Loading...
nl

bezetenheid

Noa
Noa nov 23 '05
Hallo,

Een vraag voor diegenen die dit ook meegemaakt hebben of weten waar ik het nu over heb.

Kan op een vroeg leeftijd voorgekomen bezetenheid op latere levensjaren nog eens terugkomen?

Ik heb in flitsen nog altijd last van hetgeen wat ik op zeer jonge leeftijd ervaren heb. Soms ben ik mezelf totaal niet, verander van een vredelievend meisje tot een helse heks.
Delen:
Amy
Amy nov 24 '05
Hoi Noa,
Ik heb dit zelf ook maar begrijp er te weinig van om je te kunnen helpen.
Wel wil ik je succes wensen om dit op te kunnen lossen
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 27 '05
Dag Noa,

Bezetendheid kan op latere leeftijd terugkomen als je openstaat voor minder goed gezinde geesten. Normaal gesproken gaat de bezetenheid weg als de kwade geest is weg-gejaagd, en de bezetene niet meer open staat voor deze entiteit. Komt er een nieuw moment in je leven dat je weer open staat voor "slechte" entiteiten, kan je weer bezeten raken.

Stemmingswisselingen hoeven trouwens niets met bezetendheid te maken hebben. Ga bij jezelf na, of een bepaalde trigger is waarin dit gebeurd, en let eens op je voeding / drank-gebruik. Misschien zit daar wel een relatie in.
fry
fry jun 15 '06
oe dat is minder
kan dit dan echt? verschrikkelijk zeg
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '06
 Quote:
Origineel van fry:
oe dat is minder
kan dit dan echt? verschrikkelijk zeg
Ja dat kan zeker. Je moet dus ook voorzichtig zijn met wat je doet. Ga uit van je eigen kracht, en doe nooit iets tegen je wil. Niets kan je geest breken!
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 3 '11

Een tijdje geleden kreeg ik een beetje een rare vraag, van een vriend van me...
Hij vroeg me namelijk of ik ervaring had met geesten uitdrijven... (exorcisme)
Natuurlijk heb ik gezegt: Nee, het spijt me!
Hij vertelde dus dat hij iemand had leren kennen waarvan de zus "overgenomen" zou zijn,
in de tijd dat ze ernstig ziek was (kanker)
Ze heeft kantje boord gelegen, en was letterlijk op sterven na dood...
Wonder boven wonder heeft ze het toch overleeft...
Nu zegt haar familie dat ze er zelf bijna niet is ( iemand anders zit in haar lichaam)
Als ze er wel is, vraagt ze om hulp...
Ze zou zelf niet over kunnen,
Ik weet niet precies hoe het zit
Ik heb die vriend er eigenlijk niet meer over gehoord...

Vandaar dat ik jullie wil vragen of iemand ooit zoiets heeft meegemaakt?
Ik heb uiteraart al wel gegoogled enzo...
Daarbij kwam ik op deze site:
http://www.blijf-bij-uzelf.nl/paranormaal/bezetenheid.html

Ik vraag dit niet omdat ik me er mee wil gaan bemoeien, maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben...
groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity aug 4 '11
Ik heb op de site gekeken, en de opvattingen over Entiteiten, Engelen, gevallen engelen en demonen die deel ik niet mee.

Ik heb even gezocht voor je naar meer informatie zodat je zelf een afweging tussen de feiten en/of fabels kan maken. ^^
- nl.wikipedia.org-> Bezetenheid .
- nl.wikipedia.org-> Demonische_gebonden-_en_bezetenheid .
- nl.wikipedia.org-> Exorcisme
- nl.wikipedia.org-> Sacramentalia .
- wetenschap.infonu.nl-> pseudowetenschap-bezetenheid. .
- paranormaal.blog.nl-> paravisie-> symptomen-bezetenheid

Ik hoop je hiermee opweg te hebben geholpen!
Succes ene->>> Waar een wil is, is een weg!
diebrabander
diebrabander aug 5 '11
Ik merk de laatste tijd, dat er ook bij mij vreemde dingen en gevoelens naarboven komen op sommige momenten. Maar hierbij denkik niet dat het een 'kwade entiteit' is, maar misschien een andere 'ik' uit andere wereld ofzo? Natuurlijk houd ik de controle wel, maar ik voel me dan opeens wel anders en ben me daar bewust van.

Bijvoorbeeld straks, ik deed in de auto ff mijn ogen 5minuutjes dicht, en keek toen weer gewoon voor me uit. Maar het leek op dat moment alsof ik mn ogen open deed in een ander lichaam. Alsof ik nieuw was in mn lichaam. Het beeld leek ook alsof ik van iets verderaf stond te kijken.

Hebben jullie de film avatar gezien? Nou als hij daar in zn nieuwe lichaam zit kijkt hij ook een beetje raar en doet probeert zn handen uit voor zn ogen etc. Zo voelde het bij mij ook en er flitste gelijk door m'n hoofd: Een andere 'ik' is op bezoek.

Ik ben er alleen nog niet uit of deze gedachte die door mn hoofd schiet op dat moment mn fantasie is, of m'n gids/bewustzijn.
Serenity
Serenity aug 5 '11
hihi ik voelden me vandaag een aantal keer erg klein alsof ik gekrompen was, zo bizar, ik wist ook niet waaraan dit lag, ik dacht "het zal wel."
diebrabander
diebrabander aug 6 '11
Haha ja, alleen voelde ik me niet klein, maar zegmaar alsof ik niet op de 1e rang in mn lichaam zat te kijken maar 3e ofzo. Ik had natuurlijk nog wel gewoon de controle over mn lichaam, maar er was gewoon even een bezoeker. Ik heb dit nog 2x vaker gehad en ik heb t idee dat het dezelfde is. laugh
admin
admin jun 4 '12
Er wordt zo openlijk overgesproken door zeer grote sterren in USA, popartiesten! Alsof het de normaalste zaak is dat iets je overneemt voordat je het podium op gaat. Zo vertelde een, zodra zij het plubliek hoor juichen, haar stilleto's aandoet.......than that "other thing" take over. Ze praat vanaf dat moment anders, loopt anders......doet anders. This "thing" only performs doesn't do interviews! CREEEEEEEEEEPY eekshockedconfused
admin
admin jun 5 '12
Beste Noa,

Ik moest bij het lezen van je bericht denken aan de onderstaande tekst van Merideth Brooks.

So take me as I am
This may mean
You'll have to be a stronger man
Rest assured that
When I start to make you nervous
And I'm going to extremes
Tomorrow I will change
And today won't mean a thing

I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
You know you wouldn't want it any other way

NiMS noemde het ook al even, door er voor jezelf het etiket bezetenheid op te plakken, serveer je jezelf al af. Stemmingswisselingen deel je met alles en iedereen om je heen. Niemand is (gelukkig!) permanent een vredelievend meisje. De helse heks is voor mij even interessant. Het feit dat je je er van bewust bent is ook al prachtig. Mocht die energie teveel ineens zijn, leer 'm dan kennen en leer er mee om te gaan.

Gr., Mars
admin
admin jun 5 '12
Je hoeft daarom niet bezeten te zijn om stemmingswisselingen te ervaren. Als je gevoelig bent en open staat om impulsen op te vangen van buitenaf vang je vaak gedachten/ emoties op die niet eens van jouw zijn. Ze kunnen van iemand uit je omgeving komen of gewoon zelfs als je boodschappen bent gaan doen en 'rotzooi' opvangt die niet bij je hoort. Wanneer je daarvoor gevoelig bent mag je je meer gaan aarden. In je eigen kracht gaan staan. Zelf heb ik het gevoel dat je energie zuiver is maar dat er gewoon 'rotzooi' van anderen inzit die je mag filteren door lekker bij jezelf te blijven. Jij bent je eigen baas!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 5 '12
Heel mooi verwoord, Annasy...
En ook erg herkenbaar!
(gedachten en emoties die niet van mij zijn)

Toch heb ik een paar keer iets meegemaakt zelf, waar ik telkens weer op vastloop...

Ik was een meisje van een jaar of 8...
Ik kwam uit school vandaan, en had wat gedronken thuis, pakte mijn knikkers en wilde naar buiten gaan om te gaan knikkeren
Op het moment dat ik door de gang liep, richting voordeur...
werd ik als het ware "overgenomen"
Ik weet niet door wat of door wie? maar ipv naar buiten ging ik de trap op...
rechtstreeks naar de slaapkamer van mijn (stief)vader en moeder...
Ik opende zelfs de deur, iets wat ik zelf nooit gedaan zou hebben...
Ik zag mijn stiefvader op bed liggen met een blauw straaltje uit zijn mond ( destijds had je van die valium tabletten die blauw waren)... Ik schrok niet, ik voelde niets eigenlijk...
Ik was nog steeds "overgenomen"
ik ben heel kalm de trap weer afgelopen naar mijn moeder toe, en vertelde haar, met een zwaardere stem dan mijn eigen stem, dat mijn stiefvader valium geslikt had, en dat ze snel de ambulance moest bellen...
Mijn moeder geloofde me gewoon niet, omdat ik zo kalm was, dus die rende naar boven en weer naar beneden om 0611 te bellen ...
op dat moment was ik weer mezelf...
Ik vind dit eigenlijk best wel eng
omdat ik weet dat als het er op aankomt, je niets te zeggen hebt over je eigen lichaam...
Gelukkig heeft dit niets te maken met bezetenheid, al denk ik wel dat "bezeten" zijn en overgenomen worden ongeveer hetzelfde kan zijn... Ik werd als het ware iets naar beneden gedrukt in mijn lichaam...
ik maakte het bewust mee, vanuit mijn eigen lichaam, en toch had ik geen controle over mijn lichaam ( ik wilde gaan knikkeren)
Ik ben benieuwd wat dit zou kunnen zijn geweest?
het maakt me een beetje angstig als ik er aan terug denk...

groetjes moonflowertje
admin
admin jun 5 '12
Er is een groot vrschil tussen hogere energieen en lagere net zoals er Gidsen zijn en lagere entiteiten.
Zelf heb ik ooit een zwaar auto ongeluk gehad, tegen een verlichtingspaal en in de gracht geslingerd. Er zat een collega naast me. De moment dat de auto tot stilstand kwam wist ik ik ben dood nu...Tot ik half bewusteloos mijn ogen opendeed, rokende motor zag, collega met een open hoodwonde zag liggen. Ik was niet bij mezelf maar toch slaagde ik erin mijn collega uit het wrak te halen. Achteraf gezien was dat aards gezien onmogelijk. Ik had zelf een whiplash, elke rib was gekneusd,neus twee keer gebroken....toch slaagde 'ik' erin?
Als het op levensbedreigende situaties aankomt is het denk ik nood breekt wet...Je bent niet meer bij jezelf en Gidsen, hogere energieen kunnen dan wel zoveel kracht 'bundelen' en je lichaam 'sturen' wat niet wil zeggen je bent bezeten. Ze nemen alleen even over omdat die nood er is.
Zelf doe ik aan automatisch schrift en trance healing. Automatisch schrift is gelijkaardig. Ik sta het toe dat de spirits via mijn energie schrijven. Wat niet wil zeggen dat ik dan op die moment bezeten ben, ik geef toestemming om boodschappen te kunnen overbrengen op die manier. Bezeten is tegen vrije wil en dus gedwongen, je wil het niet, je ziel wil het niet maar toch heb je geen controle over je eigen lichaam omdat je de 'macht' geeft aan een ander. Ik ben er dan bewust van maar dit kan ook met 'onbewuste' toestemming denk ik en zio was jouw situatie. Je hogere zelf/innerlijk weten wist dat je stiefvader in gevaar was. Je hebt hogere energieen/beschermengelen onbewust toestemming gegeven je te laten leiden naar dat wat voor iedereen op die moment juist was. Al kan ik mis zijn...
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 5 '12
dat zou best wel kunnen smile
Misschien in overleg met mijn gids en de gids van mijn stiefvader

Achteraf zou ik het zelf ook zo hebben gedaan, ook al behandelde mijn stiefvader me niet goed...
Ik zou hem gered hebben...

Heb je dat "automatisch schrift en trancehealing" overgehouden aan het ongeluk?
dat is iets wat ik me namelijk wel goed kan voor stellen...
Ik snap soms niet hoe het mogelijk is om zoiets jezelf aan te leren... ik bedoel in de drukte van een mensenleven vandaag de dag...
Het is afdwalen... en toch komen mensen uiteindelijk weer terug op de weg, vaak sterker dan ooit te voren tongue

groetjes
admin
admin jun 5 '12
Helemaal mee eens, Annasy. Ik beleef een lichaam als een 'verdicht' ontvangstmiddel (mobiele antenne) voor de ziel om zichzelf te kunnen ervaren. De signalen/energieën die je registreert, zijn slechts afhankelijk van je bewustzijn/trillingsniveau en de mate waarin je ervoor kiest om je daarmee te identificeren.
admin
admin jun 5 '12
Automatisch schrift is niet iets wat ik heb overgehouden aan dat ongeval. Het is iets dat bij mijn zijn hoort. Het heet gewoon lekker bij je ware zelf blijven en je niet laten 'mis'leiden door de buitenwereld. Automatisch schrift doe ik zelfs wanneer ik met mijn dochter in een speeltuin zit op een terras. Het is kwestie om bij de stilte in jezelf te blijven ook al is er alom drukte. Ik laat me daardoor niet meer beinvloeden en doe gewoon ding in mijn ware zijn. Het is mee ontwaakt wanneer ik ben ontwaakt na een lange winterslaap grin
admin
admin jun 5 '12
Misschien dat ik het wel ga aanbieden hier, nog geen idee, ik zit een beetje met een krap vrije tijd schema, zal er dan hooguit één of twee per week zijn en dan wordt de wachtlijst wel lang.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 5 '12


Eigenlijk weet ik er te weinig vanaf om er iets over te kunnen zeggen...
Ik heb er wel over gelezen, hoor!
(halftrance en helemaal in trance gaan )
Maar zelf heb ik er geen ervaring mee...
laughik denk wel dat je gelijk als het gaat om het aanbieden
ik heb het wel gezien bij Cialara, die automatisch tekenen doet...
Ook bij andere mensen op het forum die bijv Foto lezen of een kaartje trekken...

Volgens mij komt bezetenheid bijna niet voor, of zeg ik nu iets heel stoms?
Naja laat ik het zo stellen: er is een keer een vriend bij me gekomen die erover begon, maar heb de persoon zelf niet gezien...
Ook het verhaal wat mijn stiefvader wel eens verteld heeft over zijn oom die ernstig ziek was, eigenlijk kantje boort gelegen had, die weer bij is gekomen als iemand die niet zo aardig was...
Zijn lichaam was er nog, maar de persoon die erin zat...
Was niet zijn oom...
Ik heb het niet meegemaakt zelf...
En eerlijk gezegd, zou ik het niet willen meemaken ook!
Het lijkt me zo ontzettend moeilijk om er mee om te gaan...
Vooral al het gaat om iemand met wie je dagelijks te maken heb smirk

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki