Loading...
nl

Merudi gedichtenbundel

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
Op het forum zie ik vaak de meest prachtigste gedichten worden geplaatst. Nu loop ik alweer een tijdje in mijn hoofd om hiervan een Merudi gedichtenbundel te maken, en een uitgever hiervoor te zoeken. Nu is mijn vraag, wat vinden jullie?
Delen:
jo
jo okt 17 '07
wat een goede ideeen heb jij toch!
Ayasha
Ayasha okt 17 '07
dat het niet werkt. De kosten zijn te hoog, je schiet er zoiezo op in ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
Hoe bedoel je de kosten zijn te hoog en je schiet erop in? Een uitgever neemt de kosten op zijn rekening :).
p.s. ik doe het ook niet voor het geld.
Ayasha
Ayasha okt 17 '07
enkel en alleen als hij er een verkoopwaarde in ziet NiMS. En geloof me, tenzij je bekende schrijvers hebt ziet ie dat niet, een gedichtenbundel is sowieso iets waar je 'een liefhebber' voor moet vinden.

Op een ander forum waar ik zit, een pak groter waarbij de gedichten ook een pak talrijker waren. Waarbij ze een verzameling van kortverhalen en gedichten gemaakt hebben. Hebben ze er zwaar op in geschoten. Dus zou ik er niet op rekenen dat de uitgever het op zich gaat nemen. Geen enkel 'bedrijf' neemt iets op zich waar het zelf op in schiet, dat zou ronduit stom zijn.

Tuurlijk doe je het niet voor het geld, maar inschieten op iets wat nooit bekent zal worden, en wat alleen mensen gaan kopen die ze toch allemaal hier kunnen lezen (dus ook dat aantal zal beperkt zijn) zou ik geen slimme zet vinden. En helemaal geen zet die ik van jou zou verwachten. Iig zou ik hem niet maken. Natuurlijk is het je eigen keuze ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
Ik snap je uitleg, maar misschien ben ik iets optimistischer. Eerst maar even zien hoe mijn engelmens het doet bij de uitgever. Heb hem vandaag ernaar opgestuurd.
Eigenlijk heb ik er juist wel vertrouwen in dat de Merudi gedichtenbundel wel zal aanslaan. Er staan echt pareltjes van gedichten op waarvan ik denk dat ze wel gelezen zullen worden.
Over het feit dat mensen het hier kunnen lezen ben ik niet helemaal met je eens. Een boek lijdt een heel eigen "offline" leven. Het kan worden meegenomen, gegeven en gebruikt worden. Een website kan dit niet. Daarnaast spreek je ook een hele andere groep mensen aan die helemaal niets met de merudi website te maken heeft, maar deze gedichten juist wel enorm kan waarderen. Ik denk juist dat het een wisselwerking veroorzaakt waarbij twee werelden (offline en online) elkaar zullen raken.

Op dat andere forum was misschien de hoeveelheid gedichten omvangrijk, maar hoe was de kwaliteit daarvan? Misschien is het op hele andere fronten afgewezen. Maar goed dat weet ik verder niet.

In ieder geval bedankt voor je mening :). Ik ben benieuwd naar de rest.
admin
admin okt 17 '07
Ik vind dat je ervoor moet gaan Nims!
Mijn vader heeft vorig jaar een boek geschreven over zijn reizen naar Australië. Mijn vader heeft nooit eerder een boek geschreven en is dus niet bekend. Het boekje ligt nu in de winkel :)
Ayasha
Ayasha okt 17 '07
NiMS. In die bundel stonden beslist ''pareltjes'' van gedichten. Gedichten van vrij hoog niveau. Schrijvers to be om het zo maar even te noemen. Maar het slaat niet aan, ze zijn niet bekent, dus er is geen kat die er ook daadwerkelijk geld aan wil geven. Een jeugdboek of informatie boek heeft meer kans. Gedichtenbundels worden gewoon sowieso niet zo vaak gekocht. Ik ben niet pessimistisch maar realistisch. Iets waar de mensen hier vaker problemen mee hebben helaas.


Karin; een reisverhaal is iets heel anders dan gedichten van Jantje van op de hoek. (bij wijze van spreke)
admin
admin okt 17 '07
Klopt helemaal Kath, maar ook dromen kunnen hetzelfde zijn, ik had het niet over het boekje :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
Dat ben ik met je eens Kath dat dichtbundels wel een hele moeilijke markt is. Aan de andere kant is het voor ons misschien wel leuk om het zelf te printen of zoiets, en ik vind het wel leuk om te maken ook. Misschien als mijn engelmens boek in de winkel ligt, ben ik opeens een bekend schrijver ;)en loopt de dichtbundel als een tierelier :D. Maar ik snap wat je bedoelt en je hebt ook helemaal gelijk. Aan de andere kant, weer een uitdaging erbij :P.
Ayasha
Ayasha okt 17 '07
uitdagingen en risico's zijn dingen die je berekent moet nemen. Ik zou er niet op rekenen dat je met een paranormaal thema plots wereldberoemt word NiMS...Dat is onrealistisch... Misschien als je 2012 ooit eens wat wordt wel ;)maar eerder niet. Denk dat enkel inbinden voor de liefhebbers ook een pak minder kost. Maar echt uitgeven zou ik een slecht plan vinden. áls de uitgever niet al zegt van 'zoek maar een ander'
admin
admin okt 17 '07
Nee Jantje woont ergens anders denk ik, mijn vader heet Pierre Claassens.
Ayasha
Ayasha okt 17 '07
Lezen is iets waar veel mensen aan moeten werken. Zie ook ''Bij wijze van spreke''
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
Ach als een uitgever het risico wil nemen houd ik hem iig niet tegen. Ik neem aan dat ze niet zomaar iets gaan uitgeven waar ze geen brood in zien. Dus even afwachten maar. In ieder geval moet er wel eerst iets gemaakt worden, voordat het uberhaubt uitgegeven kan worden. Dus mensen, klim in de pen en zet je gedichten hier neer ;).
admin
admin okt 18 '07
Ik heb het goed gelezen Kath en ik weet dat je er niets verkeerd mee bedoelt, maar het komt een beetje raar over als je mijn vader jantje van de hoek noemt, thats all :)
Lena
Lena okt 18 '07
De gedichten hier op Merudi vind ik erg mooi om te lezen.
Ayasha
Ayasha okt 18 '07
dat bedoelde ik dus. Zo noemde ik je vader niet. Ik zei '''Bij wijze van spreke''' wat dus in houd dat ik net zo goed piedje, of jean louiske of lieske had kunnen nemen. Het sloeg niet op je vader, het sloeg erop dat hij geen bekent schrijver is.
Dus nogmaals; lezen is moeilijk...
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 18 '07
Dames, mss weer even on topic? Het gaat er in dit topic niet om dat kath niet alle schrijvers kent, en dat de vader van Karin best een bekende schrijver kan zijn.
admin
admin okt 18 '07
Nee hoor, ik heb geen moeite met lezen.
Ik heb wel moeite met mensen die onder het mom van "je kunt niet lezen" het nodig vinden even een sneer te geven.
Dat je het niet met me eens bent is oké, maar je kunt het ook anders zeggen. Misschien ben ik wel ouderwets opgevoed.

Geen punt Nims, ik trek me terug uit deze topic.
Ik ben niet in staat duidelijk te maken wat ik bedoel :)
Ayasha
Ayasha okt 18 '07
excuus, het was niet als sneer bedoelt Karin :)Was niet de bedoeling dat je het zo op nam. Ik wilde alleen iets duidelijk maken maar daar ben ik kennelijk ook niet goed in in deze dus ik kom samen met je aan de zijlijn staan :)
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki