Loading...
nl

achtervolgd

Evelyn Maureen
Evelyn Maureen okt 26 '07
Deze droom is al heel erg oud. Ik hem gedroomd toenik een jaar of 9 was. Heb hem nog nooit laten verklaren.

Ik droomde dat ik in m'n eigen buurt woonde, gewoon m'n eigen omgeving. Klaarlichte zonnige dag. Ik was buiten spelen met buurmeisjes tot we lastig werden gevallen door een invalide man in een electrische rolstoel. Iedereen ging naar binnen, maar bij mij ging de deur niet open.. Ik bleef de hele buurt rondrennen, alle paadjes, weggetjes enz af maar hij bleef achter me aan rijden en heel erg hard lachen en roepen 'ik krijg je vroeg of laat toch wel' tot ik de ijzeren poort van de speeltuin om de hoek door rende en heel hard de poort dicht deed. ik bleef achter de poort staan en hij kon er niet door.. En toen... werd ik wakker...

Ik denk nog steeds regelmatig aan deze droom terug. ik kan hem niet verklaren en heb er nog steeds een vervelend gevoel bij.
Delen:
Anne
Anne okt 26 '07
Hej evelyn.
Ik herken jou droom een beetje vroeger toen ik klein was had ik ook vaak dromen dat ik werd achtervolgd door iets of iemand die het kwaad met me voor had als ik er nu aan denk heb ik er ook nog steeds een vervelend gevoel bij. Maar wat het betekent weet ik niet.
Groetjes aNNe
dragon
dragon okt 26 '07
Achtervolgd worden: http://www.droominfo.nl (droomwoordenboek)

Achtervolgd worden is een veel voorkomende droomverschijnsel. Het vindt zijn oorsprong meestal in angsten uit het dagelijkse leven. Achtervolgingsdromen geven mogelijkerwijs aan hoe je met angst en stress omgaat. (Weg)rennen is een instinctieve reactie wanneer er gevaar dreigt. Een typisch scenario van een achtevolgingsdroom is dat iemand je volgt die je kwaad wil doen, of je zelfs wil vermoorden. Je rent dus weg, je verstopt je of je probeert de achtervolger te slim af te zijn. Vraag jezelf eens af wie degene is die je achtervolgt, zodat je inzicht krijgt in de bron van je stress of angst.

De achtervolger kan heel goed een deel van jezelf vertegenwoordigen. Je eigen gevoel van boosheid, jaloezie, angst (en zelfs liefde) kan zich voordoen als een dreigend figuur. Je bent dan je eigen gevoelens aan het projecteren op de onbekende achtervolger. Als je een volgende keer weer achtervolgd wordt in je droom, draai dan eens om een confronteer de achtervolger. vraag ze desnoods waarom ze je achtervolgen.

Een voorbeeld van een dreiging die vanuit jezelf komt, en zich manifesteert als een achtervolger zou kunnen zijn wanneer je teveel drinkt. Je wordt bedreigd door je eigen drankzucht, wat je relatie en werk in gevaar zou kunnen brengen. Je onderbewuste geeft je middels een achtervolgingsdroom aan dat je dit negatieve gedrag moet herzien.

Een meer directe uitleg van een achtervolgingsdroom is de angst om aangevallen te worden. Zulke dromen zijn meer gebruikelijk onder vrouwen dan mannen, omdat ze zich fysiek kwestbaarder voelen. Deze dromen worden ingegeven door angst voor (sexueeel) geweld.

Zegt jullie dit iets?
Groetjes van Dragon
Anne
Anne okt 26 '07
ummmh ja ik had zulk soort dromen vaak toen ik klein was.
Dan kon ik vliegen en vloog ik over het schoolplein maar ik vloog heel hard omdat iets achter me aan zat. Maar waarvoor ik in die tijd bang was weet ik niet meer precies maar heel vaak hebbe kleine kinderen zulk soort achtervolgingsdromen.
Maar ook die droom over dat iemand achter je aan zit en die jou wilt vermoorde komt me bekend voor. Ik heb zelfs een tijd gehad toen droomde ik alleen maar over doode mensen en dood zulk soort dingen.
En nu droom ik bijv heel vaak over mijn vriend.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 27 '07
Ik had ook meteen het gevoel dat je vooral wegrende voor jezelf. Bij dromen is het zo, dat eigenlijk alles wat je daar ziet, jezelf voor stelt. Dus jij bent ook dat oude mannetje in de rolstoel. Eigenlijk ben jij dus de oude en invalide man waarvoor je wegloopt. Wat die oude man in de rolstoel voorsteld, dat weet ik niet.
LPChip
LPChip okt 27 '07
Ik denk dat de oude man in de rolstoel gewoon ouderdom voorstelt.

Zeker wanneer kinderen jong zijn durven ze soms niet verder te groeien, omdat ze bang zijn dat als ze groot zijn, dingen moeten doen die ze nu niet hoeven.
inneke
inneke okt 27 '07
Kleine correctie Nims: het is een mogelijke benadering om in de droomfiguren delen van jezelf te zien, ik bekijk dromen ook op die manier. Maar er zijn nog andere mogelijke manieren om naar dromen te kijken. Er zitten veel verschillende lagen in dromen en het is interessant om ze vanuit verschillende gezichtspunten te 'analyseren'. Wat vaak nog het krachtigste is, is om de droom niet te analyseren maar 'ermee te leven'. Dwz dat je je droom herinnert, maar er niet direct verklaringen voor zoekt. VAak komen de verschillende betekenissen dan vanzelf aan het licht...De dromer draagt het antwoord in zich, wij kunnen mogelijke interpretaties geven, maar enkel de dromer zelf kent het antwoord.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 27 '07
Dat is waar inneke, het kunnen mogelijke kanten van jezelf zien. Toch blijkt het vaak wel over jezelf te gaan, al deze verschillende aspecten in je droom.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen okt 27 '07
Je kan hem op meerdere manieren interpreteren denk ik.

Bang zijn voor het ouder worden. Al ben ik daar nu echt niet meer bang voor. Ik vind het wel bijzonder om oud te worden. Op naar de volgende fase ; voor de heksen onder ons ik kijk echt uit naar de 'wijze oude vrouw' fase.

Nou moet ik er bij zeggen, dat ik na de basisschool verzorging heb geleerd, en daarna voor verzorgende. Tijdens mijn eerste stage met verstandelijk gehandicapte ouderen ging het super. Maar tijdens de verpleeghuisstage kwam ik op een meerzorg afdeling. Mensen die lichamelijke beperkingen hebben met vaak een psychische aandoening.. Daar ging het mis. Er hing zoveel droevige energie. frustratie, boosheid onbegrip dat ik halverwege de stage 'overspannen' thuis kwam zitten. ik was letterlijk ziek. Moest overgeven op m'n werk. Deed weinig op de afdeling, kon het niet opbrengen om tegen de wil van de mensen in te gaan. Ze toch douchen terwijl ze daar eigenlijk veel te moe voor waren.

Na deze stage heb ik definitief afscheid genomen van de zorg.
Ik wil het niet meer.

Heel veel mensen zaten in (jaja) een electrische rolstoel.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki