Loading...
nl

Levenshandleiding

Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 3 '07


Toen je geboren werd kreeg je geen handleiding,deze regels maken misschien dat je het wat beter begrijpt.

1. Toen je geboren werd kreeg je een lichaam, je kan ervan houden of het haten, het is het lichaam waar je het je hele leven mee zult moeten doen.

2. Je zult je hele leven door lessen leren, je bent ingeschreven bij een fulltime opleiding "leven op aarde".
Ieder persoon of ieder incident in je leven is een universele les.

3. Er zijn geen fouten , alleen lessen. Groei wordt bewerkstelligd door experimenteren. Falen is net zo goed onderdeel daarvan als succes.

4. Een les zal zich blijven herhalen in verschillende vormen tot je ervan geleerd hebt. Dan kun je door naar de volgende les.

5. Naarmate je de makkelijke lessen minder snel door hebt zullen ze steeds moeilijker worden. Problemen die van buitenaf op je afkomen zijn een reflectie van je innerlijke staat. Pijn is een manier van het universum om je aandacht te trekken en je te wijzen op een innerlijk probleem. Als je je innerlijk zuivert verander je de wereld om je heen mee

6. Je zult het weten wanneer je een les hebt geleerd. Je reacties veranderen. wijsheid is oefening, een beetje van iets, is meer dan veel van niets.

7. Er is geen plaats beter dan het hier en nu, als je Daar wilt zijn en je bent Daar, dan wordt Daar hier, en verschijnt er weer een ander Daar.

8 Mensen om je heen zijn slechts spiegels. Je kunt niet iets haten of liefhebben in de ander tenzij het iets reflecteert in jezelf dat je haat of lief hebt.

9. Het leven invullen is aan jezelf. Het leven biedt je slechts het doek, het is aan jou om het schilderij erop te maken. Wees de baas over jezelf anders is een ander het.

10 Het leven voorziet je altijd van datgene wat je wilt. Als je je afvraagt wat je wilt , kijk dan naar wat je hebt, op een onbewust niveau zorgt de kosmos ervoor dat jij krijgt waar je om vraagt. dat geld voor alles , energieën, mensen, er zijn geen slachtoffers alleen studenten.

11. Er is geen goed of fout, alleen consequenties. Moraliseren helpt niet, het bevestigd slechts patronen, doe gewoon je best.

12. De antwoorden zitten in jezelf, je weet meer dan je gelezen, geleerd of gehoord hebt, luister maar naar je innerlijke stem.

13. Je zult dit allemaal vergeten

14. Je kunt het je herinneren als je wilt en wanneer je wilt
Delen:
Anne
Anne nov 3 '07
Heb het gelezen :)
Ik weet ook dat iedereen hier is met een doel. Je leert ervan door dingen die je meemaakt en je maakt ze niet voor niets mee.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 3 '07
Ik gebruik dit dus als gebruiksaanwijzing.

k berust me zoveel mogelijk op de regels, t geeft me rust, helpt me relativeren, kijken naar mezelf en bepalen wat ik wil en echt nodig heb.

In mijn BOS staat ie gepersonaliseerd. ipv je ik, de werkwoorden aangepast.

Zo als ie hier staat heb ik hem gevonden op internet, ik vind hem in deze stijl belerend. In mijn personaliseren ervan heb ik het voor mezelf geschreven ik lees mezelf 'de les'. Ik vind dat prettiger :S
Ayasha
Ayasha nov 3 '07
vind regels voor het leven een beetje onzinnig. Ieder ervaart het leven anders. Ook het feit dat hier beweert wordt dat elke fout een les is. Niet mee eens, sommige fouten zijn gewoon fouten. En die mag je maken als mens. Dat je krijgt wat je wil? Vermoed dat mensen die verkracht worden, of wiens geliefden vermoord worden je niet dankbaar gaan zijn om die regel. Vermoed evemin dat die wilden dat dat gebeurde. Ook het universum maakt fouten, hier lijkt er vanuit te worden gegaan dat dat niet kan. Maar ook zij maken fouten, als ze dat niet deden hadden we sowieso niet met het probleem gezeten dat de wereld zou moeten veranderen ;)
Debiorah
Debiorah nov 3 '07
 Quote:
Dat je krijgt wat je wil? Vermoed dat mensen die verkracht worden, of wiens geliefden vermoord worden je niet dankbaar gaan zijn om die regel. Vermoed evemin dat die wilden dat dat gebeurde.
Ik geloof dat dit anders bedoeld is. Verkracht worden is inderdaad niet iets wat je wilt, daar voorziet het universum niet in, dat is een daad van de mens. Wanneer de dader hiervan zich ook aan deze regels gehouden had en erop vertrouwd had dat hij/zij kreeg wat hij wilde, had hij het niet genomen. Ik ben zelf misbruikt en ervaar wat jij hierboven noemt niet hetzelfde als jij. Ik kan me goed vinden in de regels en geloof dat het universum toch echt geen fouten maakt maar de mensen. Fouten zijn om te leren en helaas is dat niet altijd leuk, toch zijn ze even belangrijk want er is geen succes zonder fouten. Dat is dan mijn visie ;)
inneke
inneke nov 3 '07
Ik ken de tekst.
Als het een leidraad en hulpmiddel kan zijn voor je,dan is dat prachtig!
Zelf vind ik dat de tekst wel zinnige dingen zegt, maar inderdaad belerend en...ik treed Kath bij: Hoe goedbedoeld sommige ideeën en 'levenswijsheden' ook zijn, er zit vaak waarheid in, maar het is maar een stukje van het verhaal...kortzichtig en zelfs onrespectvol tov de volheid van het leven.

Mijn kleine neefje van 3 jaar kreeg 1,5 jaar geleden kanker. Hij is nu stabiel (kanker verdwenen?), maar was er bijna niet meer. Ik kreeg toen ze hem bijna opgegeven hadden ook adviezen over alternatieve therapieën en de boodschap dat 'mensen er zelf voor kiezen om ziek te worden...'. Ik had die mensen hun kop kunnen inslaan! ;-)
Ik geloof ook dat onze ziel kiest om hier op aarde te komen om iets te leren, maar soms heb je daar geen boodschap aan. Dan ervaar je onrecht en ben je boos en verdrietig. Dan is dat wat er is...de lessen trekken we er later pas uit, als we verder gegaan zijn. Maar het is heel aanmatigend als mensen, goedbedoeld, zeggen dat je krijgt waar je om gevraagd hebt...In dit geval zeker omdat het om een kind gaat. Ik heb altijd het gevoel gehad dat hij ons iets kwam vertellen, iets kwam duidelijk maken. Ik was klaar om afscheid te nemen van hem, maar de stelligheid waarmee sommige mensen proberen te 'helpen' is te gek voor woorden.
Tegenover het mysterie van het leven staan we uiteindelijk met onze mond vol tanden. En dat is goed zo.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 3 '07
 Origineel bericht van: Debiorah
 Quote:
Dat je krijgt wat je wil? Vermoed dat mensen die verkracht worden, of wiens geliefden vermoord worden je niet dankbaar gaan zijn om die regel. Vermoed evemin dat die wilden dat dat gebeurde.
Ik geloof dat dit anders bedoeld is. Verkracht worden is inderdaad niet iets wat je wilt, daar voorziet het universum niet in, dat is een daad van de mens. Wanneer de dader hiervan zich ook aan deze regels gehouden had en erop vertrouwd had dat hij/zij kreeg wat hij wilde, had hij het niet genomen. Ik ben zelf misbruikt en ervaar wat jij hierboven noemt niet hetzelfde als jij. Ik kan me goed vinden in de regels en geloof dat het universum toch echt geen fouten maakt maar de mensen. Fouten zijn om te leren en helaas is dat niet altijd leuk, toch zijn ze even belangrijk want er is geen succes zonder fouten. Dat is dan mijn visie ;)


Ik weet niet of je m'n levensverhaal hebt gelezen maar ook ik ben (meerdere keren) misbruikt, door verschillende personen. En ik ervaar die regel ook niet zo. Ik ervaar hetzelfde als Debiorah. Het leven voorziet mij in wat ik wil, op basis wat ik écht nodig heb. Voorbeeldje, ik wilde heel graag m'n rijbewijs halen, dat heb ik tot dit jaar volgehouden. Ik heb 3 jaar lang geen ander vervoersmiddel gehad dan het O.V of lopend. geen fiets, geen rijbewijs... Tot ik in april dit jaar een fiets kreeg, met zitje en al. Ik ben echt superzuinig op m'n fiets, dat is mijn maatje we hebben in die korte tijd veel bereikt. Ik heb een hele tijd niet meer aan m'n rijbewijs gedacht, is ook helemaal niet mogelijk dat ik die binnen korte tijd ga halen. Veel te duur, auto is te duur, en we hebben hem ook niet nodig. Tot we vorige week een oud scootertje kregen, een klusding, maar een mooie onder al die krassen enz. Begon erover na te denken beetje fantaseren en besloten dat ik in januari als alle dure dagen voor bij zijn m'n brommercertificaat ga halen. 't past beter bij me, ik heb al eens rijlessen gehad en ik heb daar geen 'feeling'

Ik ben al sinds m'n 18e zo gefixeerd geweest op dat rijbewijs. dat ik met m'n fiets geen genoegen nam, mijn fiets is toen gestolen en ik had geen geld voor een nieuwe, en nog steeds dramde ik over een rijbewijs. Toen ik een vervoersmiddel kreeg was het een fiets en ik ben nog nooit zo blij geweest. Dat ik nu eigenlijk niet eens meer een auto wil. en liever een brommercertificaat haal.

Ik denk dat als mijn fiets niet was gestolen, ik nog steeds bezig was met een rijbewijs, dat ik de *voor mij* betere alternatieven helemaal niet zag.
admin
admin nov 3 '07
Ik ga met jullie mee Deborah en Evelyn, hoewel ik heel goed snap dat jullie (kath en Inneke) dat niet zo voelen.
Ik geloof namelijk wel dat je er voor kiest, hoe ongelofelijk krom en oneerlijk dingen soms ook lijken.
Lena
Lena nov 3 '07
hoi Inneke

Als het kinderen betreft snap ik ook de zinsgeving er niet van, ik vind het ook heel onrechtvaardig zowel voor het kind als voor de ouders.Wij hebben ongeveer het zelfde meegemaakt, dit neefje is op 3 jarige leeftijd overleden, terwijl ik in de tussen tijd 2 gezond kinderen kreeg.ik heb echt proberen om na te denken, en het is zoals je zegt:Tegenover het mysterie van het leven staan we uiteindelijk met onze mond vol tanden. En dat is goed zo.
Debiorah
Debiorah nov 3 '07
Ik denk dat we hier ook te maken hebben met het verschil tussen het ego en de ziel. De zielekeuzes zijn niet altijd/vrijwel nooit de keuze van het ego. Als mens met ego zeg ik ook dat de voorbeelden van ineke en kath onrechtvaardig zijn. Ik voel dat absoluut wel! Maar als ik terug ga naar de kern, onze ziel dan krijgen deze voorbeelden de vorm van lessen die geleerd moeten worden. Misschien daarom ook de verschillen, omdat we uit een ander standpunt redeneren?
Lena
Lena nov 3 '07
Ik probeer je te volgen maar wel moeilijk nog voor me.
Je bedoeld dat je ziel ongeacht of het kind dat is of de ouders ze allebei deze levensles krijgen?
Debiorah
Debiorah nov 3 '07
Ja in principe wel als je er ook vanuit gaat dat je niet toevallig als kind bij ouders terecht komt. Dat je ziel deze weg kiest te gaan. Dus dat alles voorbestemd is. Het is ook moeilijk voor het ego om te leven met de ziel en andersom. Want het ego wil niet graag weten dat de ziel boven het ego staat en eigenlijk maar een middel is.
Ik weet niet hoezeer jij hier iets mee hebt natuurlijk. :)
Lena
Lena nov 3 '07
Toch heb je in mijn ogen dan wel pech, dat je die weg moet gaan.
Maar ik geloof wel dat je ziel niet verloren gaat en verder leeft na de dood, waarom ik dit denk geen flauw idee :D!
het blijft een gevoel.
Wat ik hier mee heb ??? Je bedoeld waarschijnlijk het boven-natuurlijke??
Lastig hoor, ieder mens in van nature nieuwsgierig denk ik, veel nadenken doe ik ook maar wordt soms niets wijzer, maar door hier op merudi te zijn en veel te lezen vind ik pretig.
Ik ben een gewoon mens zonder gave,s ;)
Debiorah
Debiorah nov 3 '07
 Quote:
Ik ben een gewoon mens zonder gave,s

Onmogelijk iedereen beschikt over gaves, misschien niet allemaal even zichtbaar maar ze zijn er wel. Zo heb jij de gave om open te staan voor het onbekende!
inneke
inneke nov 3 '07
Ik volg je helemaal Debiorah. Ivm ziel-ego en de zielekeuze. Zo heb ik de ziekte en naderende dood van mijn neefje ook beleefd. In het grote kader zie ik het ook zo, waar ik het moeilijk mee heb is dat die 'wijsheid' soms opgedrongen wordt op momenten dat je daar als persoon even niets aan hebt. Soms heb je pijn, verdriet...wil je ego niet loslaten...en dat proces mag er zijn en moet gerespecteerd worden. Anders verdring je het en wordt al die 'wijsheid' een dogma.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat mensen met intense pijn, verdriet, boosheid, gevoelens van onmacht die gevoelens mogen en moeten beleven...de loutering volgt dan vanzelf.

Of zoiets ;-)
Lena
Lena nov 8 '07
Mischien heb ik er wel altijd moeite meegehad, en ook wel eens bang voor dat onbekende.Maar steeds blijft het duidelijk van binnen dat er meer is dan dat ik weet. OP dit moment probeer ik maar mee te gaan met de stroom. Maar vaak voel ik me als Don Quichot, vechtend tegen de windmolens.Vaak wil ik alles begrijpen en zo werkt het nou eenmaal niet, ben toch beperkt met het vermogen wat ik bezit ;)
Maar wel wel lief dat je me dat geeft!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 3 '07
 Origineel bericht van: inneke
Ik volg je helemaal Debiorah. Ivm ziel-ego en de zielekeuze. Zo heb ik de ziekte en naderende dood van mijn neefje ook beleefd. In het grote kader zie ik het ook zo, waar ik het moeilijk mee heb is dat die 'wijsheid' soms opgedrongen wordt op momenten dat je daar als persoon even niets aan hebt. Soms heb je pijn, verdriet...wil je ego niet loslaten...en dat proces mag er zijn en moet gerespecteerd worden. Anders verdring je het en wordt al die 'wijsheid' een dogma.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat mensen met intense pijn, verdriet, boosheid, gevoelens van onmacht die gevoelens mogen en moeten beleven...de loutering volgt dan vanzelf.

Of zoiets ;-)


Ik heb er eens over nagedacht, wat je schreef. En ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Dat het een Dogma word op zo'n moment. En dat is het moment dat je de regels allemaal vergeet. Regel 13.

Ik ben mijn regels in april vergeten. Toen mijn dochtertje van 4 thuis vertelde dat er een jongetje aan haar plasser heeft gezeten. Dat het pijn deed. En inderdaad het was helemaal rood. Ik ging helemaal door het lint. Ben naar school gerend ongeveer en kon de stagiare wel wat aandoen toen ze zei dat de juf al naar huis was. Uiteindelijk is het na de eerste melding nog 2x gebeurd en heeft ze daar nu therapie voor. De school deed er niets aan de politie mocht niets doen omdat ze te jong waren. Toen kwam het intense gevoel van machteloosheid, verdriet, frustratie, woede. Ik ben mijn regels heel lang vergeten, ik heb ze net pas weer terug. En soms vergeet ik ze nog wel eens, vooral regel 1, ik heb een haat liefde verhouding met mijn lijf..

Maar soms herinner je je ze weer en helpen ze je toch weer een handje. Ik vind het ook makkelijker om alle regels los van elkaar te zien. t hoeft niet allemaal tegelijk, dat is ook onmenselijk. Maar het is wel een mooi streven om je aan zoveel mogelijk regels te houden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki