te willen.

Groetjes aNNe
inneke
inneke nov 12 '07
Oh Dennis, dit is heel herkenbaar voor mij.
Toen ik 18 was voelde ik me vaak afgesneden van leeftijdsgenoten. Ik kon wel met ze omgaan, maar had het gevoel dat alles zo oppervlakkig was. Ik miste diepte en had het gevoel dat ik niet meekon met de 'normale' dingen.

Je staat op de overgang naar de 'volwassen' wereld en dat eist veel van je op alle vlakken, geeft ook veel onzekerheid. Je voelt je goed bij wat met spiritualiteit te maken heeft.
Mijn 'advies' ;-): Haal kracht uit wat je boeit, maar vlucht er niet in. Het is belangrijk dat je een plek vindt in de wereld. Ik heb daar zelf heel veel moeite mee gehad, maar begin het te snappen. (waarmee ik niet wil zeggen dat je je rijbewijs moet halen of dit of dat moet studeren...)

Misschien bevat dit te veel projectie van mezelf, maar ik ben bang dat als je enkel bevestigd wordt in het 'spirituele' je het contact met de grond en met het leven kunt verliezen...

Liefs,
Inneke
Dennis
Dennis nov 12 '07
Bedankt voor jullie reacties!

@ Anne: Misschien werkt het inderdaad bij mij ook zo. Maar sommige dingen zoals school zal ik toch moeten afronden om een diploma te halen. Dus dat gevoel zou wel erg welkom zijn. Niet echt het moment om het niet te hebben.

@ Inneke: Ik vind af en toe dingen erg oppervlakkig. Ik heb er verder geen moeite mee, en ik kan gewoon meekomen met de rest. Toch heb ik het idee dat ik van velen verschil omdat ik veel meer bezig ben met mijn innerlijk dan anderen. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik zal niet vluchten in bepaalde dingen. Dat heb ik nooit gedaan en ook nu niet ;)
ome willem
ome willem nov 13 '07
De eerste keer dat ik naar mijn site verwijs, maar misschien kun je wat met deze wijsheid. Vind je passie, er zijn ook (HBO) opleidingen tot paranormaal therapeut...
Ik heb mijn studenten tijd weggedronken... En tot mijn 26 ste student geweest zonder enig resultaat. :'(
Maar wel kei actief in het verenigingsleven. Zelfs de Euromast afgehuurd voor een feestje, gewoon een ingeving voor een feest. Ik dacht eerst aan een feest in een Boeing 747, maar de klm wilde er geen verhuren voor een feestje .lol. maar wel veel geleerd daarmee !

http://ome-willem.info/pageID_5174073.html

liesanne
liesanne nov 13 '07
Dennis,
Alles slaat ergens op!!!! Ik denk dat dit stukje van jou door velen (jongeren) herkent wordt. Ook door mij,toen ik 18 was.

Het missen van een soort levenslust,energie, kracht...
Misschien is goed bij jezelf na te gaan wat in jouw leven een energietapper is....

Verder heb ik het gevoel dat het misschien een fase is die bij (op)groeien hoort. (ik hoop niet dat dit heel truttig klinkt,ik ben ook nog steeds bezig met groeien hoor) Het gaat waarschijnlijk wel weer voorbij..
Juist door het te herkennen ,te erkennen ben je m.i. op een weg van transfomatie....

liefs Liesanne
Mimi*
Mimi* nov 13 '07
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! School zie ik ook niet echt zitten. En nou had ik een opleiding gevonden die ik later heel graag wil doen maar dan me toch nog afvragen waarom zou ik?

Net het stukje motivatie missen om door te zetten. Zo voelt dat bij mij.

En tja je ben niet de enige die niet gemotiveerd is voor school. Vraag het aan 10 mensen ik wed dat de helft er ook geen zin in heeft!
Lena
Lena nov 13 '07
Hallo Dennis

Soms zul je toch dingen moeten aanpakken, wel lastig als je jezelf niet kunt motiveren.
Helaas heb je wel een diploma nodig om tot sommige opleidingen toegelaten te worden, en vertel ik ook niet iets nieuws.
Volg je gevoel je hebt zelf echt de antwoorden!
Iedereen heeft wel een moment van geen motivatie hebben, maar je zult zien, dat als je doorzet er ook veel positieve energie voor in de plaats kan komen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 15 '07
Hoi Dennis,

Ik denk dat het vooral te maken heeft met je geestelijke leeftijd ten opzichte van je werkelijke leeftijd. Geestelijk voel je je al een stuk verder dan bepaalde "leeftijds-genootjes", waardoor je een soort natuurlijk afzet krijgt tegen het "kinderachtige" gedoe wat zij op dit moment aan het doen zijn. Toch kan ik je alleen maar zeggen, geniet van die momenten dat je nu nog heerlijk jong kunt zijn, en de lessen leren die er op dit leeftijd nu eenmaal bij horen. Waarom zou je het willen overslaan?
inneke
inneke nov 15 '07
Bedenkingske:Is autorijden,studeren en werk zoeken iets kinderachtigs voor 18-jarigen?
Is het niet zo dat je op de drempel staat van de 'volwassen' wereld met al de 'plichten' en verantwoordelijkheden die op je af komen en je op de een of andere manier moedeloos maken of angst aanjagen..?
Dennis
Dennis nov 19 '07
 Origineel bericht van: NiMS
Hoi Dennis,

Ik denk dat het vooral te maken heeft met je geestelijke leeftijd ten opzichte van je werkelijke leeftijd. Geestelijk voel je je al een stuk verder dan bepaalde "leeftijds-genootjes", waardoor je een soort natuurlijk afzet krijgt tegen het "kinderachtige" gedoe wat zij op dit moment aan het doen zijn. Toch kan ik je alleen maar zeggen, geniet van die momenten dat je nu nog heerlijk jong kunt zijn, en de lessen leren die er op dit leeftijd nu eenmaal bij horen. Waarom zou je het willen overslaan?

Ik heb geen flauw idee waarom ik me daarom zou afzetten tegen leeftijdsgenoten? Ik probeer alleen mezelf meer te begrijpen, maar ik zit gecompliceerder in elkaar dan ik zelf dacht.
Thomas A
Thomas A nov 20 '07
Ha ha Dennis, dat krijg je als je over jezelf gaat na-denken, beter goed voelen en willen zien.............
Dennis
Dennis nov 20 '07
Inderdaad ;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki