Loading...
nl

24-11-2007 - De eerste gebeurtenis van de overgang

liesanne
liesanne nov 11 '07
Toen ik verschillende reacties had gelezen bedacht ik de volgende vraag: als deze voorspelling nou echt wordt aangevoeld door een hoop mensen (die zelfs al voorbereidingen treffen)waarom wordt deze voorspelling dan niet verder doorgegeven en wordt het van de daken geschreeuwd (i.p.v voorbereidingen treffen om op de daken te gaan zitten...)
Maar nu lees ik in jouw bericht LPChip dat het nu juist de bedoeling is, dat de bevolking uitgedund moet worden......of begrijp ik het verkeerd?
Maar.........er is 'een groep mensen',die het gaat overleven(gelukkig de meesten hier).
Kan je je er iets bij voorstellen dat ik hier een spirituele gedachtegang mis????????
Nee,ik ervaar het al niet anders dan de gedachtegang van orthodoxe kerken (waar ik uitkom) ,waar men spreekt van de 'Uitverkorenen', kan jij ,jullie je voorstellen dat ik het gevoel heb van 'de regen in de drup' te zijn beland?

Ik zit werkelijk te trillen als ik deze berichten lees. Ik haak ook echt af.
Maar misschien kan iemand het me uitleggen?

Ik ben er niet op uit iemand te kwetsen, maar hoop dat ik mijn echte gevoel hierover kwijt kan.

groet Liesanne
Dennis
Dennis nov 11 '07
@ LPChip:

Hoe kun je hier nou zo overtuigend over praten? Dat de bevolking sterk uitgedund zal worden voor 2012 of in dat jaar? Hoe kom je aan dat sterke geloof? Heb je iets gezien ofzo? Ik ben benieuwd.
LPChip
LPChip nov 12 '07
 Origineel bericht van: Dennis
@ LPChip:

Hoe kun je hier nou zo overtuigend over praten? Dat de bevolking sterk uitgedund zal worden voor 2012 of in dat jaar? Hoe kom je aan dat sterke geloof? Heb je iets gezien ofzo? Ik ben benieuwd.

Laten we zeggen dat ik dat gevoel al heel wat jaren heb. Ik weet niet precies hoe het zit, maar hoe meer ik leer over 2012 des te meer het neigt naar wat hierboven geschreven staat. Zie ook het 2012 topic.

Maar goed, ik wil verder geen paniek of angst zaaien, dus ik zal verder niet meer in dit topic reageren, tenzij er een vraag rechtstreeks naar mij gesteld wordt. Ik wilde alleen waarschuwen en geen paniek of angst zaaien. Dat het niet compleet mogelijk was om alleen te waarschuwen wist ik, maar ik had een mindere impact verwacht.
Dennis
Dennis nov 12 '07
Hmm ok. Ik heb ook al sinds een maand of 4 het idee alsof er binnenkort iets staat te gebeuren.. Dat gevoel gaat maar niet weg. Misschien verwacht ik onbewust wat maar ik ben toch benieuwd waar dat gevoel dan weer vandaan komt. En trouwens blijf je vrij voelen om te posten. Of we praten er een keer in het 2012 topic over inderdaad. We zullen moeten afwachten wat er gaat gebeuren.
Dennis
Dennis nov 12 '07
liesanne
liesanne nov 12 '07
LPChip:
het is voor mij geen paniek of angst,meer verbijstering wat ik voel.
als je wilt antwoorden:mijn vragen waren ook wel aan jou gesteld.

groet Liesanne
inneke
inneke nov 12 '07
Liesanne,

Het is een zeer populaire New Agegedachtengang dat 2012 een kantelpunt zal zijn in de evolutie. De gedachte is gebaseerd op de Maya kalender. Hoe het eruit zal zien, dat weet niemand, maar er wordt geweldig veel gespeculeerd. En ja, ook dat alleen de 'bewusten' zullen overleven, mensen die meekunnen naar het nieuwe tijdperk.Maar dat zijn speculaties van mensen en het komt idd aardig dicht in de buurt van 'wij zijn de goeden, wij zijn uitverkoren!' Jouw rechtvaardigheidsgevoel komt in opstand, het mijne ook. Daarom leg ik de hele hype naast me neer. Wat gebeuren moet gebeurt en is al aan het gebeuren...We kunnen er toch geen controle op uitoefenen.

Het artikel dat Dennis plaatste is interessant om lezen...Wiek Lenssen schreef er een boek over en maakte er een film van. (in omgekeerde volgorde :-)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 12 '07
Hier is ook meer info te vinden over alle belangrijke data van de maya kalender:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=13928#Post13928
LPChip
LPChip nov 12 '07
Gezien je vroef of ik reactie wilde geven aan je post, toen leek deze mij het beste om op te antwoorden. :)

Origineel bericht van: liesanne
Toen ik verschillende reacties had gelezen bedacht ik de volgende vraag: als deze voorspelling nou echt wordt aangevoeld door een hoop mensen (die zelfs al voorbereidingen treffen)waarom wordt deze voorspelling dan niet verder doorgegeven en wordt het van de daken geschreeuwd (i.p.v voorbereidingen treffen om op de daken te gaan zitten...)

Het heeft geen zin om dit soort nieuws zeker met dit soort achtergrond van de daken te gaan schreeuwen, want alleen hen die ook een spirituele achtergrond hebben zullen geneigd zijn er gehoor aan te geven. De rest (en dat zijn helaas veel meer mensen) zullen mij voor gek verklaren, met als gevolg dat de kans heel groot is dat er een soort van ruzie ontstaat tussen mijn verhaal en mijn geloofsovertuiging. Door de ruzie gaat de essentie van het verhaal verloren. Het is overigens wel al van de daken geschreeuwd in de vorm van een weersvoorspelling, en om het kracht bij te staan heb ik het hier ook nog eens bekend gemaakt.

Maar nu lees ik in jouw bericht LPChip dat het nu juist de bedoeling is, dat de bevolking uitgedund moet worden......of begrijp ik het verkeerd?

Helaas wel ja.

Maar.........er is 'een groep mensen',die het gaat overleven(gelukkig de meesten hier).

Ik kan niet garanderen dat de meesten hier de overgang zullen meemaken in 2012. Wel zullen ze de aankomende storm overleven.

Kan je je er iets bij voorstellen dat ik hier een spirituele gedachtegang mis????????

Ja dat kan ik me voorstellen, daarom is het goed om je meer te verdiepen in 2012.

Nee,ik ervaar het al niet anders dan de gedachtegang van orthodoxe kerken (waar ik uitkom) ,waar men spreekt van de 'Uitverkorenen', kan jij ,jullie je voorstellen dat ik het gevoel heb van 'de regen in de drup' te zijn beland?

Het laatste wat je moet doen, is je zorgen maken. Probeer je leven zo goed mogelijk te leiden en waar mogelijk je omgeving te stimuleren. Ik heb zo'n vermoeden dat het nog niet vast staat wie mee gaat en dat het door natuurlijke selectie gaat. (De sterksten zullen overleven, en in dit geval zijn dat de spiritueel sterksten.)

Ik zit werkelijk te trillen als ik deze berichten lees. Ik haak ook echt af.
Maar misschien kan iemand het me uitleggen?

Ik kan heel veel neerschrijven over wat ik tot nu heb geleerd, maar dan zit ik feitelijk gedeelten van Nims z'n teksten op te schrijven die ook gewoon op de site gepubliceerd staan. Om je toch een verkorte versie te geven:

De aarde is van de 3e naar de 5e dimensie gegaan. Om in harmonie met de aarde te kunnen leven is het de bedoeling dat de mensheid mee transformeert naar de 5e dimensie. Sommigen van ons hebben deze transformatie al gemaakt en anderen zijn deels in de 5e dimensie geboren. Er zijn veel nieuwe tijds kinderen geboren die hebben geholpen bij deze overgang. Hun hebben energie gegeven om de aarde te transformeren naar de 5e dimensie. (Een proces dat juni 2006 is afgerond.) Aangezien niet iedereen kan transformeren omdat ze te materialistisch ingesteld zijn, zal deze ballast op een of andere manier geloost moeten gaan worden. Hoe dat gebeurd is niet bekend, maar zodra iets gebeurd is het wel meteen duidelijk dat het gaat om de overgang. Zo is de voorspelde storm een van deze dingen. We hebben al eerder een waarschuwing gehad in de vorm van een heftige storm die in amsterdam diverse dakpannen van de huizen rukten, een aantal maanden terug.

Ik ben er niet op uit iemand te kwetsen, maar hoop dat ik mijn echte gevoel hierover kwijt kan.

Ik mag hopen dat je je gevoel kan uiten. Ik heb immers niet anders gedaan.

groet Liesanne

Groetjes terug :D
linkie
linkie nov 12 '07
Voor hetgeen wat komen gaat kun je jezelf niet beschermen naar mijn mening. Je wordt beschremd of je wordt niet beschermd.
Wel kun je je instellen op een tijd van veel extremen. Een tijd die wellicht niet zo mooi en lief is als wij gewend zijn. Volgens mij was dat de aard van je boodschap toch LPChip?
De storm die voorspeld is wordt is een deeltje van de voorbereiding tot verandering van de aarde. De aarde veranderd continu, maar we zijn nooit zo onrustig geweest als nu, waarom?
De enige boodschap die ik lees in de boodschap van vele is Wees voorbereid! En doe dit op je eigen manier, zorg voor een veilige basis, toch?
LPChip
LPChip nov 12 '07
Dat kon ik niet beter verwoorden Linkie! :)
liesanne
liesanne nov 12 '07
bedankt voor jullie reacties! ik was laat thuis,reageer een ander moment....
liesanne
liesanne nov 13 '07
Inneke,
Het klopt, mijn rechtvaardigheidsgevoel komt inderdaad in opstand en op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik dit hier moet (wil) uiten. Het is fijn dat dat ook kan.
Maar natuurlijk, informatie naast je neerleggen kan ook goed zijn
en misschien rust geven....

Ik heb me nog weer wat meer verdiept in deze informatie rondom 2012, het heeft niet echt mijn interesse, maar ik haal eruit wat voor mij belangrijk is.

Ergens werd gezegd dat ondanks de dreigende bewoordingen van sommige Maya-teksten, de bijbel of wat dan ook, de toekomst niet vastligt....zo voelt het voor mij ook.

Wanneer ik zeg: het gaat om het NU, wil ik niet zeggen dat ik mijn ogen wil sluiten voor de toekomst. Tuurlijk zie ik onder ogen dat onze planeet meer en meer in een noodsituatie terecht komt... Ik wil me echter niet laten leiden (=lijden,voor mij) door ANGST, die volgens mij nog steeds een slechte raadgever is.

'De sterksten zullen overleven, de spiritueel sterksten.....'???
Ik geloof dat het zwakke het sterke overwint, dat hardheid plaatsmaakt voor zachtheid...dat zij die onderaan staan,'verhoogd' zullen worden en dat de laatsten de eersten zullen zijn....
Wie is spiritueel sterk........

LPChip,
Ik luister, terwijl ik deze woorden neerschrijf, naar jouw pianospel, jouw gevoelens t.a.v. 24 november in een muziekstuk...
Zelfde onderwerp, maar ik vind het prachtig, hoor schoonheid. Woorden hoeven niet meer zo nodig....

en nee,ik ga me niet meer zorgen maken :)

liefs,Liesanne
LPChip
LPChip nov 13 '07
Angst is sowieso een van de dingen die je moet overwinnen om door te kunnen groeien.
es
es nov 14 '07
Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Ik wil toch even reageren. Het is misschien stom maar ja.
Ik moet wel zeggen dat ik me een droom herinner van een hele tijd terug waarin ik begeleid werd door iemand, ik herinner me een mannelijke stem van links achter mijn schouder die antwoord gaf als ik iets vroeg. Ik liep door een soort straat, op een huis af, die recht op het eind van de straat stond, waar de weg naar links ging. Aan de rechterkant kwam roze/paars licht uit een deur. Ik vroeg wat dat was, ik kreeg het antwoord 'het boeddhisme'. Oh. Okee. Ik voelde een zuiging toen ik eraan voorbij liep, maar ik liep door naar het huis. Links van het huis zag ik in de verte hoge donkere wolken. Toen ik vroeg wat dat was, was het antwoord 'een storm'. Dat was het. Ik ging het huis binnen en daar waren twee jonge mensen die aan tafel zaten. Ik wilde ze aanraken, maar dat mocht niet. Toen ik de jonge rouw toch aanraakte op haar arm vloog ze geschrokken overeind, met een schreeuw, paniekerig. Ik ging weer naar buiten, ze konden mij niet zien.
Meer herinner ik me niet. Verder geen info over de storm, dus niet echt veelzeggend. Ik heb wel een paar weken terug weer zo'n droom gehad met die begeleidende stem, ik zal hem eens opschrijven hier. Hij is wel heel idioot, dus wees gewaarschuwd.

En dan weer ontopic, ik heb er over na zitten denken wat ik met deze info moet. Ik denk dat ik gewoon wat extra dingen in huis haal voor een aantal dagen, eten, drinken, dat soort dingen.
Aan de andere kant, mocht het hier helemaal fout gaan, dan hoop ik wel dat we alle vier gaan, ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen zonder ouders achterblijven. We zouden samen een weekendje weggaan, dus ik heb de oppassen van de kids al gezegd dat als het erg waait we thuisblijven. :)En voor de rest wachten we het rustig af. :)
Ik heb altijd al nagedacht over de slachtoffers van natuurrampen. Vond het altijd vreselijk, maar dacht ook tot schande van mezelf dat het nu minder druk was op de wereld. Ik begreep die gedachtes nooit, vond het altijd vreselijk van mezelf. Ik heb mezelf ermee in het reine gebracht door me te realiseren dat ik ook sterfelijk ben, en dat het mij ook kan overkomen. En dat als het me overkomt dat dat er dan ook gewoon bijhoort. Ik ben niet beter dan die onbekende persoon aan de andere kant van de wereld die zijn leven verloor bij de tsunami of de overstromingen in Bangladesh bijvoorbeeld.
Maar goed, het heeft geen zin om mezelf bang te maken, dus ga ik nu eventjes mijn kop in het zand steken, ofwel het speelgoed beneden opruimen, knutselen met Menno en hee, de groene bak is zojuist geleegd, dus die ga ik even ophalen! :)

Fijne dag allemaal! :)
ome willem
ome willem nov 14 '07
Lieve mensen,

Het is ff onrustig, bijv. gisteren een verhaal gehoord dat iemand is ontslagen die 30 jaar in dienst was om een discussie over een rolletje plakband.
Een vriendin van mij voelde ook al erg veel onrust en mijn spirituele vrienden hebben het drukker in hun praktijk dan ooit. Wees niet bang, het komt allemaal goed, wat vroeger donkere nachten in de Maya kalender was duurde ook langer in tijd. En ging ook aan veel mensen van de wereldbevolking heen. Binnen een jaartje is deze storm over gewaaid. (360 dagen)

Focus op het positieve en bent dankbaar voor wat je hebt!
dragon
dragon nov 14 '07
kom maar op Es,

ik ben helemaal nieuwsgierig geworden!!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 14 '07
 Origineel bericht van: ome willem
Lieve mensen,

Het is ff onrustig, bijv. gisteren een verhaal gehoord dat iemand is ontslagen die 30 jaar in dienst was om een discussie over een rolletje plakband.

Weet dat die persoon heeft gekregen wat die nodig heeft en niet wat die gewenst heeft!

Ook geld hier, de plakband kan de druppel zijn geweest, dus hoe goed ken je het complete verhaal, en niet alleen het eenzijdige stukje hiervan?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 14 '07
 Origineel bericht van: linkie

De enige boodschap die ik lees in de boodschap van vele is Wees voorbereid! En doe dit op je eigen manier, zorg voor een veilige basis, toch?

In mijn ogen is dit niet de juiste boodschap. Ik geloof eerder in "Heb vertrouwen!". Angst is nu juist waar deze wereld aan het kapot gaan is (angst voor het terrorisme, angst voor geweld, etc.). Iemand angst aanpraten is geen natuurlijke manier om met deze angst om te gaan. Waarom is iedereen nu opeens bang voor een beetje wind? Ga je dood als er dakpannen van je huis af waaien? Ga je dood als de stroom een uurtje uitvalt?

Uiteraard chargeer ik een beetje, maar ik wil wel even een nuance aanbrengen. Vraag je liever af met Wie je dood zou willen gaan in plaats van met welke spullen je dood zou willen gaan.

Waar zijn jullie allemaal hierboven nu eigenlijk echt bang voor?
sefewet
sefewet nov 15 '07
heb geen angsten meer...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie