Loading...
nl

contact met overleden dier.

Ayasha
Ayasha jan 28 '06
Iemand vroeg me gisteren avond of ik wilde proberen contact te maken met een overleden dier, ik kreeg een foto om te lezen en een naam, en ze wilde weten of ik iets kon doorgeven voor haar.
Ik zei dat ik ging proberen maar dat ik het nog nooit gedaan had dus dat het mis kon lopen.

Dus toen het hier onder rustig werd heb ik eerst kort gemediteert en daarna ben ik me gaan concentreren op de naam van het dier en hoe hij er uit zag enz. Ik vroeg hem of ik hem vragen mocht stellen en ik kreeg een korte 'ja'
Ook redelijk kortaf zoals ik me wel had voorgesteld bij hem (door dat ik zijn karakter al had kunnen lezen)
Ik heb hem vragen gesteld en ik kreeg de antwoorden telkens in mijn hoofd, gelijk wanneer ik een foto lees, ik 'hoor' ze niet echt maar ik wist het gewoon.

Daarna vroeg ik hem of hij kon laten voelen wat hij voelde. Ik had het net gevraagd toen ik een pijnscheut in mijn enkel kreeg. Ik kromp écht ineen. Die pijn scheut nam geleidelijk aan af en toen kon ik verder

Daarna heb ik hem gevraagd of hij me kon tonen hoe hij er nìº uitzag en ik kreeg niet echt een beeld voor me maar ik wist hoe hij er uit zag. En doordat ik het wist kon ik zelf een beeld van hem vormen.

Ik ben nog steeds moeite aan het doen om mezelf er van te overtuigen dat dit echt was!
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 30 '06
Hoi Kath,

Heb je ook bepaalde vragen kunnen stellen waarvan je het antwoord niet kon weten, maar wel kon controleren? Hiermee kun je altijd zelf valideren of je wel contact hebt met de juiste entiteit. Je moet er ook op proberen te letten (geen idee hoe je dit moet doen eigenlijk) dat je niet per-ongeluk contact hebt met degene voor wie je het aan het vragen bent. Het kan namelijk altijd zo zijn dat je communiceert met de herinnering aan het dier, ipv het dier zelf. Dat op zich is natuurlijk al een hele gave, waar je trots op kunt zijn, maar houdt het altijd in je achterhoofd. Sommige dingen kunnen namelijk altijd anders lijken, dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Ayasha
Ayasha jan 30 '06
 Quote:
Origineel van nims:
Hoi Kath,

Heb je ook bepaalde vragen kunnen stellen waarvan je het antwoord niet kon weten, maar wel kon controleren? Hiermee kun je altijd zelf valideren of je wel contact hebt met de juiste entiteit. Je moet er ook op proberen te letten (geen idee hoe je dit moet doen eigenlijk) dat je niet per-ongeluk contact hebt met degene voor wie je het aan het vragen bent. Het kan namelijk altijd zo zijn dat je communiceert met de herinnering aan het dier, ipv het dier zelf. Dat op zich is natuurlijk al een hele gave, waar je trots op kunt zijn, maar houdt het altijd in je achterhoofd. Sommige dingen kunnen namelijk altijd anders lijken, dan dat ze daadwerkelijk zijn.
goh jij leeft ook nog :p

Hmm ik heb me idd al een paar keer afgevraagd of het wel echt was en ik ben dan ook van plan om te kijken of ik met mijn eigen pony's contact zou kunnen krijgen. als het lukt en ze zijn lief zullen ze me heus wel helpen met een bewijsje om te kijken of ik contact kan krijgen met dieren :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '06
 Quote:
Origineel van kath:
goh jij leeft ook nog :p
En dat zegt het meisje dat ik vaker spreek dan mijn moeder :p

 Quote:
Origineel van kath:

Hmm ik heb me idd al een paar keer afgevraagd of het wel echt was en ik ben dan ook van plan om te kijken of ik met mijn eigen pony's contact zou kunnen krijgen. als het lukt en ze zijn lief zullen ze me heus wel helpen met een bewijsje om te kijken of ik contact kan krijgen met dieren :)
Ik denk dat dat ook de juiste methode is. In dit soort dingen kun je nooit te zeker van je zaak zijn, omdat er altijd dingen zijn die ze ook daarboven niet eens weten.
Charlie
Charlie nov 13 '06
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik zelf contact kan krijgen met mijn eigen overleden kat?? B.v.D.
yannick
yannick nov 13 '06
je kan niet zomaar contact maken met je overleden huisdier. als de ziel weigert kan je geen contact maken, de ziel moet het zelf willen. maar er zijn veel manieren om contact te maken met een overleden huisdier. je kan bijvoorbeeld je innerlijke rust proberen te vinden, en vragen aan een engel of je contact kan mag maken met een ziel naar keuzen. je kan daarbij een foto gebruiken.
Incripted
Incripted nov 13 '06
het wordt nie gebasseerd op de ziel, eerder op de concentratie, kath geeft voordien een korte meditatie gedaan om haar concentratie te verscherpen en zichzelf rustig te maken (veronderstel ik).

dit wijst erop dat het ervoor rumoerig was of dat ze zich had opgejaagd in iets, of het kan ook een voorbereiding zijn om zenuwen tegen te gaan.

ik geloof en heb ervaren dat contact maken met een heen gegaan dier het beste lukt wanneer je zelf , erin gelooft dat het kan,en je over voldoende concentratie en innerlijke rust beschikt.

dit als mijn bescheiden mening op dit onderwerp
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 15 '06
Het klopt wat je zegt, het begint met willen. Zowel voor jezelf als voor het overleden dier. Ook moet je wel de signalen zien te herkennen. Ik heb altijd het gevoel dat het communiceren met een dier moeilijker is als met een mens. Dit omdat de beleefwereld van een dier anders is. Hoewel de ziel gelijk is, is de gesprekstof dit niet.
LPChip
LPChip nov 15 '06
Ik ben de reden van communiceren niet met je eens Nims.

Een dier reageert instictief, terwijl de mens verstandig reageert. Wanneer je een dier instinctief benaderd zul je veel leren over dat dier.

Ik benader dieren altijd instinctief waardoor ik meer over dieren begrijp dan de meeste mensen, en snel een band op kan bouwen met welk dier dan ook.

Zo heb ik ooit het volgende mee gemaakt:

Ik was samen met een vriend mee om kranten te gaan lopen. We kwamen bij een huis aan dat omringt was met een hek, met daarin een grote duitse herder. Mijn vriend was niet bang aangelegd, maar hij durfte de krant niet te bezorgen. Ik zei tegen hem, geef mij de krant maar.

Ik keek de hond aan, en hij keek drijgend terug. Ik bleef heel kalm en relaxed en stak mijn hand met de krant erin uit naar hem. Hij kwam naar mij toe en rook aan de krant en bleef bij mij staan. Voorzichtig over het hek stappend en hem de krant te laten zien ben ik in zijn territorium gekomen. Hij liet mij binnen. Langzaam trok ik mijn hand met krant terug, en hij liet het toe. Hij volgte me wel, maar deed niks. Ik liep naar de deur, deed de krant in de bus, en liep terug naar het hek en stapte erover.

Als ik gewoon over het hek was gestapt, zou hij mij gegrepen hebben. Ik heb op zijn manier met hem gecommuniceerd en kon zo de krant bezorgen.
Charlie
Charlie nov 15 '06
Maar nou vind ik het antwoord op mijn vraag niet echt al te duidelijk terug en zou toch wat specifieker willen weten hoe ik dit toch kan doen. B.v.D.
yannick
yannick nov 17 '06
hoezo wil je zo graag in contact komen met je overleden huisdier?? je hebt goed voor je kat gezorgd. en daar is zei erg blij mee. hebt je soms een schuld gevoel? of ben je soms nieuwsgierig ;)?
Ayasha
Ayasha nov 18 '06
 Quote:
Origineel van Incripted:
het wordt nie gebasseerd op de ziel, eerder op de concentratie, kath geeft voordien een korte meditatie gedaan om haar concentratie te verscherpen en zichzelf rustig te maken (veronderstel ik).

dit wijst erop dat het ervoor rumoerig was of dat ze zich had opgejaagd in iets, of het kan ook een voorbereiding zijn om zenuwen tegen te gaan.

ik geloof en heb ervaren dat contact maken met een heen gegaan dier het beste lukt wanneer je zelf , erin gelooft dat het kan,en je over voldoende concentratie en innerlijke rust beschikt.

dit als mijn bescheiden mening op dit onderwerp
Laat ik je hierover even duidelijkheid geven. Ja het was rumoerig hier onder, en ja ik had me ergens in opgejaagt ;)De korte meditatie was dus idd om er voor te zorgen dat ik me volledig kon concentreren op het dier in kwestie :)
Charlie
Charlie nov 20 '06
De reden dat ik het graag wil doen is dat ik haar nog niet helemaal heb los gelaten, 3 december is het al 4 jaar geleden en ik mis haar. Ik heb haar samen met haar zusje gered van de dood en van het zwerfleven zonder moeder op straat. Haar zusje is toch weggelopen bij ons en Rakker was echt mijn knuffeltje. Ze is ook maar 2 jaar geworden, want de DIERENARTS heeft haar vergiftigd. Ja, jullie lezen het goed. Ik zal het een beetje uitleggen. Ze kreeg de vrouwtjes pil voorgeschreven en wat doet die eikel?? Die geeft haar pillen tegen epilepsie, iets waar ze dus geen last van had. Ze is toen een paar dagen van huis afgeweest en toen ik op die bewuste 3 december uit school werd opgehaald door mijn vader, voelde ik al dat er wat aan de hand was. Hij vroeg aan me wie ik nu al een paar dagen miste en het drong niet echt door dus wist ik daar even geen antwoord op te geven. Ik dacht na en vroeg toen:"Rakkertje? Is ze dood?". Hij zei:"ja, meisje". Ik wist niet hoe ik het had en heb haar ook gezien toen ik thuis kwam. Ze was helemaal stijf en koud en het leek alsof er een stukje van mij ook dood ging, alsof ze een stukje van mij meenam. Ik heb vorig jaar een tattoeage van haar op mijn arm laten zetten, zodat ze toch nog een beetje bij mij is. Ik mis haar zo en ik heb nu, bijna 4 jaar later nog steeds verdriet.
Ayasha
Ayasha dec 12 '06
Carolyn je kan een dier zijn of haar rust niet zomaar verstoren omdat jij het niet los kan laten en je nog verdriet hebt.

Accepteer je verdriet, accepteer je verlies. Wat zou je tegen het dier zeggen als je er contact mee had?

Overigens NiMS; een paar dagen geleden heb ik contact gemaakt met levende dieren, ik weet nu dus eindelijk waarom ik die beelden altijd zag wanneer ik mijn ogen sloot :)Ik kon dingen zeggen die ik niet 'hoorde' te weten. :)Dus inmiddels is het vrij bevestigd voor me en weet ik dus eindelijk wat die beelden zijn. (Je herinnerd je vast nog dat ikd aar geen touw aan vast kon knopen ;))
droopy
droopy dec 28 '06
Naar mijn idee hebben ook dieren een ziel aangezien elk diertje ook een karaktertje heeft. Ik heb een hele goede band gehad met mijn kat vroeger, hij is alleen door de buurman vergiftigt. Tot na zijn dood heb ik hem nog gezien en zelfs toen mijn moeder uit dat huis ging verhuizen was hij er nog want ik kon hem nog zien.
Dieren zijn vaak inteligenter en trouwer dan mensen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '06
 Quote:
Origineel van kath:

Overigens NiMS; een paar dagen geleden heb ik contact gemaakt met levende dieren, ik weet nu dus eindelijk waarom ik die beelden altijd zag wanneer ik mijn ogen sloot :)Ik kon dingen zeggen die ik niet 'hoorde' te weten. :)Dus inmiddels is het vrij bevestigd voor me en weet ik dus eindelijk wat die beelden zijn. (Je herinnerd je vast nog dat ikd aar geen touw aan vast kon knopen ;))
Goh ik lees je reactie nu pas eigenlijk. Ik herinner me idd dat jij niet wist wat het was. Maar als ik je dus goed begrijp waren dat beelden van een levend dier, die je dit doorstuurde? Enige idee welk dier dit was, en ook waarom dit was?
Heaven
Heaven jan 2 '07
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag,

Mijn kitten Disney (3 maandjes jong) Was vorige week ziek geworden, heel zwak en koude koorts. Meteen de volgende dag naar de dierenarts geweest. en hem na laten kijken. Ze dachten dat zijn maagje alleen maar overstuur was en dat hij daardoor zo deed. Na een prikje om zijn eetlust te stimuleren en een blikje speciale voeding, konden we weer gaan.

Na 2 dagen was Disney weer erg opgewekt, en speelde weer zoals hij altijd wel deed. Oudjaarsdag werd ik door mijn schoonzusje wakker gemaakt, dat het niet goed ging met Disney, Het beestje lag doodziek in de gang. Bezweet, 40 graden koort, en kromme pootjes.

Natuurlijk meteen de dierenarts gebeld, en we konden om half 10 terecht. Ik had nog zo gehoopt dat ze hem een prikje zouden geven, en ik hem lekker bij me mocht houden.

Maar door onverklaarbare reden was hij zo ziek, dat we hem hebben moeten laten inslapen. :(:(:(

Ik was nogal gehecht aan het beestje, en vraag me zo af waardoor het nou kwam.. dat hij ineens ziek werd, dat ik de vraag of jullie misschien kunnnen kijken met zijn foto en de naam... of je iets door krijgt...misschien...

Groetjes,
Heaven
mause
mause jan 2 '07
bah, dat is een niet zo'n prettig begin voor het nieuwejaar.

ik zelf kan helaas geen foto's lezen ed. maar ik hoop voor je dat je er achter kunt komen hoe dit kan.

veel sterkte.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 2 '07
He wat vervelend zeg. Ik begrijp dat je opzoek bent naar antwoorden. Helaas kan ik geen foto's van dieren lezen. Ik ken eigenlijk maar 1 iemand die in contact kan komen met dieren, maar ik weet niet of ze dat ook wil.

Sterkte!
dvunz
dvunz jan 3 '07
mocht er idd iemand zijn die contact kan leggen
met overleden dieren?

hoor ik dat graag
dit ivm overlijden van me hond
en er geen oorzaak is gevonden
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki