Quote:
Ik snap dat je hier kanttekeningen bij hebt, en het is inderdaad erg makkelijk om het op mezelf te projecteren op mezelf. Maar er zijn hier een paar belangrijke zaken die ik eigenlijk aan jou wil vragen.
-Je spreekt over mensen die als engelen kunnen zijn, maar wat is jouw beeld hier precies van? Er zit namelijk een groot verschil tussen de engelmens, en mensen die als engelen kunnen zijn (Menselijke Engels). Ik vraag me daarom ook af, of je deze niet door elkaar haalt. Daarnaast vraag ik je ook of je een definitie van een Engel kunt geven, voor jou. Ik denk namelijk dat onze definities niet overeen komen, en dat hierdoor deze discussie is ontstaan. Als dit duidelijk is, kunnen we de eigenlijke vragen beantwoorden:
-Wie zijn / haar definitie is juist?
-Val ik als engelmens zeggende te zijn, onder één van deze definities?
-Je spreekt over mensen die als engelen kunnen zijn, maar wat is jouw beeld hier precies van? Er zit namelijk een groot verschil tussen de engelmens, en mensen die als engelen kunnen zijn (Menselijke Engels). Ik vraag me daarom ook af, of je deze niet door elkaar haalt. Daarnaast vraag ik je ook of je een definitie van een Engel kunt geven, voor jou. Ik denk namelijk dat onze definities niet overeen komen, en dat hierdoor deze discussie is ontstaan. Als dit duidelijk is, kunnen we de eigenlijke vragen beantwoorden:
-Wie zijn / haar definitie is juist?
-Val ik als engelmens zeggende te zijn, onder één van deze definities?
Ik ben blij met deze discussie omdat ik dit balletje eigenlijk al eerder wilde opgooien, mijn vrees dat ik verkeerd begrepen zou worden was tot nu toe iets groter dan de vraag
In mijn ogen is een engel iemand die het beste en het slechtste in jou naar boven kan halen door en simpel woord. Iemand die je helemaal in contact met jezelf kan brengen.
Die geen onderscheid maakt onder mensen, niet oordeelt en veroordeelt.
Die mededogen heeft geen medelijden, die een licht kan zijn voor een ander zonder de ander zijn licht te doven.
Het is mij duidelijk dat onze definities niet overeen komen.
Ik denk dat jouw "waarheid" net zo waar is als de mijne.
Jij valt voor mij in zoverre onder mijn definitie als zijnde degene die het licht draagt waar de "engelen" op af komen.
Degene die een veilige haven creeert voor degenen die zo op zoek zijn naar die geborgenheid.
Jij bent ook iemand die met een simpel woord iemand diep kan raken en je weet ook heel vaak feilloos je vinger op zere plekken te leggen.
het enige wat niet strookt met mijn definitie is het feit dat je zegt dat engelen hoogmoedig kunnen zijn, in mijn ogen zijn engelen dat juist niet.
Quote:
Geen idee, dat is ook niet wat ik denk. Ik stelde de vraag aan liesanne (en niet aan jou) omdat ik het gevoel kreeg dat ze ergens naar op zoek is. Ik probeer daarom ook aan haar te vragen wat dit is. Ik heb daarvoor nog expliciet haar naam gezet om dit aan te geven. Dat jij (in dit geval) niet op zoek bent, weet ik en heb daarom ook niet jouw naam er neer gezet.
Daarnaast maakt het mij niet uit of iemand wel of niet alles klakkeloos van mij overneemt. Liever niet zelfs. Ik probeer juist de mensen te motiveren na te denken en te reageren zodat er een inhoudelijk en beargumenteerd gesprek plaatsvind.
Ik vraag me dus ook af, waarom je dit denkt karin?
Daarnaast maakt het mij niet uit of iemand wel of niet alles klakkeloos van mij overneemt. Liever niet zelfs. Ik probeer juist de mensen te motiveren na te denken en te reageren zodat er een inhoudelijk en beargumenteerd gesprek plaatsvind.
Ik vraag me dus ook af, waarom je dit denkt karin?
Ik weet dat de vraag niet voor mij bedoelt was/is, ik vroeg me af waarom jij steeds bij mensen die vragen stellen, zelf de vraag stelt waar ze naar op zoek zijn.
Nee Nims ik denk niet dat jij verwacht dat mensen jouw verhaal klakkeloos aannemen, toch meen ik af en toe te proeven dat het je verbaasd dat sommigen toch vraagtekens zetten bij jouw Engel-mens zijn. Misschien is dat die hoogmoed waar over wordt gesproken.
Soms bekruipt mij het gevoel dat jij jezelf beter vind, ik vermoed dat dit ook een stukje is wat mij hoort. Immers wat mij triggert kan ook het spiegelen zijn.
Ik vind het geweldig wat je hier op gang zet met jouw forum, je hebt zoveel goede mensen bij elkaar gebracht, toch maakt dit jou niet beter of verder ontwikkeld of beterwetender (verkeerd woord, ik weet het, maar wist even geen ander ).
Soms komen jouw berichten wél zo over en dat vind ik jammer.
Ik denk dat jij enorm veel te vertellen hebt maar het zou leuker zijn als je van je voetstuk kwam.
Let wel! Ik zeg niet dat dit zo ís, maar hoe ik jouw berichten soms ervaar.