Origineel bericht van: Dilani
Ik besef dat ik mezelf hier kwetsbaar opstel en daar dus ook reacties op kan krijgen, toch als ik heel eerlijk ben ,en natuurlijk ben ik daarin gekleurd door mijn eigen emotie, mis ik soms een stukje respect voor iemand zijn probleem of proces Nims.
De weg naar Rome is nu eenmaal niet in een dag gebouwd en je op- en aanmerkingen zijn welkom, maar zijn in mijn ogen soms vrij stellig, zonder de moeilijkheid of worsteling van de ander te zien . Inlevingsvermogen. Het is geen wetenschap en blijft een kwestie van gevoel en proces.
De weg naar Rome is nu eenmaal niet in een dag gebouwd en je op- en aanmerkingen zijn welkom, maar zijn in mijn ogen soms vrij stellig, zonder de moeilijkheid of worsteling van de ander te zien . Inlevingsvermogen. Het is geen wetenschap en blijft een kwestie van gevoel en proces.
Je hebt gelijk. Ik kan aardig stellig zijn. Ik zie absoluut de worsteling die je doormaakt en je zoekende blik. Ook kan ik me prima inleven in de wereld die je van jezelf hier verteld. Toch zeg ik het bewust iets harder omdat ik juist wil dat mijn boodschap niet ondubbelzinnig overkomt. Door stelling te nemen, schiet jij direct in je allergie voor mensen die stelling nemen. Ik weet nog niet waar deze allergie bij je vandaan komt, maar het is wel iets waar jij regelmatig tegenaan loopt. En ik weet heel goed dat ik nu ook weer een stelling in je schoot drop, waar je helemaal niet op zit te wachten . Toch kan ik op dit moment niets anders dan het doen. Je moet er doorheen, zodat je kan uitzoeken waarom dit nu juist zo naar bij je overkomt.
Ik wil in ieder geval zeggen dat ik het heel goed van je vindt dat je je ongenoegen hebt uitgesproken! Daar is veel moed voor nodg, dus daar wil ik dan ook niet licht overheen stappen.
Ik kaart het juist aan omdat ik er een probleem mee heb en dat graag wil veranderen. Het probleem duidelijk maken en dan zeggen dat ik het simpelweg moet veranderen, door er anders tegenaan te kijken kan ik dan niet zoveel mee.
Zou ik dat dan nl. al niet lang gedaan hebben ?
Dat klopt, maar ik probeer je juist ook te laten zien hoe je op dit moment kijkt. Pas als je namelijk begrijpt hoe je kijkt, kan je veranderen hoe je kijkt. Ik probeer dus niet alleen te zeggen dat je anders moet kijken, maar probeer juist je te laten inzien hoe je op dit moment kijkt. Vergeet niet dat ik het alleen moet doen met de berichten die je gepost hebt. Wat dat betreft zou ik met een foto-lezing jou veel meer kunnen vertellen, als je daarvoor openstaat.
Dit is niet bedoelt als aanval naar je, zeer zeker niet, maar ik wilde wel mijn gevoel er even over kwijt.
Dilani
Ik vat het ook zeker niet zo op, en ga vooral door met je gevoel uitten. Je bent goed bezig lees ik!