Loading...
nl

De Waarheid

ome willem
ome willem nov 12 '07
De waarheid ligt in het midden.

Een mooi spreekwoord. Iedereen heeft een eigen mening, visie of geloof. Maar hoe kijkt iemand anders er tegen aan.

Als voorbeeld, je kijkt samen naar dezelfde lepel.

Wie vindt deze lepel goed.
Misschien vindt jij deze lepel fout, maar als je het woordt omdraait hebben nog steeds een lepel. Houdt je hem voor de spiegel, zie je nog steeds een lepel.

Een regel is voor mij ook geen waarheid, draai dit woord maar eens om !!

Veel ruzie's, conflicten en oorlogen onstaan omdat men niet openstaat voor elkaars waarheid. Hou op met jouw waarheid als de "enige echte waarheid" te zien, morgen weer een dag.

De inhoud van deze site kan nu niet jouw waarheid zijn en mischien morgen wel.

Mischien is jouw waarheid nu, morgen mijn waarheid.

Met woorden mag je me altijd proberen jouw waarheid in te zien.
Delen:
dragon
dragon nov 12 '07
dat is helemaal niet waar .... :)

Hoi Ome Willem,
mooi gezegd!
linkie
linkie nov 12 '07
Top gezegd Ome Willem!

toch....de waarheid spreken gaat hand in hand met eerlijkheid, oprechtheid en openheid.
Zonder die ingredienten wordt de waarheid spreken erg lastig.
Anne
Anne nov 12 '07
Iedereen heeft een eigen waarheid.
Veel mensen bekijken alles vanuit hun eigen standpunt met de conclusie of dat wat hun zien altijd goed is. Dat is de waarheid... dan moet je maar net iemand vinden die dit ook vind.
liesanne
liesanne nov 13 '07
of....
zoals in het spreekwoordelijke verhaal over de blinde mannen die allen een deel van een olifant vast hebben en redetwisten over de ware gedaante van de olifant. In het verhaal pakt een blinde man het beest bij de staart en zegt dat een olifant op een slang lijkt, een andere blinde raakt een poot van het dier aan en zegt dat de olifant op een boomstam lijkt, enzovoort.
In alle bijdragen, meningen en ervaringen van iedereen is een onderliggende grond van waarheid te vinden, net zoals elke blinde 'gelijk' had binnen de beperkingen van zijn eigen ervaring.

groet Liesanne
Lena
Lena nov 13 '07
mooi antwoord liesanne

iedereen is uniek, en met veel respect komen we een heel eind verder.
ome willem
ome willem nov 14 '07
Volledig mee eens, volgens mij komt in 2008 ook een hoop waarheid naar boven. En ik hoop dat we in 2012 de waarheid in onszelf hebben gevonden.
liesanne
liesanne nov 14 '07
waarom toch speciaal in 2008, Willem?
ome willem
ome willem nov 14 '07
:$Ik bedoel eigen nu en de komende tijd tot 2012....
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 14 '07
Mooi gezegd Willem. Ikzelf vind het belangrijk om uit de verschillende zaken de echte waarheid of in ieder geval een zo goed mogelijke benadering van de waarheid te bevatten. Zoals hier al goed gezegd is, is de waarheid vooral beperkt tot het waarnemingsveld van de waarnemer. In dat geval zijn wij erg gunstig gezind met extra manieren om onze waarnemingsveld te verbreden. Zo komen we uiteindelijk steeds dichterbij de echte waarheid, omdat onze waarnemingsveld ook navenant aan het groeien is. Je zou er bijna een fomule van kunnen maken.

x * Waarnemingsveld = % Waarheid

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki