Loading...
nl

Heksenjacht...

admin
admin nov 8 '07
Waarom hebben zo vele mensen nog steeds een vooroordeel als ze zien dat je met hekserij bezig bent.
Vandaag was ik op het reintegratiebureau en de dame die mij moet begeleiden zei me dat ik bij sollicitaties mijn pentagram beter af kon doen en mijn hand moest verbergen ( zitten twee tattoos op, binnenkant pols een triquetra en rond mijn duim klimop blaadjes)
´Zo kan iedereen zien dat je nogal hekserig bent´, zei ze.

Zoals gewoonlijk stond ik met mijn mond vol tanden en was ik niet adrem genoeg om haar van repliek te dienen.
Wat een ongelofelijke onzin zeg! Zouden ze katholieken of andere gelovigen ook vertellen dat ze hun kruisje of wat ze dan ook dragen ook af moeten doen?
Ik had ook nog een langere ketting om met het "ohm" teken, ´die mocht wel´, zei de bewuste dame, ´dat begrijpen ze toch niet´.

Moeten deze mensen mij helpen integreren?

Lieve help zeg :)
Delen:
Anne
Anne nov 8 '07
Ummmm ja... mensen hebben zowiezo altijd vooroordelen ;)
admin
admin nov 8 '07
Dat is waar Anne, als ik mijn eigen woorden teruglees, heb ik dat eigenlijk dus ook....
admin
admin nov 8 '07
Thanks!
Anne
Anne nov 8 '07
Haha ja dat is menselijk.
Ik heb zelf ook altijd een ketting met een kruis om. Maar op bepaalde gelegenheden laat ik dat nooit zo open en blood zien omdat het toch altijd een soort blikvanger is voor vooroordelen ;)
Debiorah
Debiorah nov 8 '07
Snap je verontwaardiging wel. Waarom zou je niet jezelf mogen laten zien? :SIk heb bijvoorbeeld die hanger met een soort davidster onderin. Die is best groot en word vaak opgemerkt door mensen, zie en voel de blikken. Hetzelfde heb ik nu met mijn tattoo, ik heb hem in mijn nek en hij steekt boven mijn truitjes uit. Mensen zullen hier misschien vooroordelen over hebben maar als ze de moeite doen om verder te kijken prikken ze daar doorheen.
Natuurlijk willen bedrijven representatief personeel maar ik denk dat de binnenkant van een persoon minstens zo belangrijk is.

Ik denk trouwens dat deze vrouw eerder bevooroordeeld was over heksen dan over jou. ;)
admin
admin nov 9 '07
Ik denk niet dat ze bevooroordeelt is, ik denk het toch een stuk onbegrip en onwetendheid is plus het feit dat deze dame het erg belangrijk vind hoe de buitenwereld naar je kijkt.
Ik vind dat dus niet belangrijk en houdt mijn ketting lekker om, ook mijn tattoo ga ik niet met make-up bedekken.
What you see is what you get.
sefewet
sefewet nov 9 '07
1 tv komt het door waar vaak over hoe evil heksen zijn en al verteld word
2 soms krijg je zulke dingen over hekserij en al in de kerk te horen, vind ik nergens op slaan ook.
3 inderdaad onwetendheid
ik ben zelf geen heks maar ik vind het ook nutteloos over hoe men er over praat en al.
Debiorah
Debiorah nov 9 '07
Onwetendheid is inderdaad vaak de oorzaak, daarom hoop ik dat mensen beter leren kijken naar de persoon die voor ze staat.
dragon
dragon nov 9 '07
onwetendheid, angst, onbegrip. Eerlijk is het niet, maar zo werkt het vaak nog wel.

Vooroordelen over heksen, poeh dat gaat al heel wat jaren terug!
Dat is echt ingebakken in de maatschappij. Bah en dan zo'n dame die je dat even op zo'n manier vertelt... niet leuk!
Maar jij draagt gelukkig bij aan het goede imago van de heks, lekker toch, laat haar lekker kletsen! Niet iedereen denkt zo..

Ik heb zelf ook ooit een akkefietje gehad op mijn werk om een piercing. Ik was eigenlijk het meest boos om het feit dat de baas met drogredenen aankwam. Zijn argumenten waren te weerleggen, maar hij was gewoon de baas en wilde dat ook laten merken "ik bepaal hier en niet jij".
Ik was 16 en ben de strijd aangegaan en heb uiteindelijk gelijk gekregen.
Pas toen de beste man mij zijn menselijke kant toonde en ik begreep dat hij er gewoon niet bij kon met zijn verstand, heb ik een compromis gesloten, ik deed de piercing niet uit, maar wel een pleistertje erover heen :).

Het was eigenlijk gewoon een machtsstrijd, maar ik ben er wel door gaan nadenken. Voorheen riep ik altijd "ik zal door niemand laten bepalen hoe ik er uit moet zien". En in feite hoeft dat natuurlijk ook niet. Maar het gaat om keuzes maken. Zo kun je in eerste instantie beslissen dat je überhaupt niet wilt werken voor of met mensen die jou niet (willen) begrijpen en toch kunnen er uiteindelijk toch valide redenen zijn om een andere keuze te maken. Maar... dan moet je natuurlijk wel de keuze hebben!

Maar goed, ik zit te ratelen.....
Grunie
Grunie nov 9 '07
Soms is het een kwestie van meeveren en soms niet. Maar alleen je eigen gevoel bepaalt dat.En hoe wist die mevrouw er eigenlijk zo veel vanaf?
admin
admin nov 10 '07
Ik weet niet of die mevrouw veel weet van hekserij, ze legde wel de link vanwege het pentagram.
Ze draagt zelf een armband met allemaal boedhakopjes erop dus ik denk wel dat ze iets met religie´s heeft. Misschien is het ook haar ervaring met solliciteren, zij weet natuurlijk wel de redenen waarom mensen wel of niet afgewezen worden.
Dit gaat verder als het kettinkje natuurlijk, om een kettinkje word je niet zo gauw "boos". Als ik er verder induik is het gewoon het feit dat ik mezelf altijd en eeuwig voor anderen heb weggecijferd en daarbij mezelf helemaal kwijtgeraakt was. ik zeg was omdat ik druk bezig ben mezelf weer te vinden. Dus nu ik midden in dat proces zit en dan de opmerking krijg "mezelf " weer te "verbergen" cq. "verloochenen" komt dat veel harder aan en gaan mijn stekels dus zwaar overeind. toch ben ik blij dat ik ook kan zien dat zij dat niet weet en er dus niet op uit is mij te kwetsen ondanks dat ze dat wel doet.
Dilani
Dilani nov 11 '07
Mooi karin dat je na je eerste reactie het weer in het juiste perspectief kan zien , dat is pas een teken van bij jezelf blijven . De kracht hervinden om bij je eigen stuk te blijven en de bedoeling van de ander te zien .
Knap hoor !!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki