een van de dingen die me dan doen twijfelen aan het geloof.
nu, zij die er in willen geloven mij niet gelaten hoor
Ik ga hen niet tegen houden en zeker niet anders bekijken. Maar soms heb je dan christenen, en die komen jou dan overtuigen waarom jij in God mì³et geloven.
Normaal heb ik respect voor die mensen, zij doen wat ze niet laten kunnen, maar ze moeten mij niet overtuigen van iets waar ik absoluut geen logica of zelfs maar een basis van iets in vind dat waarheid kan zijn.
In zo'n geval kom je inderdaad op de discussie die eigenlijk wel neer komt op deze. Wat me dan weer op valt, is dat de christenen (ja ik blijf hun als voorbeeld nemen omdat ik van dat geloof het meeste af weet
) vaak niet willen luisteren naar de tegen argumenten van iemand die niet geloofd.
En ik maar denken dat elk geloof toch gebaseerd was op respect voor je medemens en je naaste lief hebben...
Maar ook hier is het weer zo dat dat eigenlijk de schuld is van de mensen die er in geloven, en niet van het geloof zelf.
Dus dan komen we weer op het zelfde 'struikelpunt' waar je altijd komt mte mij als je op zo'n gebied met me in discussie gaat :p