Hoi Liesanne,
Ik begrijp heel goed wat je hier zegt en ik denk ook niet dat jij echt een foto-lezing nodig hebt om jezelf te leren kennen. Het lijkt erop dat jij meer dan voldoende in staat bent om aan zelf-reflectie te doen.
De reden dat een foto-lezing op dit forum openbaar gebeurt en niet persoonlijk, heb ik zo bepaald omdat ik vind dat dit forum een open en eerlijke plaats moet zijn. Niet dat het oneerlijk is om een privé lezing te doen, helemaal niet, en dat is ook niet wat ik bedoel. Wat ik wel bedoel is het feit dat iemand die een openbare lezing doet, wel degelijk hier goed over nadenkt. (Jouw vragen hierboven zijn hier een mooi voorbeeld van.) Het zorgt ervoor dat iemand echt voor een lezing open staat, en ons het vertrouwen geeft om ook gelezen te worden. Een foto-lezing heeft altijd twee kanten. Degene die gelezen wordt, maar ook degene die leest.
Ikzelf vind een lezing ook echt iets uitmaken wanneer degene die gelezen wilt worden, het ook doet om iets over zichzelf te willen leren, niet omdat diegene het een leuk vermaak vindt, of maar even iets wilt uitproberen. Een openbare lezing is dus ook echt een drempel die veel koren van het kaf scheidt.
Het is inderdaad dat op Merudi veel mensen zitten die hun gaves gebruiken voor de ander. Ik kan me goed voorstellen dat dat het idee geeft, dat iedereen iets over jou weet, en jij eigenlijk niets over hun. Ik kan me ook goed voorstellen dat dit heel beangstigend moet zijn. Maar zeg nu zelf, is het juist niet veel prettiger dat je je niet meer anders kunt voordoen dan je bent, omdat we dat direct doorhebben? Volgens mij kan het niet veel eerlijker dan dit. Daarnaast als je iets over / van ons wilt weten , kan je dit ook gewoon vragen

.
Laat ik voorop stellen dat wij hier op het forum niets van je verwachten. Je hoeft jezelf niet bloot te geven, en je hoeft niets te doen wat je niet wilt. Daarom heb je het ook volledig in de hand. Wel is het zo, dat oneerlijkheid / valsheid etc op dit forum niet gewaardeerd wordt, en er in verloop van tijd, voldoende mensen rondlopen die hier een voelspriet voor hebben ontwikkeld. Ik weet dat jij zo niet in elkaar zit, dus maak je daar geen zorgen over.
Of het dus iets voor je is, of niet laat ik helemaal aan jouw over. Kan je nieuwschierigheid je angst overwinnen, of is dit niet het geval? Vertrouw op je gevoel! Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen....
Julien.