Loading...
nl

24-11-2007 - De eerste gebeurtenis van de overgang

LPChip
LPChip nov 8 '07
Voor sommigen van jullie is de datum 24-11-2007 (ja, dat is al over 2 weken) bekend als een dag waarop de eerste fase van de overgang naar 2012 is.

Ik weet nu dat er op deze dag een grote orkaan in nederland zal zijn die veel levens op zal eisen. Ik denk daarom (zeker omdat het al vrij dichtbij is) we daarop voorbereid mogen zijn. Een tijd van crisis zoals deze zal mogelijk gepaart gaan met levensmiddelen die schaars kunnen worden.

Dus: Zaterdag 24-11-2007 zal een zwarte dag gaan worden. Als je niet weg hoeft, raad ik aan dit niet te doen!

EDIT: dit is mijn 1200e bericht, en wat voor'n bericht! lol
Delen:
ome willem
ome willem nov 8 '07
Ik dacht 18-11-2007...
We zien wel, komt zoals het komt.
Anne
Anne nov 8 '07
LPChip...
Nu ik je bericht lees schrik ik hier een beetje van omdat ik zelf al een paar dagen met een gevoel in mij loopt dat geen goed gevoel is en dat er deze komende weken iets gaat gebeuren wat niet goed is.
Het begon van de week toen ik sochtends naar me werk fietste ik voelde het weer buiten en het was erg ruw en veel wind ik wist gelijk dat er over een aantal dagen een storm zou komen maar het gevoel wat ik erbij kreeg was ook dat dit niet zomaar een storm zou zijn het zou veel dingen kapot maken.
Nu kom jij met een datum...alleen van datums weet ik niks ik weet alleen dat het tussen vandaag en een aantal weken zou kunnen zijn.
Gek dat we allebei iets voelen wat op hetzelfde neer komt.

Groetjes aNNe
Ayasha
Ayasha nov 8 '07
Een grote orkaan in Nederland? Nederland is toch geen orkaanland? Ik heb wel gehoord dat het aardig zou gaan stormen deze dagen. Op zee zou het 11 beaufort halen (weet niet hoe je het schrijft) maar hier ''maar'' een 4 a 5. (12 is orkaan zeiden ze op het nieuws) Weet natuurlijk niet hoe het in nederland zit?

Het is al een tijdje onrustiger in de natuur maar ik weet niet of het levens zal eisen, wel denk ik dat een aantal mensen flink zullen opschrikken en hun ogen zullen open gaan nav een gebeurtenis die binnenkort zal gebeuren (dat kan een orkaan zijn hoor... :)maar leek me gewoon sterk gezien belgie en nederland niet echt vaak orkanen hebben)
Wendy's
Wendy's nov 8 '07
nederland verzuipt
Mimi*
Mimi* nov 8 '07
Ja er is voor vanavond ook over de hele duinen verspreid duinwachten. Dat is niet meer gebeurd sinds 1976. Ze voorspellen golven van 12 meter hoog. Dus het is niet alleen de 18-24 november maar ook vanavond vannacht en morgenochtend!
LPChip
LPChip nov 9 '07
Ik wil geen onnodige onrust brengen, maar ik vond wel dat het belangrijk is om dit goed onder de aandacht te brengen. Ik hoorde dit van mijn natuurarts die het van een cliënt heeft die helderziend is. Maar er zijn meer mediums die zulke dingen voorspeld hebben, en zelfs het weerbericht begint mee te werken.

En gezien ik niet geloof dat dat toeval is, en ik er eerlijk gezegd niet van opkijk, is het gewoon handig om in iedergeval een waarschuwing te hebben. Mocht het niet gebeuren, dan is dat mooi. Gebeurd het wel, dan heb ik jullie in ieder geval iets kunnen voorbereiden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
http://www.goedzo.com/index.php/2007/11/06/superstorm_op_komst

Zandzakken voor de deur want een vooraanstaand weerkundige in Engeland voorspelt deze maand een storm die we nog nooit eerder hebben meegemaakt.

De kans op noodweer schat hij in op tachtig procent. Piers Corbijn baseert zijn verwachting op de zonne-activiteit. Volgens hem begint november rustig, maar tussen 8 en 13 november breekt de hel in etappes los. Er is dus een kans van vier op vijf dat de wind over ons land gaat razen, met aanvankelijk windstoten van 145 tot 175 km/uur.

Daarna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan een depressie ontwikkelt. Daaromheen weer een zeer actief koufront. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987, zo concludeert ook Piet Paulusma.

Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht, met windstoten van meer dan 200 km per uur. Zelfs tornado's worden niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw, zo verwacht Corbijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
p.s. LPChip, ik heb het aan Kit verteld dat het op het nieuws was geweest ;).
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
Weerinstituut KNMI voorspelt 'stormachtige dagen', en aan de kust windstoten van 100 kilometer per uur. „Maar dat is niet extreem, het gaat om windkracht negen.” Toch zijn er meerdere maatregelen genomen om de mogelijke gevolgen van de storm te beperken.

De Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg werd donderdagavond even na elf uur voor het eerst door een storm gesloten. Ook de Hartelkering (Hartelkanaal) ging dicht. De Oosterscheldekering in Zeeland werd donderdagavond al iets eerder gesloten. Om 1.40 uur bereikt het waterpeil in de Oosterschelde naar verwachting 3.27 meter boven NAP.

Verder werden er in het hele land diverse maatregelen getroffen zoals het waarschuwen van de scheepvaart voor de verwachte weersomstandigheden. Rijkswaterstaat houdt de situatie op de wegen in de gaten, maar trof vooralsnog geen speciale maatregelen. Er is, zo liet het ministerie van Verkeer en Waterstaat weten, geen sprake van een direct veiligheidsgevaar.

De veerdiensten naar de Waddeneilanden ondervonden donderdag hinder van de wind. Rederij Doeksen schrapte veerdiensten naar Terschelling en Vlieland. Doeksen en rederij Wagenborg varen vrijdagochtend geen veerdiensten naar de Waddeneilanden. Vrijdagochtend tussen half zeven en half twaalf vaart geen enkele veerboot. Wagenborg gaat in de nacht van donderdag op vrijdag vervroegd varen tussen Schiermonnikoog en Ameland.

Langs vrijwel de hele Nederlandse kust werd dijkbewaking ingesteld. In Zeeland gebeurde dat al donderdagmiddag. In Den Helder wordt vrijdagochtend rond half zeven een waterstand van 2.80 meter boven NAP verwacht. In de nacht van donderdag op vrijdag staan daar dijkwachten paraat. Ook in Harlingen worden de dijken vanaf vrijdag extra bewaakt. Daar komt het water naar verwachting op 3.40 meter boven NAP te staan. De plaatsen Petten, Ter Heijde, Kijkduin, Katwijk, Noordwijk en Goedereede worden extra in de gaten gehouden door de waterschappen. Een woordvoerder van Rijkswaterstaat gaf aan dat dat zwakke schakels zijn langs de Nederlandse kust.

Het Havenbedrijf Rotterdam heeft schepen die op de Nieuwe Waterweg varen gevraagd daarvan af te gaan.

Verscheidene olieplatforms voor de kust van Noorwegen moesten donderdag worden gesloten in verband met de naderende storm op de Noordzee. De storm heeft ook voor grote ongerustheid gezorgd in Groot-Brittannië. De autoriteiten sluiten evacuaties uit de kustgebieden niet uit. In Londen werd de stormvloedkering in de Theems gesloten die de Britse hoofdstad Londen tegen hoogwater moet beschermen.

Volgens een woordvoerder van het weerinstituut KNMI krijgt Nederland dit weekeinde te maken met stormachtige dagen, zoals hoort bij het najaar. „Het is geen extreme storm, maar meer een gemiddelde herfststorm. Het KNMI verwacht geen weeralarm af te hoeven geven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
Het KNMI vindt dat de voorspelling van de Britse weerkundige Piers Corbyn over een 'superstorm' die Nederland eind november zou treffen, onnodige paniek veroorzaakt. Cees Molenaars van het weerinstituut zegt dat de berichten over de storm gebaseerd zijn op sensatie en iedere wetenschappelijke grond missen. "Op deze manier maak je mensen onnodig bang en dat is gevaarlijk.''

Maar ondertussen is het in Nederland wel flink gaan stormen en regenen. Langs vrijwel de hele Nederlandse kust is dijkbewaking ingesteld. Dat maakte een woordvoerder van de Stormvloedwaarschuwingsdienst bekend.

Brandweer en politie moesten in Bergen op Zoom diverse keren uitrukken vanwege de storm voor omgewaaide bomen en afgewaaide dakpannen. Hevige windvlagen brachten schade toe aan enkele huizen. De brandweer voerde ter plaatse een inspectie uit om de veiligheid te controleren. Bouw- en woningtoezicht van de gemeente liet hekken plaatsen.

Bij overschrijding van de waterhoogtes stellen de waterkeringdiensten bewaking in, zoals patrouilleren langs de dijken en controleren op eventuele schade. In heel Nederland worden de dijken inmiddels bewaakt.

Volgens een zegsman van Rijkswaterstaat was in januari 1976 de laatste keer dat in Nederland alle kustplaatsen werden bewaakt. De verwachte noordwesterstorm op de Noordzee is verantwoordelijk voor de hoge waterstanden langs de kust in de nacht van donderdag op vrijdag.

Volgens het KNMI komen in de nacht aan de kust windstoten van 100 kilometer per uur voor. "Maar dat is niet extreem, het gaat om windkracht negen''. De kans dat het weerinstituut een weeralarm instelt achtte de woordvoerder dondermiddag erg klein.

De naderende storm zorgt voor drukte op de site buienradar. "Op een regenachtige dag hebben we gemiddeld zo'n twee miljoen pageviews. Deze morgen waren dat er al ruim twee miljoen en vrijdag verwachten we er tussen de vijf en tien miljoen. En dan te bedenken dat donderdagmorgen zowel de regen als de wind minimaal waren'', zei een woordvoerder. De site geeft ook actuele windstoten van de diverse meetstations van het KNMI.

De komende 24-uur krijgt Nederland te maken met zeer harde windstoten en golven tot mogelijk 10 meter hoog. De combinatie van een stormachtige wind op de Noordzee en buien kunnen voor problemen gaan zorgen. En dan met name tijdens de ochtendspits van vrijdag. Een enkele golf zou boven de 10 meter uit kunnen komen en dat is zeer uitzonderlijk op de Noordzee. Deze golven worden ook wel een freak-wave genoemd.

Vannacht neemt de wind verder toe en wordt het ook verder landinwaarts oppassen. Aan zee staat er een noordwestenwind met windkracht 8, mogelijk soms zelfs even windkracht 9, een echte storm.

De rederijen Doeksen en Wagenborg varen vrijdagochtend geen veerdiensten naar de Waddeneilanden wegens de verwachte hoge waterstand. Doeksen schrapt ook donderdag al veerdiensten naar Terschelling en Vlieland. Vrijdagochtend tussen half zeven en half twaalf vaart geen enkele veerboot. "De wind is niet zozeer het probleem als wel de hoge waterstand'', aldus directeur passagiersdiensten Germ van Langen van Rederij Wagenborg. Door het hoge water staan de veerdammen onder water. Daardoor kunnen de veerboten niet aan- of afmeren.

De Oosterscheldekring in Zeeland is donderdagavond gesloten. Het duurde ongeveer anderhalf uur voordat de Oosterscheldekering volledig was gesloten. Rijkswaterstaat verwacht om 01.40 uur de hoogste waterstand. "De weg blijft begaanbaar. Er wordt wel windkracht zeven verwacht, dan is het beter om niet met bijvoorbeeld auto's met caravans op de kering te rijden." De laatste sluiting van de Oosterscheldekering was op 8 februari 2004.

De storm op de Noordzee en de hoge waterstanden hebben voor grote ongerustheid gezorgd in Groot-Brittannië. De autoriteiten zeggen op het ergste voorbereid te zijn en sluiten evacuaties uit de kustgebieden niet uit. Een Britse overstromingsexpert heeft de autoriteiten gewaarschuwd actie te ondernemen omdat er anders 'een significant aantal doden kan vallen'.

Vooral mensen in bungalows vlak achter hoge zeeweringen moeten niet gaan slapen vannacht, aldus prof. Philip Green van het Britse Onderzoekscentrum voor Overstromingen. Wegens de storm op de Noordzee wordt de stormvloedkering in de Theems gesloten die de Britse hoofdstad Londen tegen hoogwater moet beschermen. Ook aan de Britse oostkust zijn maatregelen getroffen tegen mogelijke overstromingen.

De autoriteiten verwachten een waterstand tot drie meter boven het normale peil. Zij waarschuwden voor extreem gevaarlijke omstandigheden. Premier Brown heeft een speciale vergadering voorgezeten van het comité voor rampenbestrijding.
admin
admin nov 9 '07
Geen onnodige onrust?
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 9 '07
Nou ik heb voor de verandering gisteren het weerbericht gekeken.

En vooral 'het valt wel mee' 'geen gevaar' 'geen paniek' ..

Klinkt niet goed in mn oren...

Ik heb er geen goed gevoel bij, de stormen die eraan zitten te komen.
We wonen wat dat betreft erg ongunstig in flevoland. Ik hou er wel rekening mee dat het heftig gaat worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
Ik persoonlijk maak me helemaal geen zorgen. Nou zitten we ook wel iets hoger op de Utrechtste Heuvelrug, maar ik voel geen enkele bedrijging in het weer eerlijk gezegd.
liesanne
liesanne nov 9 '07
Het komt misschien omdat ik geen 'nieuwetijdskind' ben of omdat ik gewoon mijn 'boerenverstand'gebruik,maar ik ben nogal verbaasd over bovenstaande voorspelling en het maakte me nogal boos toen ik die las gisteravond. Er wordt nogal wat gezegd!!!(het is trouwens informatie die via via overgebracht lijkt)Het is voor mij de grootste onzin.....ik geloof niet in dergelijke voorspellingen,wat heeft het voor zin?
Het verbaast me eerlijk gezegd ook wel dat er niet echt kritisch op gereageerd wordt(ik ervaar dat in ieder geval niet).

groet Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '07
Kritisch reageren in welk opzicht? Ik heb de nieuwsberichten die de laatste tijd hierover gingen gepubliceerd, verder valt er niet echt kritisch over te zijn toch?

Waarom wordt je er boos om?
LPChip
LPChip nov 9 '07
 Origineel bericht van: NiMS
p.s. LPChip, ik heb het aan Kit verteld dat het op het nieuws was geweest ;).

Ja, maar ze had het van iemand anders dat het een orkaan gaat wezen, met de exacte datum erbij.

Overigens een berichtje naar Liesanne; als je het niet wil geloven, dan doe je dat toch niet. Het is puur bedoeld voor hen die er wel in geloven dat ze zich kunnen voorbereiden. En gezien de datum dichterbij komt, leek het me op z'n plaats om deze "extreme" gebeurtenis goed te kunnen volgen.
Mimi*
Mimi* nov 9 '07
In het Brabants Dagblad staat een stuk over de NASA en het Nederlands weer. Er is altijd al gezegt dat Nederland onder water gaat lopen. Volgens de NASA blijft er maar weinig over van Nederland. Zelfs Den-Bosch gaat onder water terwijl wij toch hoger zitten dan in het westen.

Er wordt tegenwoordig veel paniek gemaakt over het weer. Veel te vaak is er een weeralarm maar achter af valt het allemaal wel mee!
Dennis
Dennis nov 9 '07
Vaak wordt er wel is ten onrechte een weeralarm gegeven. Dat klopt. Maar wat als het deze keer niet zo is? Wat maakt het eigenlijk uit of dit klopt of niet? Ik ga voor het zekere en zal erop voorbereid zijn. Just to be sure.. Ik moet wel voetballen trouwens die dag haha. Zal wel afgelast worden.
ome willem
ome willem nov 9 '07
 Origineel bericht van: NiMS
Zandzakken voor de deur

Alaaf !!! Oeteldonk stroomt ech nie over !! ;)
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420