Ik begin door te mediteren, Het is er eigenlijk voor zorgen dat je je eigen gevoelens even op zij zet (gevoelens beinvloeden je gesprek te veel en zorgen voor storing bij de communicatie) en je even tot rust komt. Daarna roep je de naam van het dier en wanneer het reageert, dan krijg ik het beeld van het dier voor me. Dan begin ik gewoon rustig met me voor te stellen, vertellen wat mijn bedoeling is en 'door wie' ik gestuurd word.
Reageert het dier niet meteen, zeg ik gewoon zijn naam en vertel ik het dier vervolgens wie ik ben, en dat zijn baasje me gevraagd heeft contact met hem/haar te maken. Vaak verschijnen ze dan wel
. Eenmaal contact voel ik het dier, ik heb een gevoel in mijn hoofd,een soort van druk, maar geen onaangename druk. Ik 'voel' het gewoon.
Dan weet ik dat ik goed zit. Vervolgens vraag ik ì¡ltijd hoe het is. Ook dieren verdienen beleefdheid.
Op het einde van het gesprek bedank ik ze voor het gesprek en neem ik afscheid.
Maar laat je niet misleiden, het is niet omdat het dieren zijn dat ze geen gevoelens kennen. Ik heb dieren gehad die mìj confronteerde met mijn gevoelens ipv andersom, dat zijn dan vaak ook de wijzere en dus wat brutalere dieren hoor. (ja ook onder de dieren zijn oudere zielen
) Vaak bedoelen ze het goed en vragen ze gewoon van 'jij hebt ook verdriet' of 'waarom ben je zo boos?'.
Antwoord ze ook gewoon eerlijk, ook al wil je er eigenlijk niet over praten, dieren vertellen niets door en vinden wantrouwen een ontzettend onaangenaam gevoel, vertrouw jij hen niet, hebben ze geen reden om jou te vertrouwen. En zullen ze dus zelf zorgen voor storing of zelfs het gesprek gewoon afsluiten
.
Overigens zeg ik geen woord hardop...Ik 'denk' alles
En onbewust praat je met beelden ipv met woorden. Je hersenen vormen nl automatisch 'beelden' bij hetgene dat je zegt. Dieren kennen onze taal nl niet, maar wel beelden en gevoelens, zo 'herkennen' ze het wel.
Jij krijgt ook beelden door die je hersenen 'decoderen' tot woorden/zinnen. Dat gaat meestal alleen zo snel, dat je het zelf niet beseft.
Tenzij je het niet meteen begrijpt, dan zal je ze zien.