Loading...
nl

24-11-2007 - De eerste gebeurtenis van de overgang

ome willem
ome willem nov 9 '07
Nog eentje om wakker te worden.

Waarom slaap je door een storm heen, terwijl je van een mug wakker wordt. Tijd voor een middagdutje
liesanne
liesanne nov 9 '07
Voorspellingen van weerkundigen vind ik iets anders,maar ook die kunnen 'gebaseerd zij op sensatie en iedere wetenschappelijke grond missen' zoals hierboven wordt gezegd door iemand van het KNMI. Maar hier betreft het de voorspelling van een bepaalde 'zwarte' dag, die ook door anderen -die hierin geloven- wordt 'aangevoeld'. De 'waarheid' van een (dit) geloof is m.i. toch moeilijk te toesten,en een kritische houding lijkt me toch een logisch gevolg....

Maar je heb gelijk ,LPChip, ik kan zelf de keuze maken iets wel/niet te geloven.
Wat ik op voorspellingen tegen heb is dat het m.i.angstgevoelens aanwakkert bij mensen. Hoeveel 'toekomstvoorspellingen' zijn er altijd gedaan en hoeveel zijn er 'uit' gekomen? Ging het er dan alleen maar om, om mensen voor te bereiden?
W.b. mijn boosheid,het kwam in eerste instantie door enerzijds het serieuze bericht (of neem ik het te serieus?) en anderzijds de melding: 'dit is het 1200e bericht en wat voor een. Lol.' Sorry,maar ik zie de grap niet.
Verder maken dergelijke voorspellingen me boos omdat ik zelf de negatieve invloed van een voorspelling heb ervaren en veel van mijn huidige angsten komen daar nog steeds uit voort,denk ik.

Nu is Nu. Nu is belangrijk,wat we nu doen. Zo is het voor mij.
groet Liesanne
admin
admin nov 9 '07
Ik heb hetzelfde als jij Liesanne, foute voorspellingen kunnen je heel huiverig maken.
Daarom reageerde ik ook met mijn berichtje over het "niet onnodig onrust" veroorzaken. Misschien is het niet onnodig, maar onrust wordt hier wel veroorzaakt, zeker als er wordt gezegd dat er veel mensen dood zullen gaan.

Kijk zou je het kunnen staven vind ik het een ander verhaal, natuurlijk is er niets mis met een waarschuwing, maar net als bij Liesanne gaan bij mij hier ook de nekharen van overeind staan.
Dat ene stukje over al die doden had niet gehoeven.
Ik ben ook van mening dat je voorgevoelens en voorspellende dromen niet als "de Waarheid" kunt verkondigen, dat kan wel achteraf. Maar niet van te voren.

Wat als al deze doemdenkerij nou niet waar is en niet uitkomt?
Ik zal nu wel een hoop mensen over me heen krijgen maar eerlijk gezegd gaat mij dit net even iets te ver.

Willem, kikkers kunnen zwemmen hoor :)
ome willem
ome willem nov 9 '07
He Liesanne, je bent me net voor.

Op het einde van een dag-jaar heb explodeert mijn Kundulini energie. In het verleden heeft dit gelijdt :'(tot psychoses.

Afgelopen week ook keihard mee mogen werken aan het hele gebeuren. Echter in de explosie van je kundalini energie zit naast enorm veel liefde ook boosheid. Trok 2 uur geleden de kaart met de gids Boosheid omzetten in Liefde.

2008 staat helemaal in dit teken voor lichtwerkers. Moeder aarde is aan het razen en wij mogen wegwijzers zijn naar de liefde !!

Dus kom op allemaal, aan de slag !!
liesanne
liesanne nov 9 '07
Oké Willem, ik dacht: goed plan. Ik ga ook een kaart trekken....

deze trok ik:

In mijn liefde voor de ander ben ik ook bereid mijn boosheid te tonen....

liefs Liesanne

(misschien wil je er een keer wat meer over vertellen,jouw Kundulini energie-ervaring...?)
ome willem
ome willem nov 9 '07
Zie topic kundalini ... Big smile is al geplaatst..
Grunie
Grunie nov 9 '07
tja, wat moet ik hier nu mee?? Ik had al zo'n onrustig gevoel. Ik hou namelijk het nieuws in de gaten en als je dan optelt wat er allemaal wordt gezegd en dat als voorbodes gaat zien...(Bush die het opelijk over 3e wereldoorlog heeft, beurzen die maar blijven dalen en ook het bericht over de superstorm).

Zat van de week te bedenken welke voedingsmiddelen je in grote voorraden in huis kan halen om het een lange tijd mee uit te zingen. En dan denk ik weer, 'joh, doe niet zo achtelijk, je kijkt te veel films'.

Gisteravond bedacht ik mij dat ik het rubberbootje bij mijn moeder op zolder maar moest gaan halen. Nou, moet het niet gekker worden... en dat we in het uiterste geval op de vliering kunnen gaan zitten (we zitten net achter de rivier).

Ik ben op geen enkele wijze helderziend of heldervoelend dus die gedachten komen bij mij op door angst. Is het angst? Ik weet het niet. Ik denk ook altijd, wat komt dat komt. Maar ik ben wel van het voorbereidende, regelende, tiepje. Dus als ik ergens op kan anticiperen doe ik het graag (vooral met 3 kleintjes) .

Ik kan het zelf goed relativeren hoor en heel hard om mijzelf lachen. Maar er zijn mensen die dat niet zo goed kunnen....

Zoals altijd zullen we het pas achteraf echt weten......

Als we nou de 24e met z'n alle online zijn en live verslag doen ;)
admin
admin nov 10 '07
Ik herken wel Grunie, daarom reageerde ik gisteren ook zo geiriteerd op deze melding. Niet op het feit dat er een storm is voorspeld maar wél dat er wordt gezegd dat er veel doden zullen vallen. Ik ben moeder van een groot gezin en maak me dus wél heel ongerust. Ik weet dat voorspellende dromen bestaan, heb ze zelf ook vaak genoeg, dat maakt de angst alleen maar groter.
Over een storm, zwarte dag heb ik niet gedroomd, ook heb ik geen naar voorgevoel. Misschien mazzel misschien niet, maar ik ga dus wél een beetje hamsteren en heb mijn partner al gezegd dat hij het weekeinde van de 24e bij mij moet blijven. Ik ben veel te bang (omdat hij in het bos woont) dat er een boom op zijn hoofd valt of zo.

Eigenlijk wel vreemd dat ik zo reageer bedenk ik me nu, ik bedoel Lpchip probeert uit de goedheid van zijn hart ons te waarschuwen en ik reageer als een blinde kip en val over het woord doden. Stom eigenlijk want ook al zou hij dat woord niet gebruiken kun je wel op je vingers natellen dat bij zo´n storm mensen veel leed en verdriet zullen ondervinden.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 10 '07
Nou inderdaad, na het berichtje van grunie vanmorgen ben ik wel gaan denken..

Wat als het hier onder water gaat staan.. hoe komen we dan weg?
Overleven we dat allemaal? En dan niet het hoge water maar de tijd erna. Zonder of met weinig eten, de winter voor de deur.

Ik ga maandag een beetje inslaan,. maar wat hebben we aan groente en vlees enz in blik, als er geen electriciteit / gas is om te koken?

Gelukkig staan al mn dierbare dingen hoog op zolder.. al is dat ook weer niet praktisch met harde wind.
admin
admin nov 10 '07
Alles wat mij dierbaar is houd ik in mijn armen :)
Spullen kunnen vervangen worden, herinneringen blijven.
Evelyn Maureen
Das ook weer zo..

Misschien beetje voorbarig, maar ik heb net extra kaarsen, waxinelichtjes en lucifers gekocht..

Ik weet niet, ik heb er nog steeds geen lekker gevoel bij, niet te beschrijven :SAan de ene kant bezorgdheid, beetje raar gevoel. En aan de andere kant, opwinding en vind ik het ook wel weer spannend?

Ik volg m'n gevoel maar en doe wat denk dat nodig is op dit moment
Grunie
Grunie nov 10 '07
Ik wil ook niemand bang maken hoor........ Ik heb wel een beetje hetzelfde als jou Evelyn. Een soort van opwinding, spannend vinden, alsof mijn leven zo saai is!!!

Mijn man houdt me met beide benen op de grond en ik neem aan dat we het de wo, do, vr ervoor toch wel op het nieuws horen dat er echt iets aan zit te komen. Toevallig hebben we de vrijdag een feest op een boot! Ik zou nu al willen zeggen, ik ga niet hoor. Maar dan zal hij heel hard gaan lachen, dus ik hou het nog even voor mij!

Voor de mensen die het willen weten: Ik zat zelf aan water en aan dingen die je zonder bereiding kan eten. Peperkoek, van die harde worsten, mueslirepen etc. en aan kaarsen en lucifers te denken. Voor de mensen met een open haard: hout om een warm vuurtje te kunnen stoken..... Misschien moeten we de woudlopershandboek gaan openslaan, o, ik draaf door!!! (ik word er een beetje melig van, ik hoop dat niemand hier aanstoot aan neemt).

Het is misschien de opwinding van o eindelijk gebeurt er eens wat in deze door en door verwende maatschappij waar iedereen het zo goed heeft en iedereen loopt te klagen en met zijn vinger naar een ander/de overheid loopt te wijzen.
Grunie
Grunie nov 10 '07
O,ja, vraagje: kunnen we deze gebeurtenis door liefde en licht te sturen met z'n allen niet afwenden??
Evelyn Maureen
Nee hoor helemaal niet gek.

Ik heb m'n kruiden en plantenboeken praktisch neer gelegd.
Kaarsjes en lucifer gaan in een kratje op de 1e verdieping, mocht er water komen ligt het droog. En gebeurd er niets, heb ik ze later toch wel weer nodig voor de sier :)

Wat ik in ieder geval wel boven leg zijn: kompas, touw, zakmes, verbandtrommel (met paracetamol enz), kaarsen en lucifers, batterijen, zaklamp, reserve-medicijnen van mn man. Veel dingen liggen al boven (kleding, pampers dekens)

't lijkt wel kamperen voor beginners lol
Maar ja, met 4 kindjes wil ik echt niet achteraf zeggen 'had ik mn gevoel maar gevolgd'
Grunie
Grunie nov 10 '07
nou nog eens wat. Er wordt Nederland genoemd, maar wij zijn zo klein. Dan zullen andere landen (heel Europa) hier toch ook mee te maken krijgen??? Ik bedoel, moeder aarde hoeft maar even flink te boeren (met respect) en een continentje is zo weggevaagd.En nou hou ik er over op!
Wendy's
Wendy's nov 11 '07
woooooww.. haha ik bereid me helemaal niet voor! waarschijnlijk zit ik dan toch in het buitenland, en als dat niet zo is dan wacht ik maar af.
Anne
Anne nov 11 '07
Ik vind dat ook Ik zie wel wat er gaat gebeuren ik ga me niet druk staan maken ookal heb ik er een slecht gevoel over. Als het moet gebeuren dan gebeurt het toch wel
LPChip
LPChip nov 11 '07
 Origineel bericht van: Grunie
O,ja, vraagje: kunnen we deze gebeurtenis door liefde en licht te sturen met z'n allen niet afwenden??

Nee dat kan niet. Om over te kunnen gaan naar 2012 moet de bevolking nou eenmaal uitgedunt worden. Het is heel crue, dat besef ik mij ook, en ik weet ook wel dat de mensen die een functie hebben voor 2012 (denk wel de meesten hier) dat die zeker deze storm gaan overleven. Deze storm is echter niet dé storm voor 2012, er gaan er nog meer komen. Als ik weet dat de kans groot is dat jullie overleven, waarom waarschuw ik dan? Simpel. Als je van te voren weet dat de storm gaat komen, kun je jezelf maar ook anderen voorbereiden.
sefewet
sefewet nov 11 '07
persoonlijk geloof ik niet daarin van dat kunnen we niet er is altijd een weg voor dingen. er is altijd een pad maar het niet altijd even makkelijk te vinden. bijv word gewoon sterk genoeg om anderen te helpen om ook sterker te worden of zowiezo ze helpen te overleven. net zoals in 2012 en al die andere gedoe als we allemaal samen werken ken het veranderd worden. als we als 1 groot volk overal tegen vechten overwinnen we. en de kracht van de liefde die we allemaal dan hebben voor elkaar maakt ons sterker. en dat niet alleen de mensen maar ook dieren en andere wezens. maarja daar geloof ik in.
Grunie
Grunie nov 11 '07
 Origineel bericht van: LPChip
[en ik weet ook wel dat de mensen die een functie hebben voor 2012 (denk wel de meesten hier) dat die zeker deze storm gaan overleven.

Of juist niet. Zij worden voor 2012 naar de bron geroepen om van daaruit de mensen/zielen die nog niet zo ver zijn te helpen de overgang te maken.....................................
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420