Loading...
nl

24-11-2007 - De eerste gebeurtenis van de overgang

admin
admin nov 28 '07
Even iets anders...
Zou het mogelijk zijn dat wij de "storm" zoals die door de Maya´s wordt beschreven verkeerd begrijpen?
Zou er ook de storm van binnen mee bedoelt kunnen worden?
De veranderingen in de mensen zullen ook van binnen en daardoor ook naar buiten als "storm" kunnen worden gezien.
Ga maar na, als steeds meer mensen "verlicht" worden gaat de maatschappij echt wel op zijn kont.
Iemand enig idee?
LPChip
LPChip nov 28 '07
Dat gaat sowieso wel gebeuren, maar ik denk niet dat dat met een storm bedoeld worden, want ik geloof echt niet dat sommige mensen in staat zijn om te veranderen. Helaas ken ik een aantal mensen met zo'n instelling, en die verander je gewoon niet.
Grunie
Grunie nov 28 '07
ik denk dat de storm iets is wat wij met onze rijke fantasie/beperkte visie niet kunnen verzinnen. Dat wanneer die komt, wij weten dat het 'de storm' is. Dat het iets individueels is/kan zijn en dus op verschillende momenten plaats zal/kan vinden.

Ik geloof dat elk mens kan veranderen alleen moet er een aanleiding, een trigger zijn waardoor zij gaan zien dat zij willen/kunnen veranderen. En wat die aanleiding, trigger dan is, is natuurlijk heel persoonlijk.

Soms wil je graag dat iemand in je omgeving verandert maar is het niet aan jou om die verandering in gang te zetten.
sefewet
sefewet nov 28 '07
er is een andere storm bezig :P.
1 van energie, maarja niet veel kennen dat zien en velen die het zien en volop voelen voelen zich heel prettig nu :P.
een storm hoef niet perse met wind te zijn :P.
maarja jullie hoeven me niet te geloven als je dat wilt.
inneke
inneke nov 28 '07
Mooi gezegd, vind ik, Grunie en Sefewet...

Ik had het al eens geplaatst lang geleden, maar voel de behoefte het nog eens te doen omdat ik mijn stem wil laten horen of datgene wat mijn stem laat horen...

Het is me heel dierbaar en moet eigenlijk onder 'creatieve uitingen', maar voor mij past het helemaal bij wat jullie schrijven. Het liedje 'Storm':

http://www.myspace.com/undine
proost
proost nov 29 '07
Soort zoekt soort, bij storm van binnen
kan men elkaar intens beminnen,
maar 't andere soort kan men gaan haten,
bij storm van binnen moet je praten,
maar als dat praten leidt tot vloeken,
dan stormt het overal, we zoeken
dan rust door te gaan mediteren,
stilte van God te accepteren.
liesanne
liesanne nov 29 '07
 Origineel bericht van: Dilani

Ik vind het jammer dat je er vervelende gevoelens aan overgehouden hebt Liesanne , en ook jij Inneke, dat is zeer zeker mijn intentie niet geweest. Maar des te blijer dat je hier wel je gevoel weergeeft en lucht geeft aan je gevoel.
Ik heb dan de gelegenheid om eea misschien voor jullie wat duidelijker te maken hoe ik het iig bedoelde.

Dilani, dank voor je woorden. Het is OKÉ... :)

Liesanne
inneke
inneke nov 29 '07
He Dilani,

Geen vervelende gevoelens die er niet mochten zijn! ;-)
Grunie
Grunie nov 30 '07
Hoor de wind waait door de bomen
Hier in huis zelfs waait de wind
Zou de goede....... ;)

(het is écht zo)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda