Loading...
nl

[ged] Mis, Missen, Mist

admin
admin nov 17 '07
En ook hier op het forum lopen ze rond :),daar hoef (en ik kan het ook niet) ik geen fotolezer voor te zijn.
Lena
Lena nov 17 '07
Karin,als de Engelmens zich al onder ons begeeft, en Nims schrijft, ik ben ze nog niet tegengekomen, hoe moet ik dat dan zien? :S
admin
admin nov 17 '07
Lieve Lena, het is een gevoel van mij.
Noem het een "weten", ik kan het niet omschrijven.
Ha nu heb ik mezelf klem, daar moet ik eens over nadenken.
Ik kom hier zeker op terug.
Lena
Lena nov 18 '07
:Dben benieuwd!
Lena
Lena nov 18 '07
Nims
Ben jezelf niet nieuwsgierig hoe het zou zijn zo,n ontmoeting met een Engelmens??Waarmee je alles kunt uitwisselen? gedachten, zienswijze enz? Gewoon als gelijksgestemde??
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 18 '07
Ja daar ben ik wel benieuwd naar hoe dat zou zijn. Misschien dat er binnenkort zich eentje meldt, wie weet.

@Karin: Het val me nog steeds op dat je engelmensen en menselijke engelen onder één noemer schaart. Toch zit er een enorm verschil tussen deze twee. Daarom denk ik ook dat jouw gevoel wat je hierboven beschrijft, niet klopt met de definitie zoals ze op merudi is vastgelegd. Ik ben wel met je eens dat er hier enorm veel mensen op het forum zitten die zich als engeltjes gedragen, maar dat maakt nog niet dat ze volledig onder de definitie van Merudi vallen. Zo is bijvoorbeeld niet iedere oudere man met een witte lange baard, Sinterklaas :).
admin
admin nov 19 '07
Klopt Nims, ik zie het ook niet zoals jij het ziet.
Ik heb jouw definities wel gelezen hoor en begrijp welke verschillen jij bedoelt. Toch is mijn gevoel hierover anders, en ik bedoel geen mensen die zich zoals engelen "gedragen" :)

En wat Sinterklaas betreft heb je wel gelijk hoor, er is maar 1 de echte :P
liesanne
liesanne nov 19 '07
[quote NiMS]
Dat klopt goed. Ik doe ook maar wat me zelf goed lijkt. Wat dat betreft is de begelijding eigenlijk vrij ver te zoeken. Gelukkig ben ik erg goed in gokken :)



Bedoel je hier begeleiding van mensen?
Wat ik me afvraag; ervaar je, -of is er- begeleiding vanuit 'de bron' (en hoe zie je die bron, hogere macht ,God, o.i.d. ?? ) en is er 'begeleiding' vanuit een contact met engelen?


Wie is wijs? Wat bedoel je daar precies mee? [/quote NiMs]


Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik geloof dat niemand absolute wijsheid heeft...iedereen heeft wel iets van wijsheid of waarheid en samen vormen we een grotere wijsheid...
Natuurlijk zijn er mensen die misschien wat méér wijsheid hebben...maar bescheidenheid vind ik daarbij wel een mooie eigenschap.

Ik ervaar jou zeker als 'wijs', maar ook bij jou zie ik 'valkuilen' , lijkt me niets mis mee toch.

liefs ,Liesanne

admin
admin nov 19 '07
@ Lena,

Ik zou nog terug komen op jouw vraag.
Ik heb er lang over nagedacht maar kom toch niet verder dan dat het voor mij een gevoel is.
Daar heb je dus helemaal niets aan :)
Het is mijn eigen "weten" en dat kan ik niet uitleggen, ik zou niet weten hoe.
Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.. :|
Lena
Lena nov 20 '07
een gevoel , is een gevoel ,soms niet te verklaren ;)
liesanne
liesanne nov 29 '07
Julien: zie mijn vragen op 19-11, wil je die nog beantwoorden....
b.v.d. Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '07
 Origineel bericht van: liesanne

Dat klopt goed. Ik doe ook maar wat me zelf goed lijkt. Wat dat betreft is de begelijding eigenlijk vrij ver te zoeken. Gelukkig ben ik erg goed in gokken :)

Bedoel je hier begeleiding van mensen?

Nee, ik bedoelde begeleiding van hierboven. Soms heb ik erg het gevoel alleen te staan in alles wat ik doe. Enig kompasje zou wel handig zijn.
 Origineel bericht van: liesanne


Wat ik me afvraag; ervaar je, -of is er- begeleiding vanuit 'de bron' (en hoe zie je die bron, hogere macht ,God, o.i.d. ?? ) en is er 'begeleiding' vanuit een contact met engelen?

Zoals ik net al aangaf, niet dus. Het meeste van de tijd doe ik maar gewoon wat en ga er maar vanuit dat het gewoon goed is. Wel is het zo dat als ik informatie nodig heb, ik het kan "opzoeken" via de bron. Maar ik ben zelf degene die moet zoeken, en vinden. Zo is het in ieder geval hoe ik het ervaar.
 Origineel bericht van: liesanne

Ik ervaar jou zeker als 'wijs', maar ook bij jou zie ik 'valkuilen' , lijkt me niets mis mee toch.

liefs ,Liesanne


Nee daar is niets mis mee. Ik ben regelmatig in mijn eigen valkuilen gelopen, en heb er ook weer van geleerd. Lijkt mij "part of the deal" als je hier op deze aarde rondwandeld.
liesanne
liesanne nov 30 '07
Bedankt maar weer voor je antwoorden. Ik wil niet vervelend doen maar er is nog een vraag blijven staan..

Hoe zie jij de 'bron', hogere macht, God o.i.d.? (hoe maakt die bron zich kenbaar, volgens jou)

Jij kan dus informatie 'opzoeken' via de bron, bedoel je daarmee (ook) de teksten die je heb doorgekregen? Ik ben ook benieuwd hoe dat in z'n werk gaat..
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '07
Het is helemaal niet vervelend hoor, ik antwoord je vragen met plezier.

Ik zie de bron inderdaad als een hogere macht zoals God. Echter is het voor mij wel zo, dat de bron niet een losse entiteit is, maar dat de bron / god ons allemaal is. Het is een soort trap die groter wordt:

De bron is de verzameling van alle zielen. Een ziel is een verzameling van bepaalde geesten uit een zielengroep. Een geest stuurt het lichaam aan, een lichaam bestaat weer uit materie.

Informatie opzoeken is inderdaad zoals de teksten zijn doorgekregen. Hoe dat precies in zijn werk gaat, weet ik eigenlijk niet, maar ik krijg gewoon spontaan de antwoorden in mijn hoofd. Alsof je een "aha"-belevenis hebt. Soms heb ik een vraag in gedachten, en valt mij spontaan het antwoord erop toe.

Zo is bijvoorbeeld het Engelmens document tot leven gekomen. Ik kon niet meer stoppen met schrijven, en het hele document is in een paar uurtjes tot leven gekomen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki