Loading...
nl

supersmoker...

Debiorah
Debiorah nov 12 '07
:)Ja zou het toch het ego zijn? Dat geeft me motivatie om eraf te komen. Ik wil wel stoppen maar voel me tot nu toe niet echt overtuigd. Ik begin dan verschillende argumenten te bedenken maar dat gaat tot in het oneindige door. Ja, ik wil stoppen want das beter voor mijn lichaam. Ik wil wel stoppen voor mijn lichaam maar dat is eigenlijk ook maar een betrekkelijk begrip. Als ik dan denk aan de kwantumfysica denk ja, het is allemaal een illusie. :S
Ik wil het ook niet opgeven maar heb t gevoel dat ik nog iets nodig heb. Tuurlijk vind ik het enorm fijn dat ik hier steun vind en dat jij mij dit voorstel hebt gedaan karin!

@ Nims: Je kan gelijk hebben Nims maar eerlijk gezegd zijn mijn denken en voelen even in de war. Het af en toe roken voelt voor mij niet anders dan af en toe een drankje. Dat is het probleem denk ik. Misschien ben ik ook wel niet sterk genoeg maar zo voelt het niet, ik heb geen drang naar nicotine. Of wordt ik voor de gek gehouden door onze vriend ego?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 12 '07
Dat is eigenlijk met alle verslavingen zo. Die voelen heel normaal, omdat je ze gewend bent. Dat betekend niet meteen dat wat je gewend bent ook goed voor je is. Mensen die door hun partner mishandeld worden, raken er op een gegeven moment ook aan gewend. (Beetje gecharcheerd).
Debiorah
Debiorah nov 12 '07
:)Ik snap je redenatie Nims, ik heb alleen verder eigenlijk nooit problemen om ergens vanaf te blijven. Mijn overtuiging is dan ook dat alles met mate moet kunnen. Hierbij denk ik wel aan dingen waarbij je een ander niet schaad. Misschien moet ik ook nog wel wennen aan het idee en hoort dit gewoon bij het stoppen van roken. Ik wil het niet voor mezelf goed praten maar probeerde alleen mijn perceptie van dit moment te beschrijven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 12 '07
Dat snap ik :)en ik kan me goed voorstellen dat het zo voelt. Op dat soort momenten heb je juist een duwtje in de rug nodig om je over die moeilijke momenten heen te helpen. Vandaar mijn reactie, zodat je je extra schuldig voelt op het moment dat je er zometeen eentje opsteekt ;). Want eigenlijk mishandel je op dat moment gewoon jezelf. Niet alles kan met mate in mijn ogen namelijk.
Debiorah
Debiorah nov 12 '07
Dankje Nims, fijn dat je zo aan mijn welzijn denkt, nu ik zelf nog! ;)
admin
admin nov 12 '07
Het klopt helemaal wat je zegt Nims, dat is nou juist het linke aan een verslaving.
Stoppen is stoppen, minderen is geen stoppen.
Maar je ego kan zulke geweldige verhalen verzinnen en er hoeft maar even iets niet goed te gaan en daar is ze weer.....
Grunie
Grunie nov 12 '07
Er is 1 hoofdstuk uit het boek van Allan Carr dat mij is bijgebleven...hoofdstuk 23 Pas op voor minderen.

Ik weet dat je in deze fase niet vrolijk wordt van onderstaande tekst maar ik wil het jullie toch niet onthouden:

"Bij het opgeven van het roken is het hoofdprobleem niet de chemische verslaving. Die is niet zo lastig. Rokers kunnen de hele nacht zonder sigaret; ze worden er niet eens wakker van. Veel rokers roken zelfs pas als ze de slaapkamer uit zijn. Velen gaan eerst nog ontbijten of wachten zelfs tot ze op het werk zijn."

"Het werkelijke probleem bij het opgeven van het roken is de hersenspoeling, de illusie dat de sigaret een soort steuntje of beloning is en dat het leven zónder nooit meer hetzelfde zal zijn. Het minderen helpt u beslist niet van het roken af, integendeel, het enige dat u ermee bereikt, is dat het u onzeker en ellendig maakt en u bovendien doet geloven dat uw volgende sigaret het kostbaarste is dat er bestaat en dat u zich niet kunt voorstellen ooit nog gelukkig te zullen zijn zonder sigaretten."
Bron: Allen Carr-Stoppen met Roken

Succes!
admin
admin nov 13 '07
Dank je wel Grunie, goeie tekst
jo
jo nov 13 '07
minderen is idd niet stoppen ik ben ook niet ineens gestopt ik heb eerst 1 week ziek op de bank gelegen en dacht toen ineens he waarom stop ik niet met roken want steeds als ik weer een sigaretje pakte werd ik steeds zieker. na een paar dagen niet gerookt te hebben en weer zin kreeg pakte ik er weer 1tje maar 1 trekje en ik werd weer zo misselijk de week erna weer 1 trekje en weer misselijk en dol. na 3 weken toen ik weer beter was dacht ik o nu kan ik wel weer roken en pakte weer een trekje nou ik dacht dat ik neer viel van het dol zijn. en daarna ook niet meer geprobeert.want ik rook ook in die 3 weken hoe erg mijn vriend stonk naar die sigaretten en dacht jeetje heb ik zo 12 jaar lang geroken?
ik had het heel makkelijk om zo te stoppen maar mijn vriend is een maand later gestopt door mijn gezeur elke keer als ie een kusje wilde zei ik: Bah je stinkt... of gatver ga je omkleden je kleren stinken helemaal naar rook. na een maand werd hij zo ziek van mij dat hij ook ging stoppen en hij rookt nu ook al 7 maanden niet meer.

ik hoop echt dat jullie het volhouden want het is zo fijn om niet te roken!!
Als je het niet kan volhouden begin dan met buiten roken. hoe kouder het word hoe minder je rookt
Mimi*
Mimi* nov 13 '07
Hoeveel mensen er eigenlijk roken als je het zo bekijkt!

Tja en als je 1 keertje iemand hoort zeggen zelf roken is minder slecht dan meeroken.. Al kan ik dat niet geloven
1. Je conditie verdwijnt als sneeuw voor de zon
2. Vaak last van keel/neus
3. je stinkt altijd naar de rook
4. Je meubels stinken , de auto wordt geel van binnen, het gaat in je kleding zitten.
5. ander mensen storen zich eraan

Nou er zijn vast nog veeeel meer redenen om niet te roken! Succes ermee!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 14 '07
Nou ik heb nu een heel goede reden om meteen te stoppen.

De moeder van een klasgenootje van Ashley sprak me aan of we rookten in huis. Ja dat doen we.. Daar is zij dus erg op tegen..

Dus ik rook niet meer en mannetje alleen nog buiten. Anders komen er geen vriendinnetjes van Ashley over de vloer...

En nu ik er zo over nadenk... We rookten eerder ook nooit in huis.
Waarom nu dan wel? Ik weet wel hoe het komt, we hebben geen makkelijke meiden, die je geen seconde uit het oog kan verliezen. En ja als je beiden rookt is het gezellig om effe samen te staan. Met rotweer ben je al geneigd in de schuur te gaan staan, net of dat wat oplost als de schuur aangebouwd is...

En van kwaad tot erger tot je samen in de keuken onder de afzuigkap staat...

Ik ben zo boos op mezelf, en als ik boos word krijg ik vechtlust... Dus ik rook niet meer. En mijn mannetje alleen nog buiten.. Ik ga vandaag nog het huis 'ontroken'. Ik vind het echt erg dat ik door die stomme gewoonte m'n dochter geen vriendinnetjes kan uitnodigen...

Ik heb vandaag 2 shaggies gerookt.. En nu acuut gestopt..

Godin sta me bij..

Morgen ga ik sowieso die moeder even bedanken, voor de eyeopener.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 14 '07
Goedzo :)alle signalen wijzen erop dat je nu gewoon moet stoppen met roken. Misschien is het wel een signaal aan alle spirituele mensen hier ;):P.
Lena
Lena nov 14 '07
Oepss!!! :$
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 15 '07
Nou vandaag kwam ik dus de bewuste moeder tegen..

Ze sprak mij aan om te zeggen dat ze het niet als aanval bedoelde. Ik vatte het eerst ook niet zo op later wel...

Heb er de hele dag last van gehad.. Stop ik met roken in huis omdat ik mijn kinderen vriendjes en vriendinnetjes gun. Of blijf ik roken omdat het MIJN huis is, MIJN regels gelden en IK het prettig vind om relaxt op de bank een shaggie te roken.

Nou ja ik heb sinds gistermiddag geen shaggie meer aangeraakt.. durf het niet.. Mijn thuisbegeleidster vind dat weer erg ver gaan.

Mijn volgende doel is dan ook 'grenzen stellen'.
Phaser
Phaser nov 15 '07
Wat een van de belangrijkste punten is bij het stoppen van roken is om onmiddellijk te stoppen...

Niet zeggen: " goh ik stop volgende week. Vanaf maandag stop ik."

Waarom niet op dat moment? Als je op dat moment al met uitstelgedrag begint, kan je evengoed niet proberen te stoppen.
De kans dat je dan ook daadwerkelijk maandag stopt, is enorm klein.

Het is een andere zaak als je weet dat je in een heel stresvolle periode zit en dat je dan niet kan stoppen omdat het je teveel zou kunnen worden. Dan kan je eventueel wel zo'n uitspraken doen.

Sommige mensen denken dat 1 sigaret per dag weinig kwaad kan en dat het je lichaam niet kapot helpt...
Op vlak van problemen met longen en mogelijk conditie doet het heel wat om er slechts een paar te roken per dag in plaats van een heel pakje ofzo.

Op vlak van je bloedvaten maakt het niets uit.
Het verschil tussen 1 of 2000 sigaretten per dag maakt voor je bloedvaten niets uit. De kans op een hartaanval of dichtslibben van aders en slagaders blijft even groot.

Je moet vooral zien dat je gericht weet waarom je wil stoppen.
Je moet een heel goede motivatie hebben en je moet iets hebben om je rook-gedrag mee te vervangen.
Ga wekelijks sporten of lopen of iets dergelijks.
Stoppen en je leven op dezelfde manier leiden, is vaak een heel makkelijke situatie om terug in je rook-gewoontes te hervallen.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 15 '07
Ik heb een vervanging gezocht voor het rookmoment. En ik doe dan een ademhalingsoefening.

En anders pak ik een lollie of soepstengel.
jo
jo nov 23 '07
volhouden he je kan het!!
hoe gaat het met de rest?
admin
admin nov 24 '07
Vallen en weer opstaan :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 27 '07
Gevallen en even lekker blijven liggen op de grond ;)

Met andere woorden, ik rook nog steeds... Maar niet in huis!
Grunie
Grunie dec 19 '07
Dames hoe gaat het bij het (niet) roken front??? Of is dat een foute vraag :|
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie