Loading...
nl

Artsen kunnen buitenlichamelijke ervaring opwekken

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '07
Antwerpse artsen hebben voor het eerst hersendelen in beeld gebracht die zorgen voor de zeldzame 'out-of-body experience': het gevoel dat je naast je eigen lichaam zweeft.

De ontdekking gebeurde toevallig. Een 63-jarige man had een hersenimplantaat gekregen tegen oorsuizen. Maar steeds wanneer het implantaat bepaalde elektrische schokjes gaf, had de man het gevoel een halve meter links achter zijn eigen lichaam te zweven. De ervaring duurde steeds 15 tot 21 seconden. Artsen zagen met hersenscans dan een buitengewone activiteit in twee hersenzones.

Normaal melden patiënten met epilepsie of migraine meldden soms een out-of-body ervaring. Wetenschappers vermoeden dat de buitenlichamelijke gewaarwording ontstaat wanneer hersenen de tastzin, gezichtsvermogen en evenwichtszin niet meer kunnen integreren.

„De vaststellingen van het Belgische team zijn van belang om te begrijpen wat er in onze hersenen gebeurt tijdens out-of-body ervaringen”, stelde het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) zaterdag. „Tevens helpen de vaststellingen om verder inzicht te verwerven in de wijze waarop onze hersenen in staat zijn om onze zelfperceptie te creëren.”

Het onderzoek van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) verscheen deze week in vakblad The New England Journal of Medicine.
Delen:
Anne
Anne nov 4 '07
Interessant :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 4 '07
Telepathie is ook wetenschappelijk bewezen.

Zouden ze alles willen verklaren?
ome willem
ome willem nov 5 '07
Het moet allemaal niet gekker worden..
Bewust stroomschokjes via een chip.

Tuurlijk schrikt je ziel en gaat ff buiten kijken wat er aan de hand is :/
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 5 '07
Maar een pacemaker werkt toch ook met stroom stootjes?

zoude deze mensen dan ook out of body ervaringen hebben?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '07
Een pacemaker is aangesloten op het hart, en niet op de hersenen. Deze mensen hebben dus geen OBE's.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 5 '07
ah oke, maar zouden ze dan wel problemen kunnen krijgen met hun hartchakra? ivm energie enz?

*ik wil graag alles weten*
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '07
Ik heb echt geen idee :)goeie vraag.
Debiorah
Debiorah nov 5 '07
Kom ik weer met mn happinez :)daar staat namelijk een interresant artikel over de relatie van het hart en de hersenen. Dit gaat niet zozeer over OBE's maar houd denk ik wel verband met dit topic en de vraag van evelyn. In het artikel hebben ze onderzoek gedaan naar mensen met een donorhart, veel van deze mensen ervaren vreemde oneigen dingen sinds ze het hart hebben gekregen. Ook hebben onderzoeken uitgewezen dat het hart reageerd op nare plaatjes of woorden nog voor dat deze aan de testpersonen werd getoond. Dus het hart reageerd eerder dan de hersenen in dit onderzoek. De onderzoekers gaan ervan uit dat wij als mens ook geheugen in onze lichaamscellen hebben.
dragon
dragon nov 5 '07
wow, wat interessant allemaal!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 5 '07
Dat is ook een reden waarom ik geen organen wil ontvangen Je hoort en leest er meer verhalen over.. Ben je heks, onderga je een transplantatie krijg je een hart van een heel ander soort mens... Als het invloed heeft, dan zou je daar best wat problemen mee kunnen krijgen. Nee ik ben blij met m'n lijf en als het op is, is het op. Ik wil ook geen bloed ontvangen.

Maar ik ben overigens wel donor. Ik heb alleen de keuze overgelaten aan m'n man. Ze mogen veel hebben behalve huid en hart en hoornvliezen. M'n ogen hebben alles gezien, m'n huid gevoeld en ik heb geleefd met m'n hart. De rest mogen ze hebben.

Maarrrr we gaan offtopic.

Zou dat niet gelden voor alle transplantaties? Elk orgaan heeft natuurlijk zijn eigen DNA en energie. Of is een hart alleen ene veroorzaker van oneigen dingen? En maakt het dan nog meer verschil uit als van man naar vrouw of van man naar man (of andersom) gedoneerd word?
ome willem
ome willem nov 5 '07
Ik heb er ook iets over meegekregen in een of andere docu..
Welke moet ik weer ff opzoeken, weet de naam niet meer. Maar wat ik heb onthouden is dat bij transplantatie s de ziel van de het lichaam waar de donatie van komt vernbonden blieft op het aardse met het lichaam wat de "onderdelen" ontvangt..
inneke
inneke nov 6 '07
Artikel van Koenraad Rau, http://www.verbodengeheimen.com

Recent verscheen er in het nieuws iets over een Antwerpse arts die meent een methode tehebben gevonden om buitenlichamelijkeervaringen op te wekken. Deze man behandelt patiënten tegen oorsuizingen.Een patiënt kreeg tijdens een behandeling, waarbijelektroden op een bepaalde gebied achter de orenop de hersenen worden geplaatst, het gevoel een halve meter buiten en achter zijn lichaam te zijn. Vervolgens blijkt dat bij herhaling te kunnen worden opgeroepen en komt er wat aandacht voorin de media. De arts verkondigt zelfs zonderblozen dat hij de ziel kan loskopelen van het fysiek lichaam. Een wel erg vergaande conclusie die blijkgeeft van een enorm gebrek aan inzicht op vlak van functioneren van de hersenen ofhet bewustzijn. Ik raad de man aan teblijven bij zijn specialiteit: oren die suizen en geen dingen te zeggen overzaken die te ver buiten zijn vakgebied liggen. Een basiskennis neurologie volstaat om teweten dat het oor ook evenwichtsorganen bevat.Het lijkt mij voor de hand te liggen om dan nate gaan of men niet iets heeft gestimuleerdin de hersenen dat verband houdt met ruimtelijke ervaringen. Er is immers een groot verschil tusseneen buitenlichamelijke ervaring, waarmen in onderzoek bijvoorbeeld mensen verborgen voorwerpen kon laten beschrijvendie ze zeker niet fysiek konden waarnemen,en anderzijds de ervaring waar men het gevoelheeft zich buiten het lichaam te bevinden.Een 'ervaring van zich te bevinden buitenhet lichaam' is iets op het vlak van perceptieen kan niet worden gelijkgesteld met een'zich buiten het lichaam bevinden'. In 2002 deed een zekere Blake onderzoek waarbij een gebied achter in de rechterhersenhelft werd gestimuleerd. Dit zorgde voor een hallucinatie, een stoornisin de werking van het evenwichtsorgaan,die uiteindelijk tot een gevoel vanbuitenlichamelijke ervaring leidde. Niet zo verbazingwekkend daar het gaat omeen gebied in de hersenen dat verantwoordelijkis voor de waarneming van het eigen lichaam.Als de werking van deze functie wordt verstoordzorgt dat o.m. voor fouten in de waarnemingvan de lichaamspositie. De Antwerpse arts wil dus een verstoringin het functioneren van ons organisme doendoorgaan als een hogere spirituele ontwikkeling

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki