Loading...
nl

solliciteren

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '08
Hey van harte Lena! Leuk dat je een update in dit oude topic geeft smile. Ik wens je veel plezier in je nieuwe baan.
Lena
Lena okt 22 '08

thanks nims,
was het ook een beetje loa? wink
ik voel me wel heel gesteund.... van bovenaf of iets wat ik niet kan zien........
admin
admin okt 22 '08
Wah!! Succes Lena, wat leuk voor je!

Tralalala
Lena
Lena okt 22 '08
ga jij ook weer verder kijken dan de baan die je nu hebt?

maar het is fijn nog 1 ochtend en dan zit het er bij de oude baas op,geen uniformen meer heerlijk!
proost
proost okt 23 '08
Lena, vooruit kijken. Wat je mee hebt gemaakt bij acute hulp kan je waarschijnlijk goed van pas komen, vooral als er panieksituaties op je weg komen.

Omdat ik sollicitant van mijn beroep ben en t.g.v. mijn leeftijd overal afgewezen wordt oefen ik mijn beroep zo serieus mogelijk uit, want je komt met allerlei richtingen in het medische vak en andere vakken in contact. Ik heb geen sollicitatieplicht, maar moest wel een banenbeurs bezoeken. Daar heb ik me goed vermaakt, vooral toen ik solliciteerde bij het justitiëel incassobureau.
Ik ben actief in allerlei organisaties als vrijwilliger om van daaruit te kunnen solliciteren naar een baan.
Zijn hier nog meer mensen, die sollicitant van beroep zijn?
inneke
inneke okt 23 '08
Officieel wel lang geweest omdat ik ingeschreven was als werkzoekende en terwijl freelance interimopdrachten deed. Ik haatte de betutteling die me ten dele viel hier bij de vdab in België.
Lena
Lena okt 23 '08
wat zou je het liefste doen proost?
Lena
Lena okt 23 '08
betutteling grrrrr ja erg he?
en al die regeltjes heel vervelend
Lena
Lena okt 24 '08
zo het zit er op, a.s. maandag op weg in de nieuwe baan.
het afscheid viel niet zwaar,heb heerlijk gewerkt en eigenlijk voel ik ook opluchting het zware werk zit erop.
er volgt nog een afscheid ergens in november en is toch ook ergens nog wel leuk. de collega,s nog even een keer zien en even bijpraten hoe en wat.
hoop dat ik het naar m,n zin krijg in de nieuwe baan,maar heb geleerd om het wel tijd te geven en niet gelijk in de stress te schieten als het even niet lukt. smile
gast
gast okt 24 '08
Zeer verstandig Lena.
proost
proost okt 25 '08
Origineel bericht van: Lena10
wat zou je het liefste doen proost?


Het liefst doe ik iets samen met anderen, die mij accepteren zoals ik ben en niet zoals die ander over mij denkt. Ik ben een uitzondering op de regel, maar solliciteer op baantjes, waar ik aan de profielschets voldoe, maar steeds tevergeefs.
Met de inspectie gezondheidszorg heb ik een overeenkomst getekend om als arts te werken, zoals de inspectie dat wil, want anders raak ik mijn bevoegdheid kwijt. Volgens de inspectie ben ik wel bevoegd, maar niet bekwaam, terwijl advocaten van vluchtelingen en de straatadvocaat van zwervers en daklozen anders vinden in mijn zorg voor zieke zwervers en zieke vluchtelingen.
Lena
Lena okt 25 '08
je zou zeggen dat als je regelmatig weer werkt als arts die bekwaamheid dan al lang terug is? of zie ik wat over het hoofd?
bij mij was het precies omgekeerd,voelde me ook niet bekwaam,maar dat was geen enkels probleem want alle vaardigheden pak je tijdens het werk weer op,echter je moet voor jezelf enkel bewaken wanneer je je weer bekwaam voelt. :)soms door sommige handelingen dan toch onder begeleiding nog maar eens te doen.mijn collega,s vonden dat onzekerheid en voor mij was het verantwoordelijkheid dus dat botste even.
gast
gast okt 25 '08
Het is tegenwoordig niet zo makkelijk om weer terug de zorg in te gaan met al die eisen die t.a.v. bekwaamheden/bevoegdheden zijn verrezen uit de bureaucratische machine. Maar de maatschappij wil er zeker van zijn dat zij geen slachtoffer wordt van onbekwaamheid van anderen. Hoezo leven in de verledentijd wink
gast
gast nov 8 '08
Ben benieuwd hoe je nieuwe baan bevalt Lena?
Lena
Lena nov 9 '08
coolde inwerk dagen zijn voorbij,morgen mag ikzelf wat gaan bedenken.
Vrijdag nog afscheid gehad van m,n oude collega,s wat hartverwarmend was.Allemaal lieve kadoos,ik had dit niet zien aankomen wat een verassing.
Wel kwam een jongere collega zo van de afdeling en plofte op haar stoel,oh wat heb ik hard gewerkt vandaag,en wat ben ik blij dat ik nu vakantie heb.
Op dat moment besefte ik ook, dat is voor mij niet meer aan de orde,ik hoef niet meer op volle sterkte(lichamelijk dan ;)).
Mijn nieuwe baan is heel relaxed en mijn collega,s idem,dus ik was de enige die moest gaan onthaasten.
Nee ben heel blij met deze kans,het is totaal niet te vergelijken met het werk hiervoor,het voordeel is meer contact,hoewel met beginnende dementie niet altijd eenvoudig te werken is,maar wel een nieuwe uitdaging.
Helma
Helma nov 10 '08
Wat fijn, Lena, dat je je plek gevonden hebt! Soms is de sprong in het diepe de juiste, en kun je dat pas achteraf zien. Fijn hoor, dat het goed met je gaat. Ook positief, dat je je vorige werkkring zo plezierig af hebt kunnen sluiten. Altijd goed, met het oog op je groei.
Lena
Lena nov 11 '08
ja dat is waar phoenix,
maar weet je dat de grootste stap zat in het durven solliciteren naar een andere baan en mijn net verworven plaats binnen het team los te moet laten? wink
weer opnieuw mensen leren kennen in een totaal andere manier van werken?
groeien dan maar.....
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki