Nee nog niet, ik schrijf niet over ze.
Ik heb over ze gedroomd en sommige dingen 'voel' ik.
Op de basisschool kon geschiedenis me eigenlijk niet zo boeien. tot het onderwerp de 2e wereldoorlog aan bod kwam. Ik raakte eerlijk gezegd gefascineerd. Ik haalde een 9 voor de toets.
Pas jaren later in 2005 droomde ik erover. Dat ik in Winterswijk naar het station rende. Daar in de rij moest staan 2 rijen 'diep' tegen de muur. Mijn 'naam' werd geroepen en op dat moment sprong er een man voor me. die overstuur ging. Op dat moment werd ik wakker. Ik heb alleen zijn achterkant gezien, weet nog steeds niet wie hij is. Het voelde ook echt toen ik wakker werd of ik de aanwezigheid van de personen die naast me stonden nog steeds kon voelen.
De middeleeuwen... Jeanne 'd Arc, de kleding, entourage, hoffelijkheid, het heerlijke eten (heb in een middeleeuws restaurant gewerkt) de kruiden, de wereld ontdekken, columbus ontdekte america, de indianenverhalen hebben me ook altijd geboeid, pocahontas, voor de kids. En ja inderdaad luisteren naar de wind is heel rustgevend. Ik ga nu ook veel vaker 'even uitwaaien'. Ik ben nu in een boek bezig over het medicijnwiel, ik ga er een maken voor mezelf. En veel dingen in mijn karakter worden nu wel wat duidelijker. Mijn doel, heeft een psyche voorwaarden gekregen. Ik ben iemand die een 'fundering' voor een project kan maken, een opzet, maar ik geef te vroeg op om er de vruchten van te plukken...
de heksenvervolging, vooral de heksen die opgehangen zijn, ja luguber ik weet het, Maar mijn oma heeft zich opgehangen in het trappegat en ik voel me zeer met haar verbonden. Ik heb haar nooit gekend, maar ik 'weet' dingen van haar, die ik normaal niet zou kunnen weten. Ze is mijn gids, om niet dezelfde keuze te hoeven maken, zoals zij deed. Ik heb een kans, om wel mijn kleinkinderen te zien, mijn kinderen te zien trouwen. Ik wil niet opgeven, ik wil hun leven niet missen. en dat is mijn motivatie, Ik geef niet op, hulp vragen is oke, maar opgeven nooit. Niet als het m'n leven is. Tenzij het 'gewoon tijd' is.
India maakt mooie stoffen heerlijk eten, maar ik heb met oosterse dingen in het algemeen meer. Al heb ik wel hindoestaanse godenbeeldjes, wierook uit India (moeders geuren) en eten we veel kip en rijst. Ik vind de oosterse wijsheden erg prettig, ik doe yoga en tai-chi, ik vind *de echte* Geisha's echt geweldig mooi om te zien, ik bewonder hun geduld en toewijding, De olifant, die we hebben gekregen van mijn werk toen we gingen trouwen, kracht, wijsheid en een dikke huid, voor al wat nog komt. Ik heb een boekje over tao van de liefde.Beetje bedenkelijk om te lezen, maar dat komt nog wel, daar is nog geen tijd voor.
Al dat water en die bergen, en toch nog gewoon serene rust. De vieringen zijn daar ook heel uitbundig, veel bloemen en beeldjes. Veel vrolijker dan een kerkdienst, al zou ik weer niet in zo'n tocht mee moeten lopen.. Veel te druk.
En afrika, de dieren die daar leven, de rust, de ruimte. Dichtbij de natuur. We hebben in 2005 overwogen om te emigreren. Dat lukte niet. Achteraf maar goed ook, ik kan niet tegen felle zon... En Suid-Afrika is niet al te veilig. En na het lezen van het boek 'de dood wil mij niet' geschreven door een overlevende vrouwelijke tutsi dokter-verpleegkundige die de Rwandese massaslachting heeft overleefd maar daar wel haar man 3 kinderen en broer bij verloor. En alle dingen die ze daar bij heeft moeten doorstaan. Heeft me wel geactiveerd om meer te gaan doen met mijn aanleg voor biologie en homeopathie. Kunnen overleven in de natuur omdat je weet wat je met moeder natuur kunt doen en niet alleen de kruiden en de planten, maar ook met lucht, water en aarde. Daarnaast de geweldige kleuren van de zon. heel puur nog, daar word ik helemaal warm van. In ons vorige huis hadden we van de kleurlijn 'stijlkleuren' vuur genomen, net zoals de zon in afrika... Maar met ons gezin was dat niet zo'n goed idee.. Nu hebben we pompoenoranje en lichtgeel, met veel hout. Dat werkt beter. Maar Afrika, daar zou ik wel een keer op vakantie willen.