Loading...
nl

hallo

admin
admin okt 11 '07
Lol Kath, die was ik vergeten :)
Gebroken vingers ja, ha ha.

@ Liesanne,

Ik heb er niet zo veel over geschreven, over het heks zijn dan.
Is er iets wat je zou willen weten?
admin
admin okt 11 '07
Kom anders eens kijken op ons heksenforum als je interesse hebt.
Hier heet ik nog wel féileacán ( extra brede grijns)
Laat maar weten of je interesse hebt, dan zal ik je de link sturen per pm.
liesanne
liesanne okt 12 '07
hoi Karin
Nou bv vragen als:hoe leef je als heks,hoe ben je dat(geworden)en hoe is dit voor jou,zijn vragen die bij me opkomen. Een persoonlijk verhaal heeft meer mijn interesse dan(algemene) informatie hierover.

groet Liesanne
liesanne
liesanne okt 12 '07
Ik heb nagedacht over -het foto lezen-,de reacties en tevens de laatste paar dagen veel gelezen op dit forum. Heel veel informatie heeft mijn interesse en boeit me ook.
Ik vraag me momenteel wel af of het iets voor me is om heel actief deel te nemen en persoonlijke contacten via dit forum aan te gaan.Ik heb me er wel over verbaasd hoe snel ik persoonlijke feedback kreeg.Ik denk dan wel:wie is degene die (zo snel) iets over mij kan zeggen.Dat heb ik ook wel met het foto laten lezen,waarom zou een ander mij moeten vertellen wat voor eigenschappen ik allemaal wel of niet heb of hoe ik in elkaar zit.In mijn persoonlijk ontwikkelingsproces heb ik altijd gezocht naar mensen die mij een spiegel voor konden voorhouden waarin ik zelf kon kijken. De reis naar binnen maak je toch zelf....Natuurlijk heeft ieder mens blinde vlekken die je zelf niet kan zien en natuurlijk kan het heel verrijkend zijn feedback van anderen te krijgen.Ik ben hiermee bezig (geweest) binnen diepgaande vriendschappelijke contacten en/of in theapeutische sessies.
Ik moet zeggen dat ik wel mooie reacties heb gelezen van mensen die hier op dit forum aan foto-lezen doen en dat ik over het algemeen wel ervaar dat dit op een respectvolle en integere manier wordt gegaan.En daarom ben ik ook wel nieuwsgierig...
Op dit moment kies ik er niet voor om dit via dit forum te laten doen.Als ik al besluit mijn foto te laten lezen,wil ik dit het liefst in een persoonlijke mailwisseling doen,wie staat hier voor open? Ik zou willen dat het daarna dan ook mijn eigen keuze zou kunnen zijn of ik dat persoonlijke verhaal wel of niet zou plaatsen op het forum.

groeten van Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 12 '07
Hoi Liesanne,

Ik begrijp heel goed wat je hier zegt en ik denk ook niet dat jij echt een foto-lezing nodig hebt om jezelf te leren kennen. Het lijkt erop dat jij meer dan voldoende in staat bent om aan zelf-reflectie te doen.

De reden dat een foto-lezing op dit forum openbaar gebeurt en niet persoonlijk, heb ik zo bepaald omdat ik vind dat dit forum een open en eerlijke plaats moet zijn. Niet dat het oneerlijk is om een privé lezing te doen, helemaal niet, en dat is ook niet wat ik bedoel. Wat ik wel bedoel is het feit dat iemand die een openbare lezing doet, wel degelijk hier goed over nadenkt. (Jouw vragen hierboven zijn hier een mooi voorbeeld van.) Het zorgt ervoor dat iemand echt voor een lezing open staat, en ons het vertrouwen geeft om ook gelezen te worden. Een foto-lezing heeft altijd twee kanten. Degene die gelezen wordt, maar ook degene die leest.

Ikzelf vind een lezing ook echt iets uitmaken wanneer degene die gelezen wilt worden, het ook doet om iets over zichzelf te willen leren, niet omdat diegene het een leuk vermaak vindt, of maar even iets wilt uitproberen. Een openbare lezing is dus ook echt een drempel die veel koren van het kaf scheidt.

Het is inderdaad dat op Merudi veel mensen zitten die hun gaves gebruiken voor de ander. Ik kan me goed voorstellen dat dat het idee geeft, dat iedereen iets over jou weet, en jij eigenlijk niets over hun. Ik kan me ook goed voorstellen dat dit heel beangstigend moet zijn. Maar zeg nu zelf, is het juist niet veel prettiger dat je je niet meer anders kunt voordoen dan je bent, omdat we dat direct doorhebben? Volgens mij kan het niet veel eerlijker dan dit. Daarnaast als je iets over / van ons wilt weten , kan je dit ook gewoon vragen :).

Laat ik voorop stellen dat wij hier op het forum niets van je verwachten. Je hoeft jezelf niet bloot te geven, en je hoeft niets te doen wat je niet wilt. Daarom heb je het ook volledig in de hand. Wel is het zo, dat oneerlijkheid / valsheid etc op dit forum niet gewaardeerd wordt, en er in verloop van tijd, voldoende mensen rondlopen die hier een voelspriet voor hebben ontwikkeld. Ik weet dat jij zo niet in elkaar zit, dus maak je daar geen zorgen over.

Of het dus iets voor je is, of niet laat ik helemaal aan jouw over. Kan je nieuwschierigheid je angst overwinnen, of is dit niet het geval? Vertrouw op je gevoel! Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen....

Julien.
liesanne
liesanne okt 12 '07
hoi Julien
of het angst is wat me tegenhoudt...ik vraag het me af,maar ik zal dit meenemen.
Ik snap je motivatie om foto-lezingen openlijk op dit forum te doen.Ik heb wel gelezen dat er meer mensen met het verzoek kwamen om een foto niet via dit forum te laten zien(en dit zeg ik niet om te doen wat anderen doen ,het komt uit mezelf:))
Ik laat het nu maar even rusten...en zal kijken wat ik ga doen.

Dan nog even over jouw opmerking dat "jullie" het direct doorhebben,als iemand zich anders voordoet dan hij is....wat maakt dat iemand dat kan weten,hoe werkt dit bij jou bijvoorbeeld?
En behalve dat dit ,zoals jij zegt ,beangstigend zou kunnen zijn,is er toch ook wel een bepaald "geloof" in die persoon en/of zijn gave nodig lijkt me. Komt iemand daarmee niet in een bepaalde machtspositie?

op mijn gevoel vertrouwen ,dat ga ik zeker doen!! is een levensmotto....

gr Liesanne
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 12 '07
Hoe dat bij mij werkt is een gevoel dat doorkomt dat ik het niet vertrouw. Ik weet niet precies waar het vandaan komt, maar is een soort zesde zintuig dat me melt dat er iets niet klopt. Hoe dat voor anderen werkt, weet ik niet precies, maar ik merk vaak dat anderen ook het niet helemaal vertrouwen. Helaas kan ik het niet beter dan dat onderbouwen, want ik heb er geen verklaring voor.

Over wat je zegt dat er een bepaald geloof in de persoon moet zijn. Laat ik voorop stellen dat fotolezen geen exacte wetenschap is, en dat wij ook niet het altijd bij het rechte eind hebben. Het is aan jouzelf of je er enige geloof / waarde wilt hechten aan de persoon die leest. Ikzelf vindt niet dat die persoon een machtspositie heeft, door alleen je foto te lezen. Tenslotte ben jij helemaal niet verplicht om na een lezing te reageren, of uberhaubt nog terug te komen op het forum.

Wat ik persoonlijk vind: "Iemand krijgt pas macht over mij, als ik deze persoon macht geef." Dus ja, als je niet wilt dat iemand in een bepaalde machtspositie zit, dan moet je dat simpelweg ook niet geven.

Ik vroeg me af, wat jij persoonlijk hebt tegen macht, en het hebben ervan. Heb je in je leven vaak machteloos gestaan?

Groetjes Julien.
admin
admin okt 12 '07
Oké liesanne hier kom ik zeker op terug, in de weekenden ben ik altijd bij mijn lief. Hij heeft een huis midden in de bossen en dat is zo heerlijk. Mijn batterijtje laadt het beste op in de natuur :)
Als klein meisje knuffelde en praatte ik al met bomen dus het heks zijn is er altijd geweest, heks ben je of je bent het niet.
Zo zie ik het.
Je krijgt van mij zeker nog een uitgebreid antwoord.

liefs
liesanne
liesanne okt 12 '07
Wat betreft de machtspositie,dat bedoelde eigenlijk niet zozeer naar foto-lezers alleen,maar in het algemeen naar mensen die een paranormale gave hebben. Ik zie in mijn omgeving wel eens mensen die een bepaald soort afhankelijkheid krijgen van zo'n persoon. Maar je hebt,denk ik, gelijk als je zegt dat je daar zelf ook een groot aandeel in levert,door deze macht ook te geven aan iemand...

Ik heb een grote weerstand tegen macht in het algemeen. Op macht uitzijn is mi iets van het ego.Maar dat is weer een ander onderwerp...voor een volgende keer.

bedankt voor je (goede) vragen.
LS
inneke
inneke okt 12 '07
Dag Liesanne,

Ik kan geen foto's lezen, maar wil wel iets zeggen :-)
Ik denk dat jij niet bang moet zijn dat je afhankelijk gaat worden van iemand. Je bent kritisch, intelligent en bewust van jezelf. Doe gewoon wat goed voelt en maak er geen levenskwestie van. ;-)En ook, er is bij het lezen de filter van de persoon, het is nooit 100% 'zuiver', wel gekleurd door de lezer...Boeiend, in het beste geval bevestigt het wat je eigenlijk al weet en geeft het je een steuntje in de rug.
dragon
dragon okt 12 '07
Hoi Liesanne,

ik herken veel van wat je zegt. Hopelijk heb je wat aan dit forum. Mij heeft het veel goeds gedaan!

We komen elkaar vast nog wel tegen op het forum...
liesanne
liesanne okt 13 '07
hallo dragon
goed om te horen! fijn dat het je goed doet.

en tot een volgende keer...ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig wat je herkent

groet Liesanne
liesanne
liesanne okt 13 '07
hoi Inneke
ook jij bedankt voor je reactie. ik geloof dat dit onderwerp nu ook wel klaar is....

een steuntje in de rug is natuurlijk pretig!

groeten Liesanne
liesanne
liesanne okt 13 '07
eh, prettig natuurlijk :)
liesanne
liesanne okt 16 '07
hallo!

het is alweer bijna een week geleden dat ik op dit forum terecht kwam.Ik ben er blij mee,ik heb het ervaren als een warm bad...alles wat hier gedeeld wordt,het zet me op scherp.Ik voel me momenteel heel helder in de dingen die ik beleef. Ik ga zeker met meer verhalen komen! tot dan en ....bedankt.
Liesanne.
linkie
linkie okt 16 '07
Hoi Lisanne,
Als eerste natuurlijk welkom hier!
Ik herken je verhaal aangaande het geloof. Ik heb van oorsprong ook een christelijke achtergrond. Welliswaar een andere stroming en niet zo zwaar maar denk dat dat opzich niet veel uitmaakt.
De basis van geloof gaat niet zozeer om de kerk die je aanhangt of bezoekt denk ik. Geloof en spriritualiteit zitten denk ik in jezelf, heel diep van binnen. En die basis kun je ontwikkellen door aan jezelf te werken.
Signalen vanuit de sprirituele wereld zijn er genoeg, het is alleen soms lastig ze te herkennen.
Ik ben ook nog zoekende naar het juiste, wat is waarheid en wat niet. Ik probeer op mijn gevoel af te gaan en als iets niet goed voelt stop ik ermee, voelt het wel goed dan zet ik door.

Ik ben erg benieuwd waardoor jij ervoor gekozen hebt niets meer met het geloof (van de kerk, zeg maar) te doen. Op een aantal vlakken is dat zo een gewoonte geworden. Bij mij is het daardoor nu een soort combinatie of aanvulling geworden. De goede dingen uit het een en het de goede dingen uit het ander.

liefs Kalinka
Lena
Lena okt 16 '07
Hoi Liessanne
Net als jij heb ik een achtergrond waarin het geloof een grote rol speelt.
Ben zelf niet altijd actief hier,maar heb wel contact.En deze persoon heeft mij al veel aanreikingen gedaan om over dingen te lezen, waar ik zelf nooit opgekomen was, maar o zo belangrijk in mijn leven. De foto-lezing was voor mij toch wel aangrijpend, op een goede manier hoor!En zoals Linkie al schrijft ,volg je gevoel.Op Merudi rondkijken, kan ook een verrijking worden hoe je staat in dit bestaan.Probeer zelf het goede te doen, alhoewel ik nog ook zoekende ben.

magda10
dragon
dragon okt 16 '07
Hai Liesanne,

nou heb ik je vraag helemaal niet beantwoord!!

Wat ik in je herken? in het kort: angst, scepsis, het
(onder)zoekende, persoonlijke ontwikkeling. Maar vooral de manier waarop je het schrijft....

Groetjes!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '07
Ik ben benieuwd naar je verhalen :).
LPChip
LPChip okt 22 '07
Hoi Liesanne,

Misschien een beetje een late welkom van mijn kant, maar dat mag de pret zeker niet drukken. :)

Nogmaals welkom. :)

Dat je mag ervaren wat op jouw pad gaat komen. :)
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420