Loading...
nl

supersmoker...

Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 3 '07
Ik heb net voor de eerste keer 'nee dank je' gezegd.
Mannetje vroeg ik even een shaggie kwam roken, ik zou ze dan effe draaien binnen.

En ik was aan het draaien, en ik kan het na 4 mnd nog steeds niet helemaal lekker, toen ik de eerste klaar had gedraaid begon ik automatisme aan de 2e. :S

uh waar ben ik mee bezig, ik vind het toch niet lekker..
vloeitje weg, shag weer terug en met 1 shaggie naar buiten gelopen, die voor m'n mannetje..

Ik heb sinds het berichtje (13.09 uur) nu 3x mezelf moeten vermannen.. En ik moet zeggen t is best irritant. Maar we houden vol...
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '07
Goedzo allemaal! Het zou toch wat zijn als jullie gewoon stoppen met roken door dit topic :D. De kracht van inzien overstijgt weer eens mijn verwachtingen :). Ben echt trots op jullie als jullie het volhouden!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 5 '07
Hou dan maar op met trots zijn op mij..

Ik kan het niet..

Zondag ging het 's morgens meteen al fout. En vanmorgen weer.
Debiorah
Debiorah nov 5 '07
Nou ik ben nog niet begonnen :SIk heb me voorgenomen eerst morgen mijn tentamens te doen en dan te stoppen, anders ben ik op van de zenuwen. :)Maar het is wel goed dat dit topic gestart is en dat er meer mensen zijn die stoppen, geeft je wat steun!
admin
admin nov 5 '07
Buiten verwachting gaat het eigenlijk heel goed, natuurlijk hik ik wel tegen de " na het eten " momenten op, maar het lukt echt!
Ik wist niet dat ik het kon en sta echt van mezelf te kijken.
admin
admin nov 5 '07
Weet je Evelyn, ik denk dat je het wel kan, alleen nu even niet.
Er gaat zoveel om in jouw wereldje dat het stoppen met roken misschien nog net iets te veel is.
Enne, trots zijn we wel hoor, je hebt het immers geprobeerd toch?
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 5 '07
Ja, misschien is dat ook wel zo, er gebeurd veel maar toch is roken gewoon slecht en niet nodig.

ik kan ook wat anders doen in die 20x 5 minuten die ik kwijt ben aan het roken van een shaggie..

Ik ga ook wel stoppen, als het de tijd er voor is. En dat is het nu blijkbaar nog niet. Jammer voor mij maar ach, die tijd komt nog wel.

Tot die tijd blijf ik hier lekker lezen hoe het wel lukt bij anderen ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '07
@Evelyn: Waarom zou je de dingen uitstellen die je wel graag wilt? Ik begrijp dat niet. Dan doe je jezelf toch heel erg tekort?
Debiorah
Debiorah nov 6 '07
Ik vind het ook al heel dapper als je het geprobeerd hebt. En ook ik denk dat ik beter wel het goede moment kan uitkiezen. HEt is nu eenmaal een verslaving die je het meest roept als je duizen en een andere dingen om je heen hebt. Daarom is het juist misschien wel verstandiger om een moment te kiezen waarin geen extra hoge spanning heerst.
admin
admin nov 6 '07
Ben ik het helemaal mee eens hoor Deborah en Evelyn.
Ik doe wel stoer maar makkelijk is het echt niet hoor :S
Toch hou ik mijn poot stijf, ik zit nu op de 5e dag dus terugkrabbelen is geen optie voor mij.
Ik eet me alleen een ongeluk, nu is dat op zich geen probleem want ik ben maar een spinnetje, maar in dit tempo wordt het een lekkere vette kruisspin :)
Debiorah
Debiorah nov 6 '07
Daar ben ik dus ook bang voor, vreten doe ik al maar als ik zometeen geen rokertje meer heb, wat dan? In gedachten zag ik mijzelf al vele zakken snoep verslinden. :)
Grunie
Grunie nov 6 '07
IK HEB HET NIET NODIG! IK HEB HET NIET NODIG! IK HEB HET NIET NODIG! IK HEB HET NIET NODIG! IK HEB HET NIET NODIG!
admin
admin nov 6 '07
Whahahahaha, ben je ook gestopt misschien Grunie ? :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 6 '07
Nou dan moet ik maar meteen stoppen als ik er meer van ga eten.

En op dit moment is het een ontspanner. ik kan m'n hood niet meer draaien, m'n armen doen zeer alles lijkt onder spanning te staan..

Ik zou dolgraag nu een middagje in rust willen zitten mediteren enz. maar helaas kids gaan niet eerder naar bed dan 18.30..
Mannetje moet ook weg vanmiddag. komt er nu nog niet van.

Zo maar een paracetamol slikken, kan ik het in ieder geval een beetje rekken tot 18.30
Debiorah
Debiorah nov 6 '07
Ik vind het ook echt superknap van je Karin! Ik vind het fijn om hier herkenning te vinden! Ik voel me nu echt een stuk zekerder om te stoppen! Ik heb nu de eerste assesment op school gehaald waar ik ontzettend voor in de zenuwen zat. Straks nog tentamen psychologie om 16:00.
Vanaf morgen is het zover dan begint het voor mij echt. Heb me nu geestelijk kunnen voobereiden. Jullie horen wel hoe het gaat!
Grunie
Grunie nov 6 '07
Ik weet het, het is moeilijk. En ik had een supermotivatie: ik wilde zwanger worden.

Kan alleen maar vertellen wat bij mij hielp: In mijn hoofd ben ik er een jaar mee bezig geweest. Boek van Allan Carr gelezen. Toen wilde ik niet stoppen op 1 januari maar ik ben 5 januari gestopt, gewoon opgestaan 's ochtends en bedacht: vandaag is de dag.
De volgende dag een feestje in de kroeg. De hele avond gedacht zal ik wel? nee ik doe het niet! Zal ik wel? nee ik doe het niet!
Nou daarna gedacht: als ik nu ga beginnen had ik net zo goed in de kroeg die sigaret kunnen opsteken. Heb ik de hele avond voor niets zo moeilijk gedaan.

Na twee weken was het ergste er af. Daarna wordt het alleen maar makkelijker.

Misschien helpt het om over korte tijdsperiodes te denken. Probeer eerst: vandaag niet roken (niet over morgen denken maar alleen aan vandaag). Denk dat je morgen dan een sigaret kan opsteken. Als je dan de volgende dag wakker wordt, maak dan weer de keuze. Denk dan, ach, gisteren is het me ook gelukt of als ik nu een sigaret opsteek, had ik dat gisteren net zo goed kunnen doen....

En tja, jullie weten diep van binnen wel dat: JE HET ECHT NIET NODIG HEBT!!!!!

Succes allemaal (ach ja, de praktijk is altijd weerbarstiger...)
admin
admin nov 7 '07
Ik beken.....
Vanmorgen hield ik het even niet meer uit en heb buiten een vies oud shaggie staan roken.....
Getverdegetver, wat was ´tie lekker maar wat voelde ik me beroerd daarna, de hele wereld draaide en even dacht ik dat ik er ziek van zou worden.
Mijn hoofd weet het nog niet maar mijn lichaam lijkt al een stuk schoner van binnen anders zou ik niet zo´n heftige reactie krijgen denk ik.
Soms doe je stappen vooruit, soms struikel je even en dan sta je weer op en loopt vrolijk verder.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 7 '07
Denk dan niet dat je vanaf nu weer begonnen bent met roken. Je hebt ééntje gezondigd, en laat het daarbij als je dat lukt. Vaak beginnen mensen meteen weer als ze er eentje hebben gezondigd en denken, ja nu heb ik er weer eentje gehad. Maar die logica snap ik nog steeds niet ;).
Debiorah
Debiorah nov 7 '07
Nou ik snap het wel...ik zit nu al te stressen om mijn nicotine. Ik heb ook een hele prettige droom gehad, hierin was ik werkelijk niet te genieten ronduit gemeen. Maar de hele clue zo bleek was dat ik aan het stoppen was en me daarom zo gedroeg :S
admin
admin nov 7 '07
Oh nee hoor Nims, vallen en weer opstaan :)

Deborah koop wat extra glazen en servies
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske