Loading...
nl

Slaapwandelen???

Anne
Anne okt 25 '07
Ik word al een tijdje een paar keer in de week snachts wakker. Ik loop dan naar beneden toe maar het is net of dat ik slaapwandel want eigenlijk slaap ik nog.
Ik loop naar beneden naar de kast toe omdat ik me heel flauw voel soms duizellig en wil in de kast iets zoets te eten pakken. Maar ik pak uiteindelijk niks. Als ik bedenk wat ik daarvoor heb gedroomd dan is dat meestal iets van dat ik heel erg hard naar beneden ben gevallen ergens vanaf en dan schrik ik wakker en voel ik me duizelig, flauw, soms zweten.
De volgende dag kan ik heel moeilijk herhinneren dat ik snachts ben wakker geworden en naar beneden ben gelopen soort van slaapwandelen. Ik herhinner het me soms ineens een stukje en dan denk ik huh ben ik vanacht echt naar beneden geweest om wat te eten te zoeken? nee dat kan niet? het komt dus over dat ik het niet heb gedaan bij mezelf.
Maar vooral dat ik me flauw duizelig zweterig voel vind ik raar.
Misschien heeft iemand ook zoiets meegemaakt??
Ben benieuwd Misschien heeft iemand een verklaring??

Groetjes aNNe
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 27 '07
Helaas heb ik geen verklaring. Wel heeft het met onrust te maken. Ik denk dat je toch bepaalde zaken onder ogen moet zien waar je al een tijd voor weg(slaap)-wandeld.
Anne
Anne okt 27 '07
Umm ja nu je het zegt nims onrust......
daar kan ik wat mee. Ik slaap soms heel slecht heel onrustig ik denk teveel volgens mij ookal slaap ik en als ik dan wakker word snachts denk ik gelijk aan de dingen waar ik mee zit. Als ik heb geslapen en word wakkeer heb ik heel vaak het gevoel dat ik niet ben uitgerust en dat ik de hele marathon snachts heb gelopen...maar dan met gedachtens
Dilani
Dilani okt 27 '07
Ik herken dit wel Anne, hoewel ik nooit psies heb geweten wat het naar beneden gevallen gevoel is geweest. Ik heb het ooit wel eens getekend als een soort draaikolk waar ik in viel.

En ik deel Nims haar mening, dat je ergens voor wegloopt en dat dat in je slaap terug blijft komen . Of dat je ergens te obsessief mee bezig bent.

Dat 'slaapwandelen ' deed ik uit een soort vlucht, later werd me duidelijk dat ik aan het dromen was. Meestal geen prettige en dat ik mezelf wakker maakte om eruit te kunnen. Het uit bed stappen stond voor mij dan ook symbolisch voor uit de situatie stappen. Ik had figuurlijk lucht nodig .

Wat wellicht kan helpen, als je nog niet direct bereid bent de diepte in te gaan of even niet weer waar je het moet zoeken.
Mediteren voordat je gaat slapen.
Of een groot blad pakken en daar zonder nadenken ( ....) je gedachtenflarden opschrijven. Creert op elk moment van de dag iig voor mij rust.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs
Dilani
Anne
Anne okt 27 '07
Slaapwandelen staat dus voor onrust? Daar kan ik dan nog wel met wat antwoorden bij komen vanuit mezelf waar het aan zou moeten liggen.
Maar ik snap niet dat ik me dan flauw voel en iets wil eten en me duizelig voel en soms zweet.

In ieder geval dankje wel dilani voor je adviezen ;)
inneke
inneke okt 28 '07
Lage bloedsuikerspiegel Anne!
Dilani
Dilani okt 28 '07
Hoi Anne,


Ik herken zelf juist die flauwte , zweten en willen eten, daarom reageerde ik ook op je berichtje.

Wellicht wat te sterk gesteld van mijn kant dat het dan om onrust moet gaan en wellicht teveel geprojecteerd, dat was iig niet mijn bedoeling.

Liefs
Dilani
Anne
Anne okt 28 '07
@inneke ik denk niet dat ik een te lage bloedsuikerspiegel heb want dan zou ik me overdag ook duizelig zweterig flauw moeten voelen en dat is niet zo ;)
Het is net of als ik dan droom teveel energie weg word gehaalt door te dromen en het lijkt net of ik in me droom nog steeds nadenk over van alles

@dilani ''Ik herken zelf juist die flauwte , zweten en willen eten, daarom reageerde ik ook op je berichtje.''
Je hebt dit dus ook?? want je schreef alleen dat je last had van slaapwandelen :)

''Wellicht wat te sterk gesteld van mijn kant dat het dan om onrust moet gaan en wellicht teveel geprojecteerd, dat was iig niet mijn bedoeling.''
Nee het kan wel met onrust te maken hebben ;)

Groetjes aNNe
inneke
inneke okt 28 '07
Je bloedsuikerspiegel schommelt naargelang wat je eet, is niet chronisch laag. Het zou kunnen doordat je heel actief bent 's nachts in je hoofd dat je bloedsuikerspiegel plots daalt en je je daardoor flauwvoelt en begint te zweten. Ik denk dat dat is wat er fysisch gebeurt.
Dilani
Dilani okt 29 '07
Hoi Anne,

Oh dan is dat niet helemaal duidelijk overgekomen. Ja dat herkende ik ook.
Het was bij mij een beetje het gevoel van heel ver te komen , een soort worsteling om weer boven te komen en met een plof weer terug in de werkelijkheid te komen . Mijn lichaam reageerde daarop met duizelingen en zweten.

Toen ik het beschreef heeft iemand wel eens gezegd het lijkt wel of je uit je lichaam treed, maar dat zou naar ik heb begrepen niet onder je lichaam zijn maar boven je lichaam. En ik kon er op dat moment ook niet zoveel mee.
Maar misschien dat je wel iets herkent in dat gevoel.

Later ben ik het meer gaan zien als nachtmerries waar ik mezelf uit wakker maakte en door de heftigheid reageerde mijn lichaam met duizelingen , zweten en flauwte. Het eten was voor mij een soort handeling om terug in de realiteit te komen.

Wellicht herken je eea.

liefs
Dilani
Dennis
Dennis okt 29 '07
Misschien moet je voor het slapen is ademhalingsoefeningen proberen? Daar word ik vaak wel rustig van in ieder geval. Diep inademen door je neus, een paar seconden inhouden en dan rustig door de mond uitblazen. En elke keer dat je in en uitademt deze tellen mochten je gedachtes je afleiden. Dit is iets wat voor mij in ieder geval werkt. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Dennis
Anne
Anne okt 29 '07
@dilani
''
Het was bij mij een beetje het gevoel van heel ver te komen , een soort worsteling om weer boven te komen en met een plof weer terug in de werkelijkheid te komen . Mijn lichaam reageerde daarop met duizelingen en zweten.

Toen ik het beschreef heeft iemand wel eens gezegd het lijkt wel of je uit je lichaam treed, maar dat zou naar ik heb begrepen niet onder je lichaam zijn maar boven je lichaam. En ik kon er op dat moment ook niet zoveel mee.
Maar misschien dat je wel iets herkent in dat gevoel.
''

Dit kwam in eerste instantie ook bij mij in me op uitreden.
Dilani
Dilani okt 29 '07
Het is me niet helemaal duidelijk of je nu mijn verhaal bedoelt of je eigen gevoel tijdens het slaapwandelen ?

Maar wat het dus precies is, nog geen idee.
Dit zijn alleen de ervarigen die ik heb ...en dat het overgaat naar gelang ik rustiger werd.
Anne
Anne nov 2 '07
Ja ik bedoelde dat ik het herkende wat je schreef dilani ;)
Dat ik het ook zo voel
Anne
Anne nov 2 '07
Vannacht heb ik weer geslaapwandeld. Of was het wel slaapwandelen???
Dit vraag ik me steeds meer af het leek zo echt maar was het wel echt???
Ik werd wakker en meestal loop ik gelijk naar benede maar vannacht liep ik naar de deur van me broertjes kamer en wilde hem open maken maar deed het niet. Toen liep ik naar beneden deed het licht aan keek op de klok het was 23.00uur ik ging om 22.00uur slapen. Toen liep ik weer terug naar me bed en ging slapen. Ik werd nog paar keer wakker vannacht en voelde me zo raar het kwam naar boven dat ik naar beneden was gegaan en had er een raar gevoel bij.
Vanochtend werd ik wakker en ik dacht was dit wel slaapwandelen?? Het leek zo echt maar was het het wel.
Ik heb nooit geslaapwandeld in me leven pas de laatste paar weken is dit. Als het dit wel is
Groetjes anne
Dilani
Dilani nov 2 '07
Misschien dat je eens moet googlen op lucide dromen Anne,
wellicht dat je daar iets in herkent ?

Het schijnt te helpen als je niet weet of je werkelijk droomt of niet , met jezelf voor het slapen 'af te spreken 'dat als je denkt wakker te zijn jezelf knijpt. Dat brengt je dan in de realiteit mocht je wel wakker zijn en schijn je de volgende morgen te herinneren.

Ik zelf heb hier geen ervaring mee.

Liefs
Dilani
Anne
Anne nov 4 '07
@dilani dankje ik zal eens kijken bij google ;)
Anne
Anne nov 4 '07
Vanacht heb ik gedroomd over the amityville horror...ik had ervoor een stukje gezien op tv maar ik heb die film al keer gezien.
Maar vanacht droomde ik dus dat ik in die film was en dat ik alles meemaakte net zoals in die film dat was best wel vreemd...en toen ineens schrok ik wakker en ik voelde me zo flauw het gevoel was dat ik alles zo meemaakte als in die film en dat dat zoveel energie van mij eten.

Nu weet ik ook waarom ik me zo flauw voel omdat het lijkt net dat die droomen die ik droom net 1 dag is zo maak ik het mee.
Na 1 dag te hebben geleefd ben je ook moe en het vreet energie en bij die dromen is precies zo hetzelfde...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki