Loading...
nl

hallo

liesanne
liesanne okt 22 '07
Dank je LPChip !

en ook Kalinka en Magda 10 voor jullie reacties...altijd fijn
herkenning!
ik ga nog uitgebreider reageren,een andere keer.

Verhalen komen eraan,ik had herfstvakantie en hield het even bij af en toe lezen.(en veel nadenken daarover)

groet Liesanne
liesanne
liesanne okt 25 '07
hallo Kalinka

jij vroeg waardoor ik ervoor gekozen heb niets meer met het geloof(kerk) te doen.
Het is inderdaad op dit moment vooral de kerk,die ik achter me heb gelaten...dit was een lastige keuze,maar uiteindelijk vond ik dat ik mijn gevoel moest volgen daarin.Hoewel ik dus opgroeide in een 'zware' kerk ben ik in de loop van de tijd mij wel gaan aansluiten bij een 'gewone' PKN-kerk,maar ook daar liep ik tegen allerlei regels aan die de mijne niet zijn en waar ik ook niet langer achter kon staan.Ik snap heel goed wat je zegt,goede dingen ergens uithalen,die zijn er ook zeker binnen een kerk te vinden.Zo ben ik ook wel heel lang lid gebleven totdat ik vond dat ik eigenlijk niet(meer) bij een 'club'(waarbij ik geen of weinig herkenning vond) hoefde te horen.De boodschap die ik hoorde in die kerk deed me vaak teveel herinneren aan vroegere boodschappen waar ik intussen allergisch voor geworden ben.De boodschap die in sommige kerken wordt verkondigd,kan ook schade aanrichten is mijn ervaring.
Liever ga ik naar een kerk als die leeg is...om bv een kaarsje aan te steken en in stilte te zijn.


Hoe het allemaal zit met religie....dat ben ik aan het uitzoeken.
liefs,Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 26 '07
Welkom bij Merudi :). Waarom zou je verder zoeken ;).
liesanne
liesanne okt 26 '07
hoi Julien
heb je mijn vraag nog gezien(creatieve uitingen,gedicht missen)
ik ben heel benieuwd naar je antwoord....
groet Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 26 '07
Ja die heb ik wel gezien, maar eerlijk gezegd was hij me ontschoten. Als ik er tijd voor heb zal ik ze beantwoorden.
liesanne
liesanne okt 26 '07
fijn,ik wacht het af...
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki