Loading...
nl

[ged] Mis, Missen, Mist

admin
admin nov 14 '07
In gesprek met jezelf
als er elfjes door het sinistere maanlicht vliegen
kunnen kinderdromen niet meer liegen
onbevangen blijven ze in elk van hun dromen hangen
blijven tijdelijk in deze wereld gevangen

het is fijn als je ouder wordt terug te kunnen naar je jonge jaren
even uit de wereld van zo veel gevaren
lekker voor je uit turen
heerlijk naar die tijd terug gluren

hou die momenten vast
dan blijft de wereld voor jou geen last
maar open en duidelijk naar je toe
geloof mij maar dat ik dat ook vaak doe

men spreekt dan niet meer van de reddende engel
maar een vernuftig wezentje een kleine bengel
blijf altijd jezelf
dan ben jij die elf

Maanlicht (De Clown) 07-12-2006

http://www.dichttalent.nl/?nav=orthKsHrGmKhLkBgE&gedsel=zwgxnBsHrGmKhLAwuTbvTAILsiC
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 14 '07
 Origineel bericht van: inneke

Ik heb het moeilijk met het ego (de persoonlijkheid) dat (die) iets wil 'Zijn',en het eventuele machtsmisbruik dat eruit voort kan komen, niet met de essentie van wat er gebeurt.

En bedoel je in deze zin, mijn persoonlijkheid die iets wil "zijn"?

Misschien kun je het ook anders zien. Ik heb zelf vaak moeite met wat ik ben. Soms denk ik wel eens, ik wil dit helemaal niet zijn.

Wat is voor jou het verschil tussen iets willen zijn, en het daadwerkelijk zijn? En wie / wat bepaalt wat je daadwerkelijk bent?
JulienMoorrees
 Origineel bericht van: liesanne
Hoi Julien

Ik wil nog terugkomen op de vraag die jij mij stelde,al vele reacties terug.

de vraag was: waar ben je precies naar op zoek,als jij deze vragen stelt?

In kern was/ben ik op zoek naar een soort bevestiging/bewijs dat jij een Engelmens bent...maar ik weet dat ik dat niet echt zal vinden,dat dat niet echt mogelijk zal zijn. Maar dat is wel het eerlijke antwoord op jouw vraag.

Bedankt voor je antwoord. Toch denk ik niet dat het onmogelijk is, maar dan stel ik gewoon de vraag andersom. Wat zou nou voor jou het omstotelijke bewijs zijn, dat het echt zo is. Los van de vraag, waarom jij dit bewijs wilt hebben. We zullen vanzelf wel ervaren of jij dit bewijs zult krijgen toch?

Er zal een soort van 'geloof' nodig zijn,waarvan ik niet echt weet of het iets is waar ik in wil geloven.Ik wil dit echter wel onderzoeken.(en niet alleen dit)
Dus ik stel vragen om op die manier ervaringen van jou en van anderen te kunnen horen.(Dragon,bedankt voor je reactie)

Maar op wat voor manier kunnen ervaringen van andere jou hierbij helpen? Dat is net zoiets als je rijbewijs proberen te halen met het theorie-examen. Als je het niet doet, of zelf ervaart, weet je gewoon niet hoe het is. Misschien is het simepl een kwestie van ervaring op doen?

Verder ben ik ook wel op zoek naar de 'gevoelskant'van jou,ik heb het gevoel dat jij mij vooral ook informatieve antwoorden geeft,maar met mijn vraag: 'wat maakt dat je zegt een Engelmens te zijn', of 'wat maakt dat een ander dat kan zeggen', ben ik ook zo benieuwd hoe dat voor jou IS, hoe het voelt....we hebben het hier toch wel over een bijzonder fenomeen.

Er zitten volgens mij meerdere gevoelskanten hieraan. Ook de gevoelskant hoe ik ermee omga is er eentje. Eigenlijk is het voor mij vaak best moeilijk om deze gaves die ik beweer te hebben, ook echt te hebben. Het schept bepaalde verwachtingen die ik elke keer toch wel moet waarmaken. Niet dat het me steeds niet lukt, maar ook ik vraag me wel eens af, hoe lang het goed kan blijven gaan. Wanneer maak ik eens een compleet foute foto-lezing, wanneer voel ik een persoon nu compleet verkeerd aan, lukt het me dit keer niet om een zielenkoppeling te maken, etc.
Ook is de verantwoordelijkheid die ik heb meegekregen eentje waarmee ik soms wel moeite heb. Soms moet ik tegen beter weten in, bepaalde deurtjes openzetten, of tegen schenen aanschoppen die ik liever met rust had gelaten. Door andere mensen wordt dit als "betweterig" ervaren, en dat snap ik heel goed. Het probleem is eigenlijk dat ik het vaak ook echt beter weet, en maar zelden ongelijk heb. Kan je je uiteraard afvragen hoe dit komt, en dat doe ik ook wel eens. Toch kom ik er niet echt uit. Ik doe het altijd maar af met het grapje dat ik enorm goed kan gokken.

En de vraag hoe het voelt om te weten dat je engelmens bent? Eigenlijk is dat vergelijkbaar met de vraag of iemand Homo is. Die persoon voelt bepaalde kenmerkende eigenschappen van het "homo-schap". Als die persoon al deze kenmerken bezit, is het eigenlijk een homo, en zo voelt dat ook. Voor mij geldt hetzelfde (nee ik ben geen homo ;)) maar ik voel wel alle eigenschappen van de engelmens in mezelf. Dus heb ik voor mezelf de conclusie getrokken dat ik er eentje ben.
JulienMoorrees
Dragon, ook bedankt voor het opschrijven. Ik vond het ook bijzonder wat er gebeurde.
dragon
dragon nov 15 '07
Mensen,

geen dank hoor!
Ik vond het zelf een fijne ervaring en ook leuk om hier op te schrijven.
liesanne
liesanne nov 15 '07
Hoi Julien

Wat voor mij een bewijs zou zijn, dat het echt zo is dat je een Engelmens bent... Ik weet er zo 1,2,3 geen antwoord op te geven. Zal er over nadenken...
Waarom ik bewijs wil hebben? Ook een lastige vraag. Wat er zo eerst boven komt: ik wil gewoon niet voor de gek gehouden worden..
Voorbeeld. Als kind geloofde ik heilig in Sinterklaas. Hij was voor mij meer dan een goed-heiligman die cadeaus gaf. Ik hield gewoon van die man. En ondanks dat ik op een gegeven moment wel doorkreeg dat er iets in het verhaal niet klopte, bleef ik er vast in geloven..
Ik herinner mij nog goed het moment dat mijn moeder me vertelde dat sinterklaas niet bestond. Ik was niet te troosten en riep 'het is niet waar, hij bestaat wel!!!' (ik besloot later deze onzin nooit aan mijn kinderen voor te houden)
Nu gaat het hier om een om een 'kinderlijk' voorbeeld, maar ik heb het gevoel dat het hier voor mij om iets wezenlijks gaat.
Er is mij ook een bepaald beeld van 'God' geschetst,wat mij eigen werd, maar waarvan ik eigenlijk ook wel intuïtief aanvoelde dat het niet klopte..
In kern ben ik denk ik een 'goed' gelover,maar mijn levensgang heeft me kritisch gemaakt..
Dit voelt ook góed, ik kan me soms niet zo goed voorstellen waarom mensen soms zo makkelijk iets lijken te geloven... Hoe heb jij dit, je hoort van een ander dat je een Engelmens lijkt te zijn, herkent in jezelf de eigenschappen en dan kan je dit 'geloven'? Of twijfel je hier ook wel eens aan?

Zelf ervaringen opdoen.....ja,graag. Het is een wens.....en ja, waarschijnlijk beter dan ervaringen van anderen te horen.
Zoals ik al eerder zei ervaar ik soms wel kleine 'wonderen', maar weet van de andere kant ook niet of ik dat er zelf in wil leggen of dat het echt om iets bovennatuurlijks gaat...........

Als ik jouw laatste stukje lees, ervaar ik dat het voor jou soms ook wel een 'uitzoeken' is, klopt dat?

En dat je bijna altijd gelijk zou hebben.....wie is wijs........?

liefs,Liesanne

admin
admin nov 15 '07
Oh....die sinterklaasmisser heb ik gisteren met mijn jongste meegemaakt... :S
Ik dacht dat hij niet meer geloofde, wel dus...
Lena
Lena nov 15 '07
Erg he als ze horen dat hij niet bestaat!!
De oudste van mij was oh zo boos, hoe hadden we hem zo kunnen voorliegen al die jaren! Ja en dan weet je niets meer te zeggen.
admin
admin nov 15 '07
Hier was het anders, mijn jongste vond mij erg dom.
Hij had tenslotte Sinterklaar zelf gezien en op tv zeiden ze ook nog dat hij echt de enige echte was.....
We hebben samen afgesproken dat hij voor hem wél bestaat en dat het eigenlijk niet uitmaakt dat wij dat niet geloven.
Ik wist ook niet goed hoe ik hier een positieve draai aan kon geven.
Toch vind ik het enorm knap van hem dat hij ondanks mijn verhaal vast houdt aan zijn "geloof".
Maar ik voel me nu wel een erg valse moeder :S
Lena
Lena nov 15 '07
Kinderen ze blijven je verassen!
liesanne
liesanne nov 15 '07
...en ze houden je vaak de juiste spiegel voor....
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 16 '07

Als ik jouw laatste stukje lees, ervaar ik dat het voor jou soms ook wel een 'uitzoeken' is, klopt dat?

En dat je bijna altijd gelijk zou hebben.....wie is wijs........?

Dat klopt goed. Ik doe ook maar wat me zelf goed lijkt. Wat dat betreft is de begelijding eigenlijk vrij ver te zoeken. Gelukkig ben ik erg goed in gokken :).

Wie is wijs? Wat bedoel je daar precies mee?
linkie
linkie nov 16 '07
hmm interessante theorie sjuul, jij een engelmens.
ik ben een beetje laat met mn reactie merk ik....

Ik herken dingen uit de beschrijving die ik op jouw kan projecteren. (die ik dan voornamelijk op de kleine jij projecteer, dus voordat je de definitie geschreven hebt en hiermee erg druk was)
Maar ik denk dat je nog niet volledig bent. En dat zit bijv. in het ego. Ofdat acceptatie is of iets anders weet ik niet. Mijn gevoel zegt dat daar nog een stukje onvolwaardigheid zit.
Je intuititie daarintegen is zo enorm sterk...maar dat is altijd al zo geweest.

Voor mij sta je niet boven mij en ik ervaar dat ook niet zo, maar dat komt misschien ook omdat ik wat dichterbij sta dan andere op dit forum en je al wat langer ken.

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 16 '07
 Origineel bericht van: linkie

Maar ik denk dat je nog niet volledig bent. En dat zit bijv. in het ego. Ofdat acceptatie is of iets anders weet ik niet. Mijn gevoel zegt dat daar nog een stukje onvolwaardigheid zit.

Kan je dit wat beter toelichten? Ik begrijp niet echt wat je hier precies mee bedoeld, maar ik vind het wel interessant om te begrijpen.
 Origineel bericht van: linkie

Voor mij sta je niet boven mij en ik ervaar dat ook niet zo,

Waarom zou de engelmens boven iemand staan? Ik merk wel vaker dat een aantal mensen de indruk hebben dat de engelmens "beter" zou zijn dan jezelf. Ik heb totaal niet het gevoel dat ik me beter voel. Ik voel me gewoon anders dan de meeste van jullie. Maar beter, nee dat niet. Beter zou betekenen dat we ons met elkaar zouden kunnen vergelijken. Ikzelf zou echter geen flauw idee hebben hoe je dit zou moeten doen. Wat zou je dan precies vergelijken?
Lena
Lena nov 16 '07
Hoi Nims
Ik sluit me even aan, heb al iets gelezen over de Engelmens, en als je dit bent, ben je ook hier met een taak. De discussie van wel of niet een Engelmens zijn hoeft van mij dan ook niet,sommige eigenschappen bezitten wij allemaal als ik het goed begrepen heb. Wel zou ik graag begrijpen heb je dan ook contact met andere Engelmensen?
Want je anders voelen, dan lijkt het me toch prettig om met gelijk gestemde zielen te kunnen communiceren
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 17 '07
Ja dat is een goede vraag. Tot nu toe heeft geen enkele engelmens zich aan mij bekend gemaakt, in die zin dat ze wel het vermoeden hadden er eentje te zijn, maar het eigenlijk niet zeker te weten. Nou moet ik wel toegeven ook niet actief ernaar op zoek te zijn geweest, dus ik heb eigenlijk geen idee. Misschien dat ik dat nog wel eens ga doen, maar eigenlijk leef ik altijd zo, dat de dingen vanzelf wel komen als ze nodig zijn. Dus wie weet :).
Lena
Lena nov 17 '07
Dus als ik je goed begrijp, zijn met b.v de foto-lezingen, geen Engelmensen verschenen?
admin
admin nov 17 '07
Als ik aan menselijke engelen of engelmensen denk, zie ik iemand zoals moeder Theresa voor mij.
Lena
Lena nov 17 '07
Je denkt aan mensen, die een grote betekenis hier op aarde hebben of gehad hebben, zichtbaar???
admin
admin nov 17 '07
Nee Lena, ik denk gewoon aan Engelen.
En naast moeder Theresa zijn er nog zo veel die wij misschien nooit zien. Ik benoem moeder Theresa omdat er maar weinigen zijn die haar niet kennen, en zo kan ik beter uitleggen wat ik bedoel.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420