Hoi Julien
Ik wil nog terugkomen op de vraag die jij mij stelde,al vele reacties terug.
de vraag was: waar ben je precies naar op zoek,als jij deze vragen stelt?
In kern was/ben ik op zoek naar een soort bevestiging/bewijs dat jij een Engelmens bent...maar ik weet dat ik dat niet echt zal vinden,dat dat niet echt mogelijk zal zijn. Maar dat is wel het eerlijke antwoord op jouw vraag.
Bedankt voor je antwoord. Toch denk ik niet dat het onmogelijk is, maar dan stel ik gewoon de vraag andersom. Wat zou nou voor jou het omstotelijke bewijs zijn, dat het echt zo is. Los van de vraag, waarom jij dit bewijs wilt hebben. We zullen vanzelf wel ervaren of jij dit bewijs zult krijgen toch?
Er zal een soort van 'geloof' nodig zijn,waarvan ik niet echt weet of het iets is waar ik in wil geloven.Ik wil dit echter wel onderzoeken.(en niet alleen dit)
Dus ik stel vragen om op die manier ervaringen van jou en van anderen te kunnen horen.(Dragon,bedankt voor je reactie)
Maar op wat voor manier kunnen ervaringen van andere jou hierbij helpen? Dat is net zoiets als je rijbewijs proberen te halen met het theorie-examen. Als je het niet doet, of zelf ervaart, weet je gewoon niet hoe het is. Misschien is het simepl een kwestie van ervaring op doen?
Verder ben ik ook wel op zoek naar de 'gevoelskant'van jou,ik heb het gevoel dat jij mij vooral ook informatieve antwoorden geeft,maar met mijn vraag: 'wat maakt dat je zegt een Engelmens te zijn', of 'wat maakt dat een ander dat kan zeggen', ben ik ook zo benieuwd hoe dat voor jou IS, hoe het voelt....we hebben het hier toch wel over een bijzonder fenomeen.
Er zitten volgens mij meerdere gevoelskanten hieraan. Ook de gevoelskant hoe ik ermee omga is er eentje. Eigenlijk is het voor mij vaak best moeilijk om deze gaves die ik beweer te hebben, ook echt te hebben. Het schept bepaalde verwachtingen die ik elke keer toch wel moet waarmaken. Niet dat het me steeds niet lukt, maar ook ik vraag me wel eens af, hoe lang het goed kan blijven gaan. Wanneer maak ik eens een compleet foute foto-lezing, wanneer voel ik een persoon nu compleet verkeerd aan, lukt het me dit keer niet om een zielenkoppeling te maken, etc.
Ook is de verantwoordelijkheid die ik heb meegekregen eentje waarmee ik soms wel moeite heb. Soms moet ik tegen beter weten in, bepaalde deurtjes openzetten, of tegen schenen aanschoppen die ik liever met rust had gelaten. Door andere mensen wordt dit als "betweterig" ervaren, en dat snap ik heel goed. Het probleem is eigenlijk dat ik het vaak ook echt beter weet, en maar zelden ongelijk heb. Kan je je uiteraard afvragen hoe dit komt, en dat doe ik ook wel eens. Toch kom ik er niet echt uit. Ik doe het altijd maar af met het grapje dat ik enorm goed kan gokken.
En de vraag hoe het voelt om te weten dat je engelmens bent? Eigenlijk is dat vergelijkbaar met de vraag of iemand Homo is. Die persoon voelt bepaalde kenmerkende eigenschappen van het "homo-schap". Als die persoon al deze kenmerken bezit, is het eigenlijk een homo, en zo voelt dat ook. Voor mij geldt hetzelfde (nee ik ben geen homo
) maar ik voel wel alle eigenschappen van de engelmens in mezelf. Dus heb ik voor mezelf de conclusie getrokken dat ik er eentje ben.