Even tijd om erop terug te komen...Ik herken en beaam wat jullie zeggen. Zo was mijn berichtje eigenlijk ook bedoeld.Er zit geen wens in om per se een lange reis te maken, maar wel een wens om voor lange tijd ongestoord naar binnen te mogen gaan...
Vooral de woorden van Liesanne zouden de mijne kunnen zijn:"Ik lees in jouw stukje een verlangen naar ruimte.
Een ruimte waarin je kan leven zoals je "bedoeld" bent.(dat is voor mij ultieme vrijheid)
Hoe lastig kan het inderdaad zijn je eigen stroom te volgen..(dit ervaar ik ook)
En als je dat doet: wat zijn je angsten...wat (is het ergste dat) zou kunnen gebeuren?"
Dat is het helemaal. De innerlijke ruimte/ vrijheid om te leven, om te mogen leven volgens je eigen wezen.
Wat dat betreft ben ik helemaal niet slecht bezig, maar angst kruipt waar het niet gaan kan.
Concreet is mijn worsteling de volgende.Voor mij is mijn beroep werkelijk mijn roeping, of het hoort dat te zijn. Toch kies ik vaak voor dingen die ik eigenlijk diep vanbinnen zelf niet wil (ookal zijn ze op zich heel leuk), maar denk te moeten doen. (om geld te verdienen, om ervaring op te doen, om zeker te zijn, om in orde te zijn...) Dit vreet dan energie, waardoor ik geen energie meer over heb voor de dingen waar m'n hart echt warm van wordt zoals zingen of verhalen vertellen/spelen...Ik volg een therapeutenopleiding en dat is helemaal thuiskomen voor mij. Maar ik ben nog geen therapeute dus moet nog even muzische stages geven enzo.
Wat ik echt wil, waar ik behoefte aan heb is stilstaan, bezinnen, contempleren en vandaaruit creëren en met mensen werken. Bezield werken dus ipv 'reageren op...' en zomaar doen.
In dromen, in readings, in kaartleggingen, in mijn aanvoelen als ik stil ben wordt me verteld mijn eigen weg te gaan en mezelf in de wereld te zetten. Maar als ik er praktisch over nadenk, denk ik dat het (nog) niet mogelijk is, dat ik te jong en onervaren ben, dat ik die luxe niet heb om de tijd te nemen, dat....
Mijn onzekerheden en angsten, maar ook mijn fiere ego en naar buiten gerichte enthousiasme, roepen vaak zo luid dat ik de stille stem van mijn ziel bijna niet meer kan horen. Dit is mijn opdracht op dit moment, de ruimte mogen nemen om helemaal te zijn. Het is alvast niet mijn omgeving die me tegenhoudt. Zij denken: "wanneer gaat ze nu eindelijk..." :-)
Sorry voor mijn warrige uitleg, heb net 2 intensieve muzische dagen erop zitten en heb m'n bed niet veel gezien. Slaapwel dus :-)
Liefs,
Inneke