Loading...
nl

poesje

inneke
inneke nov 4 '07
Lap, weer een kat die me komt vragen voor haar te zorgen...

Anderhalf jaar geleden sprak ik mijn wens uit om een (of twee of drie) poezen te hebben. Mijn wens werd direct verhoord want nog geen week later spoelde er een kater aan in de garage/koertje van ons appartement. De kater was doodsbang, getraumatiseerd en sliep onder de motorkap van een auto. we merkten dat hij niet weg kon en begonnen haar eten te geven. Na een paar dagen durfde hij heel stilletjes dichterbij komen als we nog in de buurt waren. Weer wat later hebben we hem binnengelokt...We hebben een trui van mij in de zetel gelegd. De volgende morgen ging mijn wekker af en wie stond daar aan mijn bed...Poesje Bobbel! :-)
Hij werd m'n dikke vriendje. Mijn vriend mocht er ook zijn, maar hij verkoos duidelijk vrouwen!
Probleem nummer 1 was dad hij doodsbang was van bezoek en alles onderscheet.
Probleem nummer 2 was dat we geen poezen mochten houden van de huisbazin. (die boven ons woonde). Ze had ook wel gelijk, want op een appartement waar een kat niet buitenkan is dat toch niet zo fris...
We hebben een ander baasje gevonden. Met heel veel moeite (en geweld van de kater) hebben we haar in een mand kunnen stoppen. 't Is te zeggen, in twee keer. De eerste keer bleef de kater bij ons en stond mijn arm vol bloederige krassen. De tweede keer heeft Giorgo de klus alleen mogen klaren. Ik kon het niet aanzien...We voelden ons zo schuldig omdat poesje Bobbel duidelijk niemand vertrouwde buiten ons.

En nu zitten we dus op een ander appartement, in een ander stadje. We mogen weer geen huisdieren houden en we wonen op de derde verdieping. Weer verlangde ik naar een kat (of twee of drie) als huisdier en patat...weer eentje aangespoeld in het veld naast ons. We zijn haar uiteindelijk eten beginnen geven want ze is zo mager en hebben haar baasje gezocht...en direct gevonden in onze straat. Baasje zegt dat poesje niet gepakt wil worden en altijd wegloopt. (zou ik ook doen, zo stinken dat dat daar in hun appartementsblok doet;-) Baasje zegt dat ze haar man wel eens zal sturen!!! Maar poesje blijft zitten, man komt niet en wij blijven haar voeden en aaien tot we erbij neervallen.
En nu maken we ons dus zorgen om dat poesje, met een baasje waar ze niet bij wil zijn. En de winter voor de deur...
Mijn verantwoordelijkheidsgevoel en plichtsbesef (we mogen geen huisdieren houden) zijn een welles-nietesspelletje aan het spelen. Wat komen die poezen mij vertellen? :-)

Moest het even kwijt. Als je tot hier bent geraakt, bedankt voor het lezen!
Delen:
admin
admin nov 4 '07

Indiaanse totemdieren:

De Kat

Katten voelen zich na het invallen van de duisternis in hun element. Het donker is de wereld van angsten en de dingen die de mens niet wil en kan zien. De kat is daardoor met magie en mysterie geassocieerd geraakt. Feitelijk echter hebben katten gewoon meer staafjes in hun netvlies, waardoor ze goed in het donker kunnen zien.
Maar, of het nu om een kat in het wild gaat of om een huisdier, altijd mag je magie en mysterie verwachten als een kat je opzoekt

http://youareforever.punt.nl/?a=2006-11
inneke
inneke nov 4 '07
Ja, die link heb ik zelf ook al gelegd.
Maar ik blijf zitten met het me aangesproken voelen om voor dat beestje te zorgen....
Ga eens kijken hoe ze het stelt.
Debiorah
Debiorah nov 4 '07
Ik weet niet wat de poes je komt vertellen, de uitleg van Karin klinkt goed. Toch wilde ik het even zeggen dat ik het wel superlief van je vind om je zo om een poesje te bekommeren!
admin
admin nov 5 '07
Dat vind ik ook!
Jammer dat je hem niet mag houden.
dragon
dragon nov 5 '07
oh wat lastig zeg!
Het poesje wil duidelijk bij jou zijn en het kan eigenlijk niet, maar hoe leg je dat een kat uit?
Gewoon houden, is mijn eerste reactie. Maar als er nou iemand komt om te zeggen dat de poes de deur uit moet, wat als het baasje toch komt..... En hoe langer je het beestje hebt gehad, hoe pijnlijker een afscheid zal zijn.
Geen idee wat de poesjes je willen zeggen, ik kan er alleen maar naar raden, maar of dat je verder helpt.....
Mijn hersenen beginnen helemaal te kraken als ik er aan denk.
Toch maar gewoon bij je houden; dat is wat ik zou doen!
inneke
inneke nov 5 '07
We mogen ons er om ontfermen van het baasje! Maar....denk niet dat onze huisbaas dat leuk gaat vinden.
En...we wonden op een klein appartement, met balkon. Maar poes kan niet echt weg. Dat is geen ideale omgeving voor een kat!!!
We gaan even rondvragen of er liefhebbers zijn en anders gaan we misschien toch proberen haar bij ons te nemen.
inneke
inneke nov 5 '07
Dankjewel voor het meeleven trouwens!
admin
admin nov 5 '07
Cool! Ze heeft in ieder geval weer onderdak en liefhebbende mensen om haar heen. Lief van jullie Inneke.
dragon
dragon nov 5 '07
o wat goed zeg!
admin
admin nov 5 '07
Bereid je maar vast voor Inneke....
LOLOLOL

http://nl.youtube.com/watch?v=PC4HhI0bK4c
Debiorah
Debiorah nov 5 '07
Ooh zo lief! :)
En ja de huisbaas is wel lastig maar ik weet dat als een kat een goed plekje heeft ook al is er alleen maar een balkon dan kan een kat er wel aan wennen. Mits je een kattebak aanschaft natuurlijk. ;)
admin
admin nov 7 '07
Voor alle kattenliefhebbers...be afraid ....be very afraid....lol

http://nl.youtube.com/watch?v=GrMYBWsfDnw
Debiorah
Debiorah nov 7 '07
hahah prachtig! Vind het echt alleen maar leuk, heb altijd zo'n lol om die gekke katten. :D
inneke
inneke nov 7 '07
Slik...that's the way I like them!
dragon
dragon nov 7 '07
wat een heerlijke eigenwijze boefjes...katjes rule!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki