Loading...
nl

Wat zouden jullie doen?

Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 6 '07
Als je door een groepje + - 8 hangjongeren loopt en 1 ervan gooit eten tegen je aan??

Het was dit ik niet goed geaard was en me pas later eigenlijk bedacht wat ze hadden gedaan. Ik kook nog steeds van woede.

Ik weet wie het was, ze hangt hier vaker rond en de volgende keer als ze het weer probeert, laat ik het niet langs me heen gaan....
Delen:
Anne
Anne nov 6 '07
Heb je je afgevraagd waarom die gene dat doet bij jou??
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 6 '07
Ik ken haar verder helemaal niet, maar nu ik haar gezicht eens goed voor de geest heb gehaald, weet ik dat ze er vaker hangt.

Ik had daarna geen last van mn schouders ik was zo boos, Heb onderweg wel tig scenario's bedacht hoe ik haar terug kon pakken. Ik was in staat om me helemaal op haar uit te leven. Maar dat lost niets op.

Heb er thuis over gepraat wat zou mn mannetje doen als hem dat zou gebeuren. En die zou er op los rammen. Tsja zo voelde ik me eerlijk gezegd wel. En de volgende keer dat het weer gebeurd ben ik er op voorbereid.

Ik weet nu wel waar het probleem zit.. Ik 'eis' veel te weinig ruimte voor mezelf. Ik heb een kleine houding, gebogen schouders loop vaak voorover gebogen... Ik loop liever een gangpad om dan aan iemand te vragen 'mag ik er even langs'.

Krijg wat.. Ik heb ruimte nodig en die krijg ik ook...

Heb vanmiddag een paar oefeningen gedaan om beter en sneller te aarden. Weer een mooie mantra gemaakt. 'Ik heb ruimte nodig en de wereld is groot genoeg'.

Ik sta nu meer in tai-chi houding. iets gebogen knieën rug recht voeten wat breder dan normaal *voor mij dan he ;)* Goed diep doorademen. En het werkt. Ik beweeg bewuster probeer wat minder heen en weer te lopen maar beweeg wat vaker 'op m'n plek' door m'n evenwicht te verplaatsen... En doordat m'n rug recht is, praat ik ook ineens een stuk HARDER hahaha De kids luisteren nu meteen, ze horen me duidelijk en ik ben bewuster bezig met wat ik precies doe. M'n reactievermogen is sneller, ik knoei minder...

Maar of ik ook zo kan lopen.. Ik voel me er wel lekker bij... Toch maar eens proberen.

En ik heb als ik goed sta geen last van m'n rug en schouders.
Dat wil al heel wat zeggen :D
Anne
Anne nov 6 '07
Ik weet nu wel waar het probleem zit.. Ik 'eis' veel te weinig ruimte voor mezelf. Ik heb een kleine houding, gebogen schouders loop vaak voorover gebogen... Ik loop liever een gangpad om dan aan iemand te vragen 'mag ik er even langs'''''''''''''''''

Dit denk ik ook evelyn mensen voelen mensen automatisch aan daarom kunnen ze een hekel aan sommige mensen hebben ookal weten zie niet waarom. Meestal is die hekel omdat ze voelen dat die andere weinig voorstelt soort van zwak is en dat hun sterker zijn dan die ander daarom pesten kinderen elkaar ook.
Je kan dit alleen maar voorkomen als je echt van jezelf houd en jezelf sterk voelt. Dan gaat niemand je meer lastig vallen.

Zowiezo denk ik niet dat het veel helpt als je erop los ramt ze vinden dit alleen maar leuk.
Je moet jezelf sterk maken en van jezelf houden :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 6 '07
Nou er op los rammen is zo ongeveer het enigste wat ze hier begrijpen.

't is hier 's avonds net de Bijlmer als je aan de verkeerde kant van de weg bent. Geschreeuw, veel hangjeugd, wietzakjes op straat enz enz.

Wij zitten dan wel rustig, maar wel dichtbij het centrumpje.
Waar ze vooral hangen rond de supermarkt.

Tsja en daar moet ik toch elke dag een keer heen en daar loop ik ook langs om naar de bus te gaan.

Fysiek geweld vind ik niet nodig, maar als hun beginnen, hou ik me niet meer in. Wie niet luisteren wil moet maar ervaren
admin
admin nov 6 '07
Ik snap je heeelemaal Evelyn, je vergeet alleen 1 ding.
Op het moment dat je er op los ramt ben je hetzelfde als zij.
Wat je uitstraalt krijg je terug, voor je het weet vallen ze je nog meer lastig.
Probeer het eens anders, steek een kaarsje aan voor dat meisje en zet haar in het licht, liefdevol licht. Probeer (als je dat kunt) dit meerdere malen te herhalen.

Ook ik ben vaak in die boosheid getrapt en heb gereageerd vanuit pure boosheid. In mijn ervaring krijg je het onherroepelijk terug gekaatst.

Het is maar een idee.. :)

liefs,
Debiorah
Debiorah nov 6 '07
 Quote:
Ik weet nu wel waar het probleem zit.. Ik 'eis' veel te weinig ruimte voor mezelf. Ik heb een kleine houding, gebogen schouders loop vaak voorover gebogen... Ik loop liever een gangpad om dan aan iemand te vragen 'mag ik er even langs'.
Krijg wat.. Ik heb ruimte nodig en die krijg ik ook...

Ik zie hier toch een positieve ontdekking in een niet zo positieve situatie. :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 7 '07
Wel maf, sinds ik gisteren zo boos ben geweest. Had ik 's middags minder spierpijn, gisteravond kon ik me nauwelijks bewegen. Flinke pijnstiller gehad, heerlijk geslapen. Pijn is nu een stuk minder.

Alleen krijg ik er rare dingen bij :SAls ik te snel beweeg krijg ik rillingen door m'n lijf, van onder naar boven stroom en dan word alles zwart wit gespikkeld voor mn ogen en daarna is de pijn weer een beetje minder. Nog nooit meegemaakt.... Maar als het werkt... :P
liesanne
liesanne nov 8 '07
erg mooi!! (Karin) die van dat kaarsje en het liefdevol licht...
maar toch even een vraag:wat doe je met je boosheid?

gr Liesanne
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 8 '07
weg ademen.
Even aarden met mantra en duidelijk m'n doel voor ogen halen.

maar 't is niet meer alleen boosheid, maar ook een stukje onzekerheid. 'kan ik er de volgende keer wel mee omgaan''kom ik ze weer tegen? en dan..'
admin
admin nov 8 '07
De boosheid laat ik los, het heeft geen enkele zin om die vast te houden en de enige die er last van heeft ben ik dus waarom vasthouden?
Het klinkt makkelijk maar daar heb ik wel heeeeeel lang op moeten oefenen.
Zodra je vanuit je innerlijke zelf en níet vanuit je ego naar die boosheid kunt kijken smelt ze meestal weg als sneeuw voor de zon imho.
Ayasha
Ayasha nov 8 '07
 Origineel bericht van: Karin
Ik snap je heeelemaal Evelyn, je vergeet alleen 1 ding.
Op het moment dat je er op los ramt ben je hetzelfde als zij.
Wat je uitstraalt krijg je terug, voor je het weet vallen ze je nog meer lastig.
Probeer het eens anders, steek een kaarsje aan voor dat meisje en zet haar in het licht, liefdevol licht. Probeer (als je dat kunt) dit meerdere malen te herhalen.

Ook ik ben vaak in die boosheid getrapt en heb gereageerd vanuit pure boosheid. In mijn ervaring krijg je het onherroepelijk terug gekaatst.

Het is maar een idee.. :)

liefs,

Ik ben het met je eens maar ook weer niet. Ik vind niet dat je er zomaar op kan losrammen. Maar dingen die herhaaldelijk gebeuren en die niet meer op te lossen zijn met woorden...Als je een schreeuwlelijk hebt die niet wil luisteren en je geeft het persoontje in kwestie een klap. Dan zijn ze vaak vrijwel meteen nuchter en ineens wel bereid om te luisteren. Maar dan wel als het ECHT meer dan eens over de grens ging en ze ECHT niet wilde luisteren. Je kan wel gaan wachten tot je goedheid terug straalt maar om nu over je heen te laten denderen...
Anne
Anne nov 8 '07
Evelyn je vraagt van wat wij zouden doen...dat is het onderwerp.

Ik zou als ik jou was jezelf sterk maken jezelf een beetje veranderen in opzicht hoe je gezien word door andere. Door jezelf sterker te maken geef je ook een sterkere uitdrukking tegenover mensen. Dan vinden ze het niet meer interessant om je te pesten.....
Denk daar is over na zo los je het op zonder er op los te rammen en heb je er zelf veel meer aan.

Groetjes aNNe
dragon
dragon nov 8 '07
wat zou ik doen (nadat ik heb gefantaseerd hoe ik die persoon op wel 1000 verschillende manieren in stukjes breek, terechtwijs, uitscheld, etc. dat moet ik eerlijk toegeven....)

Gewoon mijn lievelingsmuziek opzetten, blij zijn met mijzelf, het rot vinden voor die persoon dat diegene denkt zich zo te moeten uiten en lekker heelijk genieten van de muziek, aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh.

Muziek is mijn medicijn, daar kan helemaal niets tegenop.

Jij hebt vast ook een medicijn, gebruik hem!
proost
proost dec 4 '07
Een paar jaar geleden klierden een stel hangjogeren door modder tegen mijn ramen te gooien. Ik werd eerst boos, maar dan moest ik de achtervolging inzetten. Ik opende mijn raam en zei:"Nog één keer en ik gooi terug." Prompt kwam er iets, ik bekogelde ze met een handvol pepernoten. Ze waren compleet verrast. Eén belhamel wilde doorgaan, maar de rest wilde meer pepernoten. Daarna nooit meer last gehad. Compleet ontwapend. Om je vijanden lief te hebben moet je soms vindingrijk zijn. Wijsheid gewenst.
dragon
dragon dec 5 '07
Haha, leuk Proost!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy